2020-08-06, 12:30
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vad får Putin av Trump som han velat ha senaste 20 åren?

Några förslag:
Att USA slutar lägga sig i vad som sker i andra länder?
Att USA är mer splittrat/polariserat än någonsin(?) tidigare?
Att USA drar sig tillbaka från internationella samarbeten och tar av sig västvärldens "ledartröja"?
Att USA och EU står allt längre ifrån varandra?
Att USA tar bort trupper från Tyskland och att NATO försvagas?
Citera
2020-08-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu är det väl inte så att BLM dök upp nu, dom protesterar ju för oförrätter begånga långt innan Trump kom till makten väl?

Mhmm, men varför görs det så aktivt (ex antifa) och inte mer fredligt? Jmf med Moms och Vets protester.

(Samma pengar bakom antifa som bakom Qanon skulle jag säga)
Citera
2020-08-06, 17:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Mhmm, men varför görs det så aktivt (ex antifa) och inte mer fredligt? Jmf med Moms och Vets protester.

Antagligen eftersom det inte är centralt styrt och kontrollerat som många verkar försöka påskina...
Citera
2020-08-06, 18:23
Medlem
Citat:

Aktivistiskt tänkte jag skriva.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Antagligen eftersom det inte är centralt styrt och kontrollerat som många verkar försöka påskina...

Det behöver ju inte vara centralstyrt för att det ska hända saker, det kan ju räcka med att en lokalförening får en donation på några hundra dollar och en väska masker och basebollträn eller kraftiga laserpekare för att det ska spåra ur hejvilt om det redan fanns lite knasbollar från början.

Jag menar, lede fi är nog mest intresserad av att elda på, inte så mycket av att styra (skulle jag tro).
Citera
2020-08-06, 18:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det behöver ju inte vara centralstyrt för att det ska hända saker, det kan ju räcka med att en lokalförening får en donation på några hundra dollar och en väska masker och basebollträn eller kraftiga laserpekare för att det ska spåra ur hejvilt om det redan fanns lite knasbollar från början.

Jag menar, lede fi är nog mest intresserad av att elda på, inte så mycket av att styra (skulle jag tro).
Absolut - det är en god poäng.
Citera
2020-08-06, 20:43
Medlem
Citat:
I februari/mars 2020 genomfördes en undersökning som visade att:
76% av amerikanerna hade aldrig hört talas om Q
20% hade "heard a little" om Q
3% kände väl till Q
och 2% svarade inte
Jasså sånt här tittar vissa på fortfarande? 3% går väl bra ihop med hur många som skulle rösta på Trump 2016 enligt en del undersökningar
Citera
2020-08-06, 21:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jasså sånt här tittar vissa på fortfarande? 3% går väl bra ihop med hur många som skulle rösta på Trump 2016 enligt en del undersökningar

Ingen aning - någon så negativ undersökning om Trump 2016 har jag aldrig hört talas om. Tror du kanske missförstått skillnaden på hur många som beräknades komma att rösta på honom och hur stor chans han beräknades ha att vinna valet - två väldigt olika saker.

Blev du lite ledsen över att endast 3% av amerikanerna har ett gott hum om vad Qanon är?
Du lär väl inte bli gladare om du betänker att det inte betyder att ens 3% gillar Q - man behöver ju inte gilla fenomenet bara för att man känner till det..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-08-06 kl. 21:30.
Citera
2020-08-06, 21:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jaa så fort du förklarar varför Itazon och andra muppar tycker det är ok/inte så farligt att illegalt försöka avsätta en folkvald president i en demokrati som motståndarparti dvs fisa skandalen?? Eller så låter vi de som kommer med påståenden backa upp dom själva, det är ju en tanke också.

Ok då inväntar vi Africanizeds respons. Att försöka avsätta en president tycker jag är helt ok om man gör det med lagliga metoder - att kunna ifrågasätta och kräva ansvar är självklart i en demokrati, oavsett vilken ”sida” man står på.
Om någon har försökt rigga ett val eller rigga en undersökning med falska anklagelser ska de givetvis straffas efter utredning och domslut.
Citera
2020-08-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ptja, det behöver du förstås inte göra, men då antar jag att du inte tror på Africanizeds statistik och påståenden (som verkar sakna belägg) heller? Eller?
Med tanke på all censur har jag svårt att se att rörelsen växer men med tanke på all censur blir ju frågan ännu svårare att svara på. Bannar man 150 000 Twitterkonton med anknytning till Qanon framstår ju såklart rörelsen som mindre än vad den är och det är ju bara ett exempel, finns massa fler...
Citera
2020-08-06, 22:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Med tanke på all censur har jag svårt att se att rörelsen växer men med tanke på all censur blir ju frågan ännu svårare att svara på. Bannar man 150 000 Twitterkonton med anknytning till Qanon framstår ju såklart rörelsen som mindre än vad den är och det är ju bara ett exempel, finns massa fler...

Tack för svaret - så är det förstås, men då blir ju Africanizeds påstående bara ännu mer osannolikt, men jag får väl ge mig till tåls och se om han har någon källa för sitt påstående - det kan förstås fortfarande vara sant.
(Undersökningen jag länkade gjordes dock i februari/mars, dvs i god tid innan avstängningarna, och påverkad alltså inte av det)
Citera
2020-08-07, 11:56
Medlem
Citat:
Vilket tycker du verkar vara det största övertrampet som kommit fram i FISA skandalen?

Rum 614a (använd "room 614a" om ni tänkte googla).

Om du menar Trump och FISA (dvs en prutt i Jupiter jmf alla Patriot Act relaterade fall som gått genom FISA) så är inga Trump-relaterad mål utanför normen. Hela djävla FISA förfarandet är djupt konstitutionellt problematiskt, och det är djupt oärligt att påstå att Trump är mer utsatt än någon annan organisation som har haft samförstånd / möten med företrädare för utländska intressen.

I fallet FISA så har Qanon en poäng, även fast Qanon försöker vrida den kraftigt till Trump's fördel trots att "alla" med liknande samröre är drabbade.
Citera
2020-08-07, 12:04
Medlem
Citat:
Rum 614a (använd "room 614a" om ni tänkte googla).

Om du menar Trump och FISA (dvs en prutt i Jupiter jmf alla Patriot Act relaterade fall som gått genom FISA) så är inga Trump-relaterad mål utanför normen. Hela djävla FISA förfarandet är djupt konstitutionellt problematiskt, och det är djupt oärligt att påstå att Trump är mer utsatt än någon annan organisation som har haft samförstånd / möten med företrädare för utländska intressen.

I fallet FISA så har Qanon en poäng, även fast Qanon försöker vrida den kraftigt till Trump's fördel trots att "alla" med liknande samröre är drabbade.
förstår du vad som menas med FISA skandalen? Vad har room 614a med den och göra? Har du ett konkret exempel på när ett motståndar parti olagligt tagit sig förbi fisa för att störta en folkvald president? Nej precis trodde inte det heller..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in