2020-08-07, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
förstår du vad som menas med FISA skandalen? Vad har room 614a med den och göra? Har du ett konkret exempel på när ett motståndar parti olagligt tagit sig förbi fisa för att störta en folkvald president? Nej precis trodde inte det heller..
Kan du förklara lite bättre?
Citera
2020-08-07, 15:03
Medlem
Citat:
förstår du vad som menas med FISA skandalen? Vad har room 614a med den och göra?

Oj, jag tror du helt har missat vad FISA är och gör. Läs gärna https://uslaw.link/citation/stat/115/272 så kan vi ha en diskussion sen (det är Patriot Act ändringarna 2001 som har gjort FISA-lagrummet till var det är idag).

Syftet med FISA är att ha ett lagrum för övervakning av entiteter, med utländsk härkomst eller samröre. Patriot Act utökade sedan mandatet och tog bort en stor del av de publika delarna av processen.

Jag tolkar det som att det du menar med "FISA skandalen" är att Carter Page var under övervakning i enlighet med FISA-direktiven? Notera väl att alla FISA-inlagor kring Page till mitten av 2017 har passerat extern granskning (se exempelvis Horowitz rapport). Att Page har haft klandervärt samröre med ryska intressen betyder ju inte att Demokraterna (min tolkning av ditt "motståndar parti [särskrivning ej korrigerad]") saknar grund i sina påståenden, snarare tvärtom.

Page är bara toppen på ett isberg, exempelvis är du övervakad med via FISA-inlagor (jag antar naivt att du har besökt någon internetbaserad resurs i USA, exempelvis Flashback....).

Citat:
Har du ett konkret exempel på när ett motståndar parti olagligt tagit sig förbi fisa för att störta en folkvald president? Nej precis trodde inte det heller..

Nej det har jag inte. Har du? (sen om man ska vara petig så är amerikanska presidenter per definition inte direkt folkvalda, utan snarare valda av statliga representanter, dock är jag rädd att skillnaden går de flesta förbi. Om USAs president hade varit folkvald hade de senaste presidenterna varit Clinton, Obama, Gore, Clinton, etc (Bush vann iofs över Kerry -04 i termer av folkvaldhet, men Gore hade statistiskt suttit kvar)).

Att använda begreppet "folkvald" i ett land som USA, särskiljt om en sådan oenande kraft som Trump, är så slentrianmässigt att du nästan måste ha ett syfte med det, ex att du vill anspela på att de flesta röstade på Trump (vilket är en osanning).
Citera
2020-08-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur är det med minnet själv? Jag har ju berättat att jag inte är vare sig särskilt intresserad eller insatt i fisa och därför även bett dig berätta vem som gjort vad fel enligt dig. Svaret lyser visst ännu med sin frånvaro...

Nej du har berättat att den stinker och jag vill veta vad du tycker stinker mest. Men men så lång tid i tråden och leker expert men 0 koll på en av grundbultarna också. Fortsätt spela dum alternativt filtrera bort allt som inte passar in i din världsbild.

https://youtu.be/bi8V-9EQfec Här har du Horowitz vittnesmål. Tänk att du efter typ 2 år i tråden och flest inlägg inte ens har det minsta koll på detta. Återkom när du kollat på den och berätta vad du tycker stinker mest eller så gör du det vi alla vet du kommer göra och bortser från informationen iom att den inte passar in i din världsbild.

Skulle det bli för jobbigt så kan du peka ut valfritt här under som du anser vara lögn och förklara ingående varför det är lögn:

1. Man visste att steele dossier var bullshit.
2. Demokraterna betalade för dossiern
3. Man fabricerade bevis
4. Man undanhöll varför Page hade kontakt med Ryssland
5. Man sa att steele var ärlig och samarbetsvillig men missade att säga att det han var ärlig om var att informationen var felaktig.
6. Inga chefer tyckte det kändes viktigt att sätta sig in i varför man skulle övervaka en presidentkampanj...
Senast redigerad av smultronkungen2 2020-08-07 kl. 20:38.
Citera
2020-08-07, 20:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej du har berättat att den stinker och jag vill veta vad du tycker stinker mest.
Att vad stinker?

Citat:
Men men så lång tid i tråden och leker expert men 0 koll på en av grundbultarna också. Fortsätt spela dum alternativt filtrera bort allt som inte passar in i din världsbild
Ok.. ingen aning om vad du pratar om.

Citat:
https://youtu.be/bi8V-9EQfec Här har du Horowitz vittnesmål. Tänk att du efter typ 2 år i tråden och flest inlägg inte ens har det minsta koll på detta.
Jag har nästan helt slutat skriva i, och följa, tråden sen över ett år tillbaka eftersom den nästan helt övergått till nån alternativ politisk tråd - jag är rätt ointresserad av amerikansk inrikespolitik och förstår ärligt talat inte varför tråden tillåts leva kvar i detta format. De konspiratoriska aspekterna av Q diskuteras ju knappt längre - iofs begripligt med tanke på hur lite fakta där finns.

Citat:
Återkom när du kollat på den och berätta vad du tycker stinker mest eller så gör du det vi alla vet du kommer göra och bortser från informationen iom att den inte passar in i din världsbild.
Min världsbild av vad? Jag väntar fortfarande på att du berättar vad du anser är problematiskt innan jag orkar bemöta det - om jag ens har ett bemötande i frågan.

Som sagt, jag har fortfarande inte mycket till input här - det är därför jag fortsätter be dig berätta vem du anser har gjort vad för fel - det verkar dock extremt svårt att få dig att förklara trots din aggressiva retorik i ämnet..

Citat:
Skulle det bli för jobbigt så kan du peka ut valfritt här under som du anser vara lögn och förklara ingående varför det är lögn:

1. Man visste att steele dossier var bullshit.
Vilka är ”man”?

Citat:
2. Demokraterna betalade för dossern
Vilka demokrater?

Citat:
3. Man fabricerade bevis
Vem fabricerade vilka bevis för vad?
Osv.....

Edit: en fråga - tror du jag är demokrat?
Edit2: en fråga till: tror du jag har något emot republikaner??
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-08-07 kl. 21:00.
Citera
2020-08-07, 21:19
Medlem
Citat:
Jag har nästan helt slutat skriva i, och följa, tråden sen över ett år tillbaka eftersom den nästan helt övergått till nån alternativ politisk tråd - jag är rätt ointresserad av amerikansk inrikespolitik och förstår ärligt talat inte varför tråden tillåts leva kvar i detta format. De konspiratoriska aspekterna av Q diskuteras ju knappt längre - iofs begripligt med tanke på hur lite fakta där finns.

hahaha ja "bara" 219 inlägg i tråden senaste året....

Citat:
Vilka är ”man”?
Det var FBI som visste att Steele dossier var bullshit när dom fortsatte presentera det som sanning, visste du inte ens det med dina 1939 inlägg i tråden...

Citat:
Vilka demokrater?
Hillary Clintons kampanj samt D.N.C betalade för steele dossier....

Citat:
Vem fabricerade vilka bevis för vad?
FBI fabricerade bevis. tex ändrade man ett mail från CIA till att page skulle ha kontakt med ryssarna till att han inte skulle ha det. 1939 inlägg i tråden, kul att du är insatt iaf...
Citera
2020-08-07, 21:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
hahaha ja "bara" 219 inlägg i tråden senaste året....

Varav ungefär noll har handlat om fisa och politik. Kolla gärna.

Citat:
Det var FBI som visste att Steele dossier var bullshit när dom fortsatte presentera det som sanning, visste du inte ens det med dina 1939 inlägg i tråden...
Nej hur ska jag veta vad du tänker på om du inte skriver det? Vilka är FBI? Är det alla som är anställda på FBI. Vissa chefer? Vissa anställda?
Är det dessa (vilka du nu menar) du tycker bör åtalas?

Citat:
Hillary Clintons kampanj samt D.N.C betalade för steele dossier....
Ok. Hillary Clinton kampanj - är det en åtalbar entitet? Har HRC varit medveten om detta? Anser du att det finns bevis som bör leda till åtal och fällande dom mot henne?

Citat:
FBI fabricerade bevis. tex ändrade man ett mail från CIA till att page skulle ha kontakt med ryssarna till att han inte skulle ha det. 1939 inlägg i tråden, kul att du är insatt iaf...
Som
Sagt - jag är näst intill fullständigt ointresserad av de politiska aspekterna - jag är här för att diskutera Q (du vet - det som tråden handlar om).
Men kul - då antar jag att du kan komma till skott nu och berätta vem som bör åtalas för vad?
Shoot!

Edit2: en fråga till: tror du jag har något emot republikaner?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-08-07 kl. 21:46.
Citera
2020-08-07, 23:38
Medlem
Lovade mig själv att aldrig mer skriva här men måste bara tillägga en sak..
Börjar förstå att Q med största sannolikhet är Trumps livförsäkring och att om ”något skulle hända honom” kommer saker att börja avklassificeras i samma sekund.

Det är förmodligen en utav anledningarna till att man har möjlighet att rensa upp rejält inom rättsväsendet, näringslivet och politiken innan man sätter igång med åtal och arresteringar. Precis som Q-follower som ni har jagat bort härifrån skrev tidigare är det helt fantastiskt att Durham mfl inte läcker ett skit. Försök inte ens att förklara bort de 182 771 förseglade åtalen mot child trafficking etc som finns.

För övrigt: När världen får reda på vad Clinton Foundation haft för sig på Haiti är det game over direkt..
Senast redigerad av LebronJames23 2020-08-07 kl. 23:43.
Citera
2020-08-08, 06:06
Medlem
Citat:
Nu tittar du [åter] bara på i år..
Sedan Q's start ser man en stadig nedgång över tid där antalet sökningarna fram till marspeaken i år ligger på ungefär hälften av vad de gjorde när Q var "nytt" i början av 2018 med undantag för de tre peakar – augusti 2018 (när Q blev en nyhet i msm), mars 2020 och juli 2020 när Qanon blev portade från sociala media och det skrevs om detta i msm igen.. Sedan senaste peaken i juli har intresset åter gått ned till ungefär 1/3-del och fortsätter sjunka.

Nej du har fel, vi kan ju lägga in senaste fem åren så ser du själv.
https://trends.google.com/trends/explore?date=today%205-y&geo=US&q=Qanon

Ser ungefär samma ut i världen,
https://trends.google.com/trends/explore?date=today%205-y&q=Qanon
Citera
2020-08-08, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Mhmm, men varför görs det så aktivt (ex antifa) och inte mer fredligt? Jmf med Moms och Vets protester.

(Samma pengar bakom antifa som bakom Qanon skulle jag säga)

BLM och Antifa är marxister rakt av. Dom vill ha revolution.
BLM budskapet är ett bra budskap, lika rättigheter för svarta, men det har ju bara kapats av marxisterna.
Ingen demokrati kan vilja införa marxism Antifa way.
Lika lite som man vill ha fascism eller nazism NMR eller Islamisterna way.
Att vara intolerant mot de intoleranta brukar vara viktigt och det är väl Trump?

Dom vill ha revolution och får dom det så kommer ABSOLUT inga svarta och inga kvinnor bli ledare i den nya staten, det blir män precis som förut för i ett dog-eat-dog samhälle vinner männen.

Så med ditt resonemang, Trump går hårt åt Antifa och är alltså inte i Putins koppel, bra att du listade ut det

Jag har ännu inte sett ett enda tecken på att Q skulle vara sponsrat av Ryssland, visa mig gärna.
En gång har han nämnt Ryssland, jag länkade till det för någon vecka sedan.

Titta på Zerohedge, där blir det ryssvänliga veckan lite mellan varven.

Trump har ju infört nya sanktioner mot Ryssland så sent som 2020
https://www.washingtonpost.com/national-security/trump-administration-issues-new-sanctions-related-to-russias-takeover-of-crimea/2020/01/29/062fbf02-42c6-11ea-aa6a-083d01b3ed18_story.html
Citera
2020-08-08, 07:49
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Då ska vi se,

Det är alltså dåligt att USA inte längre vill vara världspolis?
Jag trodde i min naivitet att alla USAs krig var någonting dåligt
Det har jag verkligen inte sagt.
Mitt svar gällde vad som har gynnat Putin/Ryssland:
Citat:
Vad får Putin av Trump som han velat ha senaste 20 åren?

Citat:
Tro inte för en sekund att USA backar, Trump har inte gjort sig ovän med MID och ett par "letter agencies" så det borde betyda att USA fortfarande kommer agera.

Har inget att invända mot resten.
Citera
2020-08-08, 08:27
Medlem
Citat:
BLM och Antifa är marxister rakt av. Dom vill ha revolution.
BLM budskapet är ett bra budskap, lika rättigheter för svarta, men det har ju bara kapats av marxisterna.
Ingen demokrati kan vilja införa marxism Antifa way.
Lika lite som man vill ha fascism eller nazism NMR eller Islamisterna way.
Att vara intolerant mot de intoleranta brukar vara viktigt och det är väl Trump?

Dom vill ha revolution och får dom det så kommer ABSOLUT inga svarta och inga kvinnor bli ledare i den nya staten, det blir män precis som förut för i ett dog-eat-dog samhälle vinner männen.

Så med ditt resonemang, Trump går hårt åt Antifa och är alltså inte i Putins koppel, bra att du listade ut det

Jag har ännu inte sett ett enda tecken på att Q skulle vara sponsrat av Ryssland, visa mig gärna.
En gång har han nämnt Ryssland, jag länkade till det för någon vecka sedan.

Titta på Zerohedge, där blir det ryssvänliga veckan lite mellan varven.

Trump har ju infört nya sanktioner mot Ryssland så sent som 2020
https://www.washingtonpost.com/national-security/trump-administration-issues-new-sanctions-related-to-russias-takeover-of-crimea/2020/01/29/062fbf02-42c6-11ea-aa6a-083d01b3ed18_story.html

Läs hela resonemanget jag för. Antifa / BLM / etc kommen nog leva så länge som de behövs för de som eldar på dem. Och Ryssland kan mycket väl stödja både Qanon och antifa, för polariseringen spelar dem i händerna.
Citera
2020-08-08, 09:14
Medlem
Citat:
Varav ungefär noll har handlat om fisa och politik. Kolla gärna.

Nej hur ska jag veta vad du tänker på om du inte skriver det? Vilka är FBI? Är det alla som är anställda på FBI. Vissa chefer? Vissa anställda?
Är det dessa (vilka du nu menar) du tycker bör åtalas?

Ok. Hillary Clinton kampanj - är det en åtalbar entitet? Har HRC varit medveten om detta? Anser du att det finns bevis som bör leda till åtal och fällande dom mot henne?

Som
Sagt - jag är näst intill fullständigt ointresserad av de politiska aspekterna - jag är här för att diskutera Q (du vet - det som tråden handlar om).
Men kul - då antar jag att du kan komma till skott nu och berätta vem som bör åtalas för vad?
Shoot!

Edit2: en fråga till: tror du jag har något emot republikaner?

Kul att vi är överrens. Då har jag 2 frågor till dig om det:
Är det allvarligt att att demokraterna har betalat för påhittad bevisning mot sin politiska motståndare som sen FBI har pushat trots att dom vetat att det är fejk?
Du har fortfarande inte svarat på vad du tycker stinker mest i FISA-skandalen?

Q skrev i post 570, 21 Januari 2018 "#Memo factually demonstrates 'knowingly false intel' provided to FISA Judges to obtain warrant(s)" kul att den infon igår nådde ändra fram till dig. Men som sagt efter över 1900 inlägg i tråden är det helt otroligt att du missat det...
Senast redigerad av smultronkungen2 2020-08-08 kl. 09:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in