Citat:
Ursprungligen postat av
Ptahhotep
Jeg forstår ikke hvorfor du mener at dette er et råttent spill fra politiets side? Hvorfor må det være et spill? Tror du ikke politiet er interessert i å OPPKLARE saken, uansett hvem som måtte være den skyldige? Tror du virkelig at politiet HAR BESTEMT seg for at TH er skyldig? Tror du ikke bevisrekken peker i retning av den skyldige og at politiet følger sporene dithen?
Hvilken grunn skal politiet ha for å bestemme seg for at « nå skal vi ta ham»?
Er ikke dette ganske enkelt?
Politiet ville oppklare saken.
Det de fikk i fanget var noe som vekket oppmerksomhet over hele verden.
Derfor kontaktet de verdenspolitiet (Interpol, FBI ... og sikkert andre.)
Verdenspolitiet kikket på saken ett kvarter og sa: Sorry, dette er ikke organisert kriminalitet på verdensnivå. Ingen av de proffe ville kidnappet på denne måten. «Slutt å blåse dere opp, dette er en ‘Ordinary case’ den skyldige er ektemannen. Vi kan hjelpe dere med det også. Her er det vanligste motivet i slike saker: Hun vil skilles.»
OK tenkte Ola Dunk-politiet.
Siden har de IKKE brukt en kalori på å OPPKLARE saken, men på å bevise at TH er skyldig.
Det går over stokk og stein, og ender i en indisierekke som akkurat nå snubler seg over målstreken, men som kommer til å ende i krampetrekninger lenge før mål, dersom statsadvokaten lar idiotene stille til start.
Jeg tviler på at det skjer.
Men i dette landet er det skjedd fatale feilgrep mange ganger tidligere.
AEH ble kidnappet av «skolegutter» som tenkte de skulle tjene raske penger.
Mest sannsynlig var det utlendinger, som jobbet i Norge og bodde i Sverige.
Kanskje var det nordmenn.
Jeg aner ikke.
Men at TH gjorde dette, (og som noen av dere tror - siden politiet ikke får den snirklete indisierekken sin til å gå opp uten ved hjelp av medhjelpere, familien eller gode kolleger) er så usannsynlig at jeg tør vedde på at flere av tilhengerne til «TH er skyldig» også tror at jorden er flat.