2020-08-05, 17:02
Medlem
Mrs.Crowleys avatar
Hej! Jag fick brev från soc idag om att det har inkommit en orosanmälan och har blivit kallad på möte. Vad kan hända om jag inte pissar, alternativt inte dyker upp? Blev fri från lvu i februari. Om det ändrar på något så är jag arbetslös och får pengar från dom. Men har ett jobb på G som jag antagligen kommer få, fast det är inte förräns om 3 månader.
Citera
2020-08-05, 17:31
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Crowley
Hej! Jag fick brev från soc idag om att det har inkommit en orosanmälan och har blivit kallad på möte. Vad kan hända om jag inte pissar, alternativt inte dyker upp? Blev fri från lvu i februari. Om det ändrar på något så är jag arbetslös och får pengar från dom. Men har ett jobb på G som jag antagligen kommer få, fast det är inte förräns om 3 månader.
Jadu använder du fortfarande droger och annat skit så kanske det vore bäst med att hamna på LVM ett tag till så du slutar.

Håller du inte på med något sånt så har du inget att vara orolig för.
Citera
2020-08-05, 17:34
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Juridik
/Moderator
Citera
2020-08-05, 17:51
Medlem
Mrs.Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Jadu använder du fortfarande droger och annat skit så kanske det vore bäst med att hamna på LVM ett tag till så du slutar.

Håller du inte på med något sånt så har du inget att vara orolig för.

Det var inte det jag ville ha svar på.
Citera
2020-08-05, 18:06
Medlem
Om du inte dyker upp kan de öppna utredning på dig och utan ditt samtycke ta kontakt med skola, föräldrar, osv.

Bäst att dyka upp.
Citera
2020-08-05, 18:06
Medlem
Om du inte dyker upp på dessa avtalade möten då är risken stor att du blir tvångsvårdad.
Senast redigerad av Blazaren 2020-08-05 kl. 18:20.
Citera
2020-08-05, 18:41
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Det är alltså endast 6 månader sedan du var tvångsvårdad senast? Jag skulle inte tro att du kan ducka det här genom att vägra samarbeta.
Citera
2020-08-05, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Det är alltså endast 6 månader sedan du var tvångsvårdad senast? Jag skulle inte tro att du kan ducka det här genom att vägra samarbeta.
Lvu är inte samma sak som lvm så du vet . Han kommer bara att hamna på ett så kallat hvb där personal gullar med honom och ger honom mat och pengar ....

Om han inte gjort något riktigt grovt då blir det sis eller kanske psykvården för lillgrabben .
Citera
2020-08-05, 19:26
Medlem
Citat:
Vad har du gjort för att få en orosanmälan ? Du måste inte vara jättespecifik men du kan ju berätta något så kanske vi kan hjälpa dig . Mvh .
Citera
2020-08-05, 20:27
Medlem
Mrs.Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter

Ah ok.. då tänker jag inte riskera nåt, får väl gå dit
Citera
2020-08-05, 20:29
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Lvu är inte samma sak som lvm så du vet .
Det vet jag. Var det något särskilt du ville med den kommentaren?
Citera
2020-08-05, 20:30
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ah ok.. då tänker jag inte riskera nåt, får väl gå dit
Beror såklart på vad orosanmälan baseras på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in