2020-08-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hvorfor gidde å stille opp til avhør, når all norsk jus på området sier at det at du nekter å uttale deg ikke skal brukes mot deg?

Politihaukene har absolutt ingen velvilje å utvise mot TH, det eneste som kan redde deres gode navn å rykte er at de knekker ham.

Jisses, TH var ikke samarbeidsvillig med politiet allerede fra forsvinningsdagen.
Citera
2020-08-07, 21:15
Medlem
När man ser till vad som skrivits om TH i media och ser bort ifrån vad som skrivs på detta forum, då är det inte mer än man kan förvänta egentligen. Om han känner sig orättvist utpekad och uthängd så finns det mer än många journalister som ställer upp för ett samtal där han får uttala sig. Vare sig han är skyldig eller ej kan han försöka framstå som en sympatisk person som saknar sin hustru, i stället för att så totalt sätta sig på tvären.
Citera
2020-08-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nå synes jeg diskusjonen har havnet o.t. noe som sikkert er et mål for TT.

Hva kan være en plausibel forklaring til TH’s 8 anrop til påfallende like minutter over timen, hvis han ikke er involvert? Disse tre «dobbeltanropene» f.eks.?

Anropene 1006 og 1306, 1118 og 1318 kan umulig være tilfeldige, hva kan forklaringen være for en uskyldig ektemann?

1. 1006 TH ringer AE - slettes
2. 1007 TH ringer AE - slettes
3. 1113 TH ringer AE
4. 1114 TH ringer AE
5. 1118 TH ringer AE
6. 1306 TH ringer AE
7. 1308 TH ringer AE
8. 1318 TH ringer AE

Jeg har delt mine tanker om dette tidligere. Når vi i vår familie ringer til hverandre, så ringer vi ofte to ganget.

Si jeg ringer min mor, så ringer det til svareren slår seg inn. Da avsluttet jeg den samtalen og ringer tilbake like etterpå.

Jeg gjør selvsagt ikke sånt om jeg ringer en kollega, eller mer perifere, men jeg gjør det ofte til de nære. Det er nesten på refleks.

Svarer de ikke får jeg ikke panikk, prøver igjen om en stund. Kan bære neste pause på jobben, eller når det passer slik.

Jeg kan også bli engstelig, særlig for barn eller eldre som ikke svarer, men det veksler litt mellom irritasjon, fornuften som sier at det ikke er noe galt, og litt uro.

Jeg ser ingenting rart med anropene. De er ikke engang regelmessige. Bortsett fra den ene time. Tenker det er tilfeldig.
Citera
2020-08-07, 22:01
Medlem
Tar opp igjen en tidligere artikkel fra TV2 17. juli 2020.
Tom Hagen sier han tegnet Futurum-mann før video ble kjent
"Drapssiktede Tom Hagen (70) sier at han dro kjensel på en av de to ukjente mennene som viste seg utenfor Futurum den morgenen kona hans forsvant. Han fikk laget en skisse av den ene mannen før videoen av dem ble offentliggjort, ifølge et notat han har skrevet."
Eksempel på lekkasje fra Team Tom.
"TV 2 er kjent med innholdet i et notat han har skrevet, som omhandler Futurum-mennene.

Der skriver Hagen at han umiddelbart uttrykte at han hadde sett den ene mannen tidligere da han så bildene på TV. Han mente å gjenkjenne måten den ene mannen gikk på."
Som var ment å styrke THs troverdighet. Men som bare ser veldig rart ut når det blir offentliggjort ett par måneder etter pågripelsen i april i år.
"Hagen spekulerer i om duoen bevisst viser seg for kameraet for å «bekrefte bortføringen på sin helt spesielle måte». Samtidig skriver milliardæren at det er galskap å bevege seg foran kameraet hvis de er involvert i en bortføring.

– Men hvis hensikten er å skape forvirring, så har de lyktes, heter det i notatet."
Det er nesten ikke til å tro hvordan TH her på veldig aktivt vis forsøker å villede politiet.
Citera
2020-08-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tar opp igjen en tidligere artikkel fra TV2 17. juli 2020.
Tom Hagen sier han tegnet Futurum-mann før video ble kjent
"Drapssiktede Tom Hagen (70) sier at han dro kjensel på en av de to ukjente mennene som viste seg utenfor Futurum den morgenen kona hans forsvant. Han fikk laget en skisse av den ene mannen før videoen av dem ble offentliggjort, ifølge et notat han har skrevet."
Eksempel på lekkasje fra Team Tom.
"TV 2 er kjent med innholdet i et notat han har skrevet, som omhandler Futurum-mennene.

Der skriver Hagen at han umiddelbart uttrykte at han hadde sett den ene mannen tidligere da han så bildene på TV. Han mente å gjenkjenne måten den ene mannen gikk på."
Som var ment å styrke THs troverdighet. Men som bare ser veldig rart ut når det blir offentliggjort ett par måneder etter pågripelsen i april i år.
"Hagen spekulerer i om duoen bevisst viser seg for kameraet for å «bekrefte bortføringen på sin helt spesielle måte». Samtidig skriver milliardæren at det er galskap å bevege seg foran kameraet hvis de er involvert i en bortføring.

– Men hvis hensikten er å skape forvirring, så har de lyktes, heter det i notatet."
Det er nesten ikke til å tro hvordan TH her på veldig aktivt vis forsøker å villede politiet.

Ikke sant, bare det at han fikk tegnet mannen før han selv hadde sett videoen tyder på at dette var noe som var innøvd.
Citera
2020-08-07, 22:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Ikke sant, bare det at han fikk tegnet mannen før han selv hadde sett videoen tyder på at dette var noe som var innøvd.

Umm, han fikk selvfølgelig selv se overvåkningsvideoene før de ble offentliggjort.

Jeg kan ikke se at det kan tolkes som at han fikk gjort disse tegningene før han selv fikk se videoene.
Citera
2020-08-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Umm, han fikk selvfølgelig selv se overvåkningsvideoene før de ble offentliggjort.

Jeg kan ikke se at det kan tolkes som at han fikk gjort disse tegningene før han selv fikk se videoene.

Nja, hva tegnet han egentlig da ?
Citera
2020-08-07, 22:16
Medlem
Citat:

Ja det er utspekulert og innstudert. Var tenkt å gi TH troverdighet.

Et tydelig forsøk på å manipulere. Og et tydelig angrep på politiet.

"De" er politiet. Og budskapet er sånn omtrent ...

"De hørte ikke på meg. De fortale meg ikke om overvåkningsvideoene av Futurum-mennene. De har gjort en alt for dårlig jobb. Hilsen TH."

Fremført via TV2.

Men så ble timingen feil og det ble bare flaut alt sammen.
Citera
2020-08-07, 22:16
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Nja, hva tegnet han egentlig da ?

Det han så på videoen, og som han mente at han hadde sett før?

Komplett med å beskrive mannens gange som at han "gikk som en pingvin".
Citera
2020-08-07, 22:19
Medlem
Citat:
Det han så på videoen, og som han mente at han hadde sett før?

Komplett med å beskrive mannens gange som at han "gikk som en pingvin".

Mulig, det var ifølge TH selv han fikk laget en skisse av pingvinmannen. Og da han så videoen så gjenkjente han mannen av ganglaget. Skikkelig smarting han derre TH
Citera
2020-08-07, 22:21
Medlem
Citat:

Det står jo rett ut.

Det er det han påstår ja. At han laget skissen før han fikk se videoene. Og at han ikke fikk se videoene før de ble offentliggjort.

Like etter pressekonferansen der forsvinningen ble kjent i januar 2019.

Edit:
Det er flere merksnodigheter her. Som hvorfor Futurum-mennene skulle spane ved Futurum, gjentatte ganger, iallfall flere enn én gang, om de planla å kidnappe AEH fra hjemmet i Sloraveien.

Det henger ikke på greip.
Senast redigerad av kornblomst 2020-08-07 kl. 22:25. Anledning: Edit
Citera
2020-08-07, 22:22
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Mulig, det var ifølge TH selv han fikk laget en skisse av pingvinmannen. Og da han så videoen så gjenkjente han mannen av ganglaget. Skikkelig smarting han derre TH

For meg virker det, slik det er fremstilt i media, som om det var omvendt, han ble først vist videoene, så mente han at han dro kjensel på mannen og ganglaget og fikk laget en tegning.

Men at dette skjedde før videoene ble offentliggjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in