2020-08-08, 10:27
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Jag vet
https://youtu.be/7uUyiE0fzJ4

Öppen fråga. Donald Trump har lovat att ge senaten veckan ut innan han kliver in och löser det så att covid19 biståndet förlängs.
I samtliga förhandlingar om covid 19 relief package så upplever båda sidorna att det finns en grupp republikanska senatorer som medvetet saboterar förhandlingarna så att Donald Trump sedan kan få en win.
Planen är att inom kort ska Trump skriva en executive order eller tweet så att senatorerna faller i led och röstar ja till paketet.

Ligger det någon grund i detta påstående?
Jag vet att det är ett valår men varför fortsätter det republikanska partiet att föra denna sortens oärliga politik?

Du kör Ledande frågor.

Det amerikanska systemet är ju i sin grund framtaget för att skapa balans och rörlighet framåt. Om republikaner och demokrater inte kan komma överens om en fråga finns en President som kan genomföra exekutiv order. Av just detta skäl.

Det är väl supersmart av Trump att komma till hjälp för medborgarnas bästa när politikerna inte kan komma överens. Detta sätter nu press på parterna att komma överens.

Han gör mao exakt det en President skall göra.
https://www.google.com/amp/s/www.forbes.com/sites/advisor/2020/08/07/trump-announces-executive-order-plan-to-extend-covid-19-economic-relief/amp/
2020-08-08, 10:36
Medlem
Nixters avatar
USA har nu 10.2% arbetslöshet, ned från 11.1% månaden innan. Den sjunker nu snabbt, detta är Trumps V kurva in action. Redan vid nästa Aug-rapport kommer USA troligen ligga under Sveriges arbetslöshet.

Summering av den snabbt sjunkande arbetslösheten:
https://youtu.be/lD3pLF55QJU
2020-08-08, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Jag tror på Primarymodel för att den haft rätt mest. Givetvis är alla antaganden just antaganden.

Och jag tror att Eftersom primary modellen har modifierats flertalet gånger sedan den startades går det inte att dra likhetstecken mellan tidigare resultat och detta års prognos. Att haft 25/27 gånger är imponernade men det behver inte på något sätt innebära att modellen kommer fortsätta träffa rätt med samma procent.

Citat:
Men om Trump vinner har den ju inte lika fel som de polls du gillar, den har mindre fel och mer rätt om Trump vinner inte sant ?

Nej det är inte sant. Bara om man ser en prognos som binär. Jag anser att en prognos som tippar fel med 1.1% har mer rätt än en som har fel med 7%. Sedan gör ju EC det snårigare att tippa eftersom man kan förlora popular vote och ändå vinna såsom Trump gjorde. Men jag har sagt det tidigare och säger det igen. Ligger han efter så mycket som han gör nu även i November så förlorar han. PRimary modellen kommer med stor sannolikhet missa sin prognos om 362 EV röster med så stor marginal att det blir löjligt att säga att den hade rätt ävenom Trump vinner.

Citat:
Tror många, tom Neo Marxister sedan 2016 förstår att polls är dopade med politiska idéer och globalisttankar. På samma sätt som media.

Förstår du hur korkad du låter när du använder färdigtuggat ordbajseri som NeoMarxist och globalism? Begrepp som betyder noll och intet om man inte definerar dom. Nåja slösar inte mer tid på dig nu.
2020-08-08, 10:59
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Och jag tror att Eftersom primary modellen har modifierats flertalet gånger sedan den startades går det inte att dra likhetstecken mellan tidigare resultat och detta års prognos. Att haft 25/27 gånger är imponernade men det behver inte på något sätt innebära att modellen kommer fortsätta träffa rätt med samma procent.

Nej det är inte sant. Bara om man ser en prognos som binär. Jag anser att en prognos som tippar fel med 1.1% har mer rätt än en som har fel med 7%. Sedan gör ju EC det snårigare att tippa eftersom man kan förlora popular vote och ändå vinna såsom Trump gjorde. Men jag har sagt det tidigare och säger det igen. Ligger han efter så mycket som han gör nu även i November så förlorar han. PRimary modellen kommer med stor sannolikhet missa sin prognos om 362 EV röster med så stor marginal att det blir löjligt att säga att den hade rätt ävenom Trump vinner.

Förstår du hur korkad du låter när du använder färdigtuggat ordbajseri som NeoMarxist och globalism? Begrepp som betyder noll och intet om man inte definerar dom. Nåja slösar inte mer tid på dig nu.

Jag letar resultat, du letar detaljer. Jag är kapitalist du är kommunist.

Tror Trump vinner med minst 362, detta dock med parametrar som inte inkluderats i Primary model, så detta gör den inte mer "rätt".

Vad avser mätningar 3månader från nu i November handlar det ju främst om mätningarna eller i vartfall några av dem börjar visa äkta resultat, annars blir det som 2016..

NOBODY THOUGHT 2016 TRUMP WIN
https://youtu.be/G87UXIH8Lzo
Senast redigerad av Nixter 2020-08-08 kl. 11:20.
2020-08-08, 11:07
Medlem
Tsarevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
I november var oddset på donald under 2 så att du skulle få 2500 stämmer ju inte.
Känns lite som att du inte satsat nåt eftersom du inte förstått att oddset är låst till när du satsade. Att du bara säger att du satsat för att verka lite cool.

Jag satsade för några veckor sedan och då var oddset för Trump 2,5. Varför yrar du om att jag satsade i november? Det kommande valet är i november. Läs ordentligt innan du skriver något.
2020-08-08, 11:25
Bannlyst
Tack för klippen. Mycket bra infallsvinkel.
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Svarar på denna fråga igen eftersom klippet jag länkar till här är mycket självförklarande: The Cult Of Trump Rides To The President’s Defense On His Journey To Thighland

Dinesh D'souza kommer få jobba arslet av sig om han ska hinna med att "korrigera" alla grodor på Twitter, såtillvida han inte bara kan låta en bot göra det arbetet istället förstås.

President Donald Trump calls Nepal, "Nipple," and Bhutan, "Button." (Smått otroligt att inte kunna uttala detta rätt. Skulle va kul att få se hur ordrättaren Dinesh går tillväga för att mörka detta i en tweet.)

När jag skrapade YT efter storljugare, då kom jag över denna pärlan från 2018: Key Mueller Witness: I Lied And I'm Ready To Die In Jail Måste ses. Hel sjuk intervju. Och fångarna ni alla detaljer och vändningar på första visningen så blir jag mäkta imponerad.
2020-08-08, 11:29
Bannlyst
Låter bra. Men tror du att spelbörsen är en indikator på sannolikt utfall?
En bookmaker måste balansera sin bok så att lika mycket pengar finns att betala ut på en each way bet (biden vs Trump)
Ifall alla pengar ligger på biden så ökar oddsen för Trump. När mer pengar hamnar på Trump så ökar det för Biden tills boken är balanserad.

Med det sagt. Tror du fortfarande att sjunkande odds innebär att det är mer troligt att Donald Trump kommer vinna valet? Har mina ord någon slags betydelse eller är jag en liberal ❄ som inte vet nånting alls?
Jag frågar därför att jag försöker förstå faktaresistens.
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Den tusenlapp jag satsade på att Donald vinner i november känns allt säkrare. Donalds odds sjunker nu medan Bidens stiger på betting-sajterna. Förväntar mig 2 500 kr efter valet.
2020-08-08, 11:34
Bannlyst
Varje Blackbox modell som bakåttestas och justeras tills den ger resultat man vill ha, är inte en tillämpbar modell. Det är skräp.
Varje modell med öppna variabler är värd att analysera vidare.
Gick din bs radar igång direkt när du såg den första länken till primarymodel.com?
Min med

Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Så du har ingen speciell anledning till att du tror på just den modellen med andra ord förutom att du gillar vad den säger. Vinner Trump med samma marginal som 2016 har ju Primary modellen fel med väldigt stor marginal.
2020-08-08, 11:39
Bannlyst
Rumänska botar. Senast var det "walk away" rörelsen som de amplifierade på sociala medier.

Du inser att Donald Trump ljuger om bidens kyrkobesök för att han ligger under i Texas. (biden är en troende katolik som regelbundet går på mässa. När Trump går till kyrkan däremot så blir folk tårgasade och misshandlade av hans stormtrupper)

Biden hates God
Biden wants to destroy families
Biden wants to take your guns and your religion away

Så låter en förlorande kandidat.
Efter valet kommer republikanerna glömma att Donald Trump någonsin existerat. Donald who?
-nej nej vi var inte all in för Donald. Vi kritiserade honom ibland.. Osv

Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Trump Flails For Reelection Strategy After Plan A Falls Apart

Vad gör man om ingen strategi biter på väljarna? Ljuger och börjar påstå att man inte skulle ta emot den hjälp ryska botnät ger? Antagligen...

2020-08-08, 12:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag letar resultat, du letar detaljer. Jag är kapitalist du är kommunist.

Tror Trump vinner med minst 362, detta dock med parametrar som inte inkluderats i Primary model, så detta gör den inte mer "rätt".

Vad avser mätningar 3månader från nu i November handlar det ju främst om mätningarna eller i vartfall några av dem börjar visa äkta resultat, annars blir det som 2016..

NOBODY THOUGHT 2016 TRUMP WIN
https://youtu.be/G87UXIH8Lzo
Stämmer inte ens att ingen trodde på att trumpen skulle vinna, utan det var många som trodde att trumpen kunde vinna och jag var en av dom.

Denna gången med all denna inkompetens och svaghet att leda USA ur COVID-19 krisen, så är risken för trumpen vinst idag mycket liten.
Och ett kort trumpen hade vid förra valet var kolla hur värdelösa och korrupta politikerna är som styr landet, och nu är trumpen denna person och trumpen talar aldrig illa om trumpen, och vad finsn då kvar?
En massa fantasier har det visat sig och irrelevans.
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Rumänska botar. Senast var det "walk away" rörelsen som de amplifierade på sociala medier.

Du inser att Donald Trump ljuger om bidens kyrkobesök för att han ligger under i Texas. (biden är en troende katolik som regelbundet går på mässa. När Trump går till kyrkan däremot så blir folk tårgasade och misshandlade av hans stormtrupper)

Biden hates God
Biden wants to destroy families
Biden wants to take your guns and your religion away

Så låter en förlorande kandidat.
Efter valet kommer republikanerna glömma att Donald Trump någonsin existerat. Donald who?
-nej nej vi var inte all in för Donald. Vi kritiserade honom ibland.. Osv
Det jag är imponerad av när det kommer till trumpnissar, det är hur lite de pratar om som handlar om vad Biden står för, sällan jag sett någon totalmissa som trumpnissar gör om Biden.
Precis som de inte vill prata om vad biden FAKTISKT står för, vilket säger mig det är bra saker eftersom de inte vill prata om dom.
2020-08-08, 12:46
Bannlyst
POLL dags
Pew Research Center
11,001 tillfrågade
Trump approval rating
+38%
-59%

Han är verkligen bara president för 38% av landet. Övriga befolkningen hatar honom
2020-08-08, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det jag är imponerad av när det kommer till trumpnissar, det är hur lite de pratar om som handlar om vad Biden står för, sällan jag sett någon totalmissa som trumpnissar gör om Biden.
Precis som de inte vill prata om vad biden FAKTISKT står för, vilket säger mig det är bra saker eftersom de inte vill prata om dom.

Ingen gillar att medge att man tillhör det förlorande laget. Bättre att isåfall få hela tråden att spåra ur genom ad-hominem attacker

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in