2020-08-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
tvilsomt at Chewbacca defense funker enda.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chewbacca_defense

He he..det er jo akkurat det denne saken handler om. Villedning på alle plan fra TT.
Citera
2020-08-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
Er det ikke mer naturlig å tenke at hun kan ligge ett sted i huset med behov for helsehjelp enn at det skal ha skjedd noe kriminelt? Dersom mine eldre foreldre eller andre ikke besvarer flere anrop så er ikke min første tanke at noe kriminelt har skjedd, men heller at det kan ha skjedd noe medisinsk.

Ja det har du rätt i.
TH hade ju känt sig förföljd och AEH hade varit orolig sista tiden.
Men det är långsökt att han var inriktad på något kriminellt.
Om han inte hade alla tänkbarheter i huvudet samtidigt.
Citera
2020-08-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
SH er ikke Norges beste forsvarsadvokat.

SH har bare hatt saken siden TH ble siktet.

SH gjør en god jobb. Det vi ser nå er bare PR-kampen.

SH har en stor fordel, han har vært på den andre siden av bordet. Han vet hva som stresser dem. Han vet hvor desperate de kan bli. Og han vet hvor råttent spillet er på innsiden.

SH kommer til å vinne denne kampen fordi han er god, men også fordi politiet ikke har en sak. De greide ikke finne kidnapperne, så de landet istedet på at det måtte være ektemannen. Fatalt for dem. En tragedie for SH, som sikkert kunne gjort mer for å forhindre at dette skjedde. Men alt i alt: Om to år kommer Brennpunkt til å lage reportasjen om Lørenskogsaken, akkurat som vi har sett «Orderudsaken» og «Scandinavian Starsaken».

På tide med en ny politireform!

Hvem som er best og ikke kan nok diskuteres. Er nok ikke mange som er bedre i norge siden han har som du sier kjenskap til begge sider samt har felles bekjente med TH.

Han har vært bistandsadvokat den første tiden og burde da lest tegninga og forstått hvem politiet hadde under lupen.

Uansett om han er skyldig eller ikke har SH feilet da TH er stemplet som OJ og andre uansett dom eller ikke.
Citera
2020-08-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Jeg forstår ikke hvorfor du mener at dette er et råttent spill fra politiets side? Hvorfor må det være et spill? Tror du ikke politiet er interessert i å OPPKLARE saken, uansett hvem som måtte være den skyldige? Tror du virkelig at politiet HAR BESTEMT seg for at TH er skyldig? Tror du ikke bevisrekken peker i retning av den skyldige og at politiet følger sporene dithen?

Hvilken grunn skal politiet ha for å bestemme seg for at « nå skal vi ta ham»?

Er ikke dette ganske enkelt?

Politiet ville oppklare saken.

Det de fikk i fanget var noe som vekket oppmerksomhet over hele verden.

Derfor kontaktet de verdenspolitiet (Interpol, FBI ... og sikkert andre.)

Verdenspolitiet kikket på saken ett kvarter og sa: Sorry, dette er ikke organisert kriminalitet på verdensnivå. Ingen av de proffe ville kidnappet på denne måten. «Slutt å blåse dere opp, dette er en ‘Ordinary case’ den skyldige er ektemannen. Vi kan hjelpe dere med det også. Her er det vanligste motivet i slike saker: Hun vil skilles.»

OK tenkte Ola Dunk-politiet.

Siden har de IKKE brukt en kalori på å OPPKLARE saken, men på å bevise at TH er skyldig.

Det går over stokk og stein, og ender i en indisierekke som akkurat nå snubler seg over målstreken, men som kommer til å ende i krampetrekninger lenge før mål, dersom statsadvokaten lar idiotene stille til start.

Jeg tviler på at det skjer.

Men i dette landet er det skjedd fatale feilgrep mange ganger tidligere.

AEH ble kidnappet av «skolegutter» som tenkte de skulle tjene raske penger.

Mest sannsynlig var det utlendinger, som jobbet i Norge og bodde i Sverige.

Kanskje var det nordmenn.

Jeg aner ikke.

Men at TH gjorde dette, (og som noen av dere tror - siden politiet ikke får den snirklete indisierekken sin til å gå opp uten ved hjelp av medhjelpere, familien eller gode kolleger) er så usannsynlig at jeg tør vedde på at flere av tilhengerne til «TH er skyldig» også tror at jorden er flat.
Citera
2020-08-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
Er det ikke mer naturlig å tenke at hun kan ligge ett sted i huset med behov for helsehjelp enn at det skal ha skjedd noe kriminelt? Dersom mine eldre foreldre eller andre ikke besvarer flere anrop så er ikke min første tanke at noe kriminelt har skjedd, men heller at det kan ha skjedd noe medisinsk.
Bakhonet som lå på trappen rett utenfor ytterdøren kan ha fått TH til å tenke at noen uvedkommende (og kanskje kriminelle) hadde vært i huset. Hans observasjoner i tiden før forsvinningen av at uvedkommende hadde vært på tomten, kan også ha vært med på å få han til å tenke at kriminelle hadde vært i huset da han så bakhonet på trappen.
Citera
2020-08-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
hehe, er du bestekompisen til TH eller hva er det som driver deg? 😂😂

For å være ærlig, jeg tror ikke TH har et veldig stort omløp i hodet sitt.

Han har truffet planken noen ganger med hensyn til investeringer, men jeg er glad jeg ikke er en del av TH-familien.

Jeg tror ikke nødvendigvis at familien var dysfunksjonell, men jeg tror heller ikke det var mye lykke i den familien.

Men: Jeg prøver alt jeg kan å være en motpol til gapestokkhegemoniet som råder i denne tråden.

Når folk sier: «TH er ond og grisk. Politiet har helt sikkert mye mer», så fortjener rettferdigheten noen som sier: «Du er full av fordommer. Hvis politiet hadde mer, ville de vist det frem for lenge siden.»

Verden, og Norge, ville vært et bedre sted hvis vi sluttet å tro på Gud og politiet.
Citera
2020-08-08, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er mulig å tolke alt inn i en sammenheng for å få et ønsket resultat. Dette er en øvelse religiøse mennesker gjør hele tiden, men det blir kun sant for enselv. Et lite eksempel er fortellingen om judas. En bibelforklaring er at han kjøpte en åker for foræderpengene, falt hodestups og revnet. Den andre er at han angret, kastet pengene til presteskapet og gikk og hengte seg. De kjøpte et jordstykke for pengene til bruk som gravplass for fremmede. Det var haram å beholde de som kollekt så dette ble løsningen. Kristne mener det ikke er motstrid mellom fortellingene. Uansett hvilke undersøkelser politiet gjør vil du tolke i retning av ths uskyld. Fantasien har ingen grenser.
Fetad: Det er ikke det jeg gjør. Jeg vet ikke om TH er skyldig eller om han ikke er skyldig, Jeg prøver bare å få frem at det kan finnes flere mulige forklaringer på feks manglende fingeravtrykk på noen av sidene av brevet og på konvolutten. Andre har skrevet om andre detaljer som også spiller inn på om det blir fingeravtrykk eller ikke, som bl.a. hvor hardt man holder i papiret og papirkvaliteten.

Edit. Noen her på FB skrev at trusselbrevet var skrevet på 5 ark. Er dette dokumentert i media? Jeg har lest i en avisartikkel at det har blitt beskrevet trusselbrevets 5 sider, og det KAN bety at brevet var skrevet på 3 ark.

Edit 2: Det er mange Gullkorn som ble skrevet på Vgd i dag.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-08 kl. 15:15.
Citera
2020-08-08, 15:07
Medlem
Slettsnokens avatar
TH’s plan inneholder tre generaltabber av undervurdering:

1. Drap har politiets høyeste prioritet
2. Familievold har politiets høyeste prioritet
3. Liv og helse (kidnapping) har politiets høyeste prioritet.

Dette gjør at politiet aldri vil slippe taket i denne saken, og ressursbruken er tilnærmet ubegrenset, noe TH og MGM neppe så for seg.

Jeg går ut fra at de jobber med et eget «løgnprosjekt» mot siktede.

Manglende fingeravtrykk på trusselbrev og konvolutt er trolig ledd i et slikt prosjekt.

De har garantert hentet inn ekspertise fra inn- og utland for å bevise dette, og de lar det neppe være noe tvil når de bruker dette som bevis.

Edit: Man kan faktisk bli dømt på løgn, noe TH trolig har innsett og derfor nekter å forklare seg.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-08-08 kl. 15:11.
Citera
2020-08-08, 15:09
Medlem
Citat:
Jeg tror at du er i den nære kretsen rundt TH, forretningspartner eller ansatt 😁😁

Jeg er så langt unna at jeg, som du, verken har hørt TH snakke eller har noen grunn til å tenke, mene eller føle noe for eller imot fyren.

Uskyldspresumpsjonen sier, som alle vet, at alle er «uskyldige inntil det motsatte er bevist». Det den også innebærer er at politiet plikter å belyse alle sider av saken. Det gjør de aldri Derfor trengs det gode forsvarsadvokater som skjønner logikken på innsiden, og som kan presse politiet i kne.

Tore Sandberg var og er et levende bevis på at det jeg sier er riktig.
Citera
2020-08-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, jeg vet flere ting som ikke har kommet fram i media som underbygger min teori, noe som vil komme fram i media etterhvert. 3) Bare blikkene som man ser på bilder og videoopptak forteller jo sitt.
1) Man har jo et knippe folk her som leter etter alle mulig ting som dem kan bruke for å på en måte reinvaske TH, uansett hvor usannsynelig de tingene måtte høres ut. F.eks. 2) at noen skulle gått inn på THs kontor, for så å slette de to samtalene (10.06 og 10.08) slik som z-z-z mener, høres veldig tvilsomt ut. Rein Olsenbanden-stil. Mye går ann i teorien, men ikke i praksis.
Fetad 2: Jeg har da aldri skrevet at jeg mener det!

Fetad 1: Jeg ser ikke at noen leter etter ting som kan renvaske TH. Jeg ser derimot at mange bruker en hver lille ting (som kan ha naturlige og uskyldige forklaringer) til å mistenkeliggjøre TH og til å forhåndsdømme TH.

Noen går så langt som å påstå at mennesker som de ikke kjenner har spesielle diagnoser og spesielle egenskaper. Det er å gå alt for langt!

Fetad 3: De fleste mennesker og forhåpentligvis også dommere tror ikke på slike myter som du her presenterer.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-08 kl. 15:33.
Citera
2020-08-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad 2: Jeg har da aldri skrevet at jeg mener det!

Fetad 1: Jeg ser ikke at noen leter etter ting som kan renvaske TH. Jeg ser derimot at mange bruker en hver lille ting (som kan ha naturlige og uskyldige forklaringer) til å mistenkeliggjøre TH og til å forhåndsdømme TH.

Noen går så langt som å påstå at mennesker de ikke kjenner har spesielle diagnoser og spesielle egenskaper. Det er å gå alt for langt!

Du har jo flere ganger skrevet at du mener at TH er uskyldig uten å begrunne det, du har også jamret deg over politiet fordi de mistenker at TH står bak.

Så det er helt åpenbart at du har en agenda.
Citera
2020-08-08, 15:36
Medlem
Citat:
Du har jo flere ganger skrevet at du mener at TH er uskyldig uten å begrunne det, du har også jamret deg over politiet fordi de mistenker at TH står bak.

Så det er helt åpenbart at du har en agenda.
Fetad: Ja, jeg har skrevet at jeg tror at det er mer sannsynlig at TH er uskyldig enn at han er skyldig. Men jeg VET ikke om han er skyldig eller uskyldig, og dette har jeg også skrevet før.

Om jeg skulle skrive en begrunnelse på hvorfor jeg tror at det er mer sannsynlig at TH er uskyldig enn at han er skyldig, ville den blitt veldig lang. Du kan jo se på andres innlegg med begrunnelser for dette som jeg har sitert og sagt meg enig i, hvis du er interessert i mine begrunnelser.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-08 kl. 15:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in