2020-08-05, 20:45
Medlem
Mrs.Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Beror såklart på vad orosanmälan baseras på.

Det är en psykotisk person som jag inte längre vill ha kontakt med som ringer och gör falska anmälningar för att hen är bitter.
Citera
2020-08-05, 22:46
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Crowley
Det var inte det jag ville ha svar på.
Nä he.
Precis som dom andra säger, går du inte på dessa möten kan det bara göra saken värre.
Sen borde du byta umgängeskrets om psykotiska personer ringer soc på dig men själv tror jag du hittar på det för att känna dig tryggare med skiter du håller på med.

Håller tummarna för dig att du och den psykiska personen får den hjälp nu behöver
Citera
2020-08-05, 23:09
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Det är en psykotisk person som jag inte längre vill ha kontakt med som ringer och gör falska anmälningar för att hen är bitter.
Om anmälan är byggd på falsk information har du inget att dölja utgår jag ifrån. Varför skulle du då vägra att samarbeta? Vore ju det bästa sättet att ge anmälaren en knäpp på näsan.
Någonting säger mig att det ligger något i anmälan...
Citera
2020-08-06, 09:07
Medlem
Citat:
Fast du har ju sagt att du varit inlagd. Så personen är väl orolig. Är väl inget konstigt med det.
Citera
2020-08-06, 17:17
Avstängd
Citat:
Hej! Jag fick brev från soc idag om att det har inkommit en orosanmälan och har blivit kallad på möte. Vad kan hända om jag inte pissar, alternativt inte dyker upp? Blev fri från lvu i februari. Om det ändrar på något så är jag arbetslös och får pengar från dom. Men har ett jobb på G som jag antagligen kommer få, fast det är inte förräns om 3 månader.

Har du haft ett LVU §3 på dig kan du fortfarande vara föremål för fortsatt vård inom socialtjänst då LVU§3 går ut när du är 21 år fyllda. Annars är det enbart biståndet som du får som de kan hänga dig på. Något LVM lär det inte bli om du nu inte är helt redlös.

Har dina föräldrar anmält dig igen? För vem annars orosanmäler en vuxen?
Citera
2020-08-06, 17:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arius
Om du inte dyker upp kan de öppna utredning på dig och utan ditt samtycke ta kontakt med skola, föräldrar, osv.

Bäst att dyka upp.

Nje, de kan inte ta kontakt med skola etc utan hans samtycke. Han är myndig nu. Varken skola eller någon annan myndighet har längre skyldighet att samarbeta med socialtjänsten angående deras utredning.
Citera
2020-08-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nje, de kan inte ta kontakt med skola etc utan hans samtycke. Han är myndig nu. Varken skola eller någon annan myndighet har längre skyldighet att samarbeta med socialtjänsten angående deras utredning.
Ingen skyldighet, men dom gör det
Citera
2020-08-08, 15:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Ingen skyldighet, men dom gör det

Då begår de själva brott mot tystnadsplikten då de inte längre har en lagstadgad skyldighet att sprida uppgifter till socialtjänsten. Den sekretessbrytande paragrafen gäller enkom barn.
Citera
2020-08-08, 20:46
Medlem
Citat:
Då begår de själva brott mot tystnadsplikten då de inte längre har en lagstadgad skyldighet att sprida uppgifter till socialtjänsten. Den sekretessbrytande paragrafen gäller enkom barn.
Gäller väl upp till 20 eller 21 den här lvu skiten, som soc har hand om o då får dom samarbeta med andra myndigheter
Citera
2020-08-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Jadu använder du fortfarande droger och annat skit så kanske det vore bäst med att hamna på LVM ett tag till så du slutar.

Håller du inte på med något sånt så har du inget att vara orolig för.

Förstår du själv hur mycket det där LVM kommer kosta samhället? Ett par miljoner. Helt onödig typ utav förvaring som endast existerar i Sverige. Kostar multum för samhället och ger inte den enskilda individen något i 9 utav 10 fall.
Citera
2020-08-09, 05:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Gäller väl upp till 20 eller 21 den här lvu skiten, som soc har hand om o då får dom samarbeta med andra myndigheter

Nej, det gäller enkom barn. Utsträckningen till 21 års ålder gäller enkom vården i HVB.
Citera
2020-08-09, 20:20
Medlem
Citat:
Nej, det gäller enkom barn. Utsträckningen till 21 års ålder gäller enkom vården i HVB.
Mitt gymnasium hade då kontakt med öppenvården/soc utan min tillåtelse om jag inte minns fel, kan vara så att jag gav dom tillåtelse nångång när man var helt borta också
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in