2020-08-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Domen är välskriven och nästintill helt fläckfri. Kunde inte bli ett annat utfall. Det är historien bakom som är helt fel, hur allt börja, och vad som ledde fram till detta fruktansvärda. Givetvis mycket olyckligt att P dog, och inte kunde ställas till svars. Man önskar att R aldrig mer får tbx sina barn, eller överhuvudtaget att hon kunde visa nån form av ånger, känslor el självinsikt. Det är deras fel att lilla E är borta, men ja tror inte det var uppsåtligt att döda, däremot har dem varit likgiltiga inför hennes måeende och behandlat henne fruktansvärt! Men det har inget med domslutet att göra. Däremot tycker jag fler människor borde ställas inför rätta för hur det gick till i kammarrätten, ingenting rätt, där o mkt skumt som skedde runtomkring! Hoppas iheller inte på en överklagan, då är risken stor att hon inte får sitta en timme ens i en cell!

Lagmannen är domare i målet. Jag håller med om att felet var Kammarrättens domslut att låta E flytta till sina biologiska föräldrar. Det är där felet ligger i den här historien. Man borde angripa det domslutet och se till så det aldrig sker igen istället för att försöka ta vårdnaden om biologiska föräldrarna för gott. Helt fel anser jag.

Min tanke är att det blir extremt svårt för R att få hem några barn. Om det skulle ske kommer det krävas urinprover i flera år och ordnade förhållande, så det ser jag inte som sannolikt. R är en person utan insikt och trodde i sin missbruksdimma att hon är en bra förälder. Noll insikt och hon tror att så fort en läkare skriver ut tabletter är det okej att knapra så även under en graviditet vilket är jävligt fel.

R är en missbrukare och man kan tycka vad man vill om henne. Det finns fler aktörer som kunde stoppat narkomanerna från att få hem E. Domstolen kan inte trolla när det gäller beviskrav och utom rimligt tvivel. Direkt uppsåt fanns inte med här och då faller också mordåtalet. Det blev likgiltighetsuppsåt istället.
Citera
2020-08-07, 18:48
Medlem
Är det någon som kan svara på om det var Johanna Möller som flög på Yaras mamma på Ystad? Har helt missat att det va hon som skulle gjort det, som någon skrev här i tråden. Och om det finns ev nån media/artikel om det?
Citera
2020-08-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag är färdig med anknytningstjafset och läste artikeln som den psykolog du hänvisade till skrivit. Jag är inte intresserad av mer än brottet här. Min åsikt är klarlagd och med det även diskussionen om fosterhem och anknytningsidiotin.

Testa att ta upp en bok och läs om ämnet. Bara för att du känner att det inte finns betyder det inte att det är så. Anknytning är väl känt. Jorden blir inte plattare för att du tror det liksom.
Men vi kan väl sluta lyssna på utbildade människor och bara vända oss till er flashbackforskare.
Citera
2020-08-07, 23:46
Medlem
Hon får ett milt straff därför att även jurister har ett behov av att tycka synd om någon. Då passar det bra att ha en ”utsatt” kvinna i fokus, en som är ”offer” för en hemsk karl, som lägligt nog har avlidit. Den stackars lilla tösen har alldeles säkert slagits ihjäl av knarkskallarna, men eftersom det inte säkert kan fastställas att hon dödades blir det en smäll på fingrarna i stället. Snart är hon ute igen och gör då förhoppningsvis alla en tjänst och överdosar ihjäl sig.
Citera
2020-08-07, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Är det någon som kan svara på om det var Johanna Möller som flög på Yaras mamma på Ystad? Har helt missat att det va hon som skulle gjort det, som någon skrev här i tråden. Och om det finns ev nån media/artikel om det?

Armani Madi? När hände det? Har jobbat med henne endel & hon är bra vrickad
Citera
2020-08-08, 00:06
Medlem
Snyggingggs avatar
Hur helvete kan ett barns liv vara värt 1,9år i fängelse? Jag mår dåligt. Jag kräks. Jag kan inte sluta tänka på lilla hjärtat och det gör ont i hela mig. Så himla skeva lagar, så mycket svek. Hoppas verkligen att denna undemänniska blir ihjälslagen eller ngt när hon kommer ut. Vider
Citera
2020-08-08, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multifridolf
Ja jag ställer oxå frågan som du ser. Någon i gruppen påstod så, och jag är intresserad av mer fakta kring det, precis som du. Inget ja hört innan och då ska sägas att ja nästan sjukligt besatt följt allt med JM!
Citera
2020-08-08, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multifridolf
Jobbat på utsidan eller inom kriminalvården?
Citera
2020-08-08, 02:39
Medlem
swimmingpools avatar
Vem är galningen som snackar om fostermammans rosa hår...?
https://twitter.com/M_Abrahamsson/status/1291452312402132993
Citera
2020-08-08, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool

Hon har förekommit mycket i morgon-tv i deras panel. Hon har skrivit i Svenska Dagbladet och hon har suttit i riksdagen.

Utbildad jurist o journalist.
Citera
2020-08-08, 09:32
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool

Allt är så förfärligt med Esmeralda #Lillahjaertat men det gagnar inte saken att fostermamman har rosafärgat hår. Någon borde säga det till henne.

Att ha rosafärgat hår inger inte förtroende i min värld. Men jag har förstått att ni är många som tycker annorlunda. Fortsätt tycka så. Så fortsätter jag att tycka som jag tycker. Ok hoppas jag.”

Är varken moderat, riksdagsledamot eller något annat längre men tillåter mig att tycka att som fostermamma gör man klokt i att inte uppträda i rosa hår. Har förstått att inte alla delar den uppfattningen, jag har respekt för det. Game over.

Tweets från MA, som presenterar sig som: ”Före detta ledamot av Sveriges riksdag, numera bara jurist & någorlunda skribent. Har en blogg. Läs den du oxå.”

https://mobile.twitter.com/M_Abrahamsson

Inte utan att man funderar över vad som kunde gått annorlunda om MJ haft brunt hår. Eller blått.
Hade domslutet blivit ett annat? Hade politiker tagit henne på större allvar?
Eller hur menar MA egentligen?
Och hur kan hon ha missat MJs hårfärg i typ ett halvår?

Fler frågor än svar.
Citera
2020-08-08, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Allt är så förfärligt med Esmeralda #Lillahjaertat men det gagnar inte saken att fostermamman har rosafärgat hår. Någon borde säga det till henne.

Att ha rosafärgat hår inger inte förtroende i min värld. Men jag har förstått att ni är många som tycker annorlunda. Fortsätt tycka så. Så fortsätter jag att tycka som jag tycker. Ok hoppas jag.”

Är varken moderat, riksdagsledamot eller något annat längre men tillåter mig att tycka att som fostermamma gör man klokt i att inte uppträda i rosa hår. Har förstått att inte alla delar den uppfattningen, jag har respekt för det. Game over.

Tweets från MA, som presenterar sig som: ”Före detta ledamot av Sveriges riksdag, numera bara jurist & någorlunda skribent. Har en blogg. Läs den du oxå.”

https://mobile.twitter.com/M_Abrahamsson

Inte utan att man funderar över vad som kunde gått annorlunda om MJ haft brunt hår. Eller blått.
Hade domslutet blivit ett annat? Hade politiker tagit henne på större allvar?
Eller hur menar MA egentligen?
Och hur kan hon ha missat MJs hårfärg i typ ett halvår?

Fler frågor än svar.
Denna verkar riktigt sjuk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in