Citat:
Domen är välskriven och nästintill helt fläckfri. Kunde inte bli ett annat utfall. Det är historien bakom som är helt fel, hur allt börja, och vad som ledde fram till detta fruktansvärda. Givetvis mycket olyckligt att P dog, och inte kunde ställas till svars. Man önskar att R aldrig mer får tbx sina barn, eller överhuvudtaget att hon kunde visa nån form av ånger, känslor el självinsikt. Det är deras fel att lilla E är borta, men ja tror inte det var uppsåtligt att döda, däremot har dem varit likgiltiga inför hennes måeende och behandlat henne fruktansvärt! Men det har inget med domslutet att göra. Däremot tycker jag fler människor borde ställas inför rätta för hur det gick till i kammarrätten, ingenting rätt, där o mkt skumt som skedde runtomkring! Hoppas iheller inte på en överklagan, då är risken stor att hon inte får sitta en timme ens i en cell!
Lagmannen är domare i målet. Jag håller med om att felet var Kammarrättens domslut att låta E flytta till sina biologiska föräldrar. Det är där felet ligger i den här historien. Man borde angripa det domslutet och se till så det aldrig sker igen istället för att försöka ta vårdnaden om biologiska föräldrarna för gott. Helt fel anser jag.
Min tanke är att det blir extremt svårt för R att få hem några barn. Om det skulle ske kommer det krävas urinprover i flera år och ordnade förhållande, så det ser jag inte som sannolikt. R är en person utan insikt och trodde i sin missbruksdimma att hon är en bra förälder. Noll insikt och hon tror att så fort en läkare skriver ut tabletter är det okej att knapra så även under en graviditet vilket är jävligt fel.
R är en missbrukare och man kan tycka vad man vill om henne. Det finns fler aktörer som kunde stoppat narkomanerna från att få hem E. Domstolen kan inte trolla när det gäller beviskrav och utom rimligt tvivel. Direkt uppsåt fanns inte med här och då faller också mordåtalet. Det blev likgiltighetsuppsåt istället.