2020-08-07, 18:53
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Många här är ju övertygade om att det skett/sker en mörkläggning. Jag tycker att det ger upphov till flera frågor. Är regering/riksdag inblandade? Gäller det i så fall alla politiska partier? Finns det ingen politiker som vill agera visselblåsare? Vilka andra aktörer är med? Borde inte någon som nu är väldigt gammal kunna avslöja sanningen?
Bra poäng. Med tanke på att vi har haft borgerliga regeringar under 3+8 år sedan MOP så är det en märklig ide med en mörkläggning hela vägen upp i Rosenbad. Om vi leker med tanken att SAP har något att dölja, varför skulle Bildt eller Reinfeldt ställa upp på det? Nej, den som påstår det har mycket att bevisa.
Citera
2020-08-07, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AraltNigri
Svenska visselblåsare? Visst! Mig veterligen är de dock ytterst få och kan räknas på ena handens fingrar. De heter Kegö, Barrling och Theutenberg och står i mycket lågt anseende sedan de anklagats för att tillhöra den mörkblåbruna sidan av den politiska skalan. I Sverige räcker det nämligen med en sådan anklagelse för att alla ska förstå att de ska man inte associeras med. Den svenska staten är nämligen mycket grannlaga med vad folk får och inte får säga enligt devisen "En Svensk Tiger". Så har det varit länge och kommer förmodligen att förbli. Det svenska folklynnet kännetecknas nämligen av uppfattningen att enighet är viktigare sanning, den som sticker ut huvudet får snabbt kalufsen odentligt tilltufsad.

Ok. Vilka är det som ligger bakom mörkläggningen? Hela det politiska etablissemanget? Jag tänker att t ex Jimmie Åkesson borde hoppa jämfota av glädje om han kunde avslöja att Löfvén undanhåller sanningen.
Citera
2020-08-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Bra poäng. Med tanke på att vi har haft borgerliga regeringar under 3+8 år sedan MOP så är det en märklig ide med en mörkläggning hela vägen upp i Rosenbad. Om vi leker med tanken att SAP har något att dölja, varför skulle Bildt eller Reinfeldt ställa upp på det? Nej, den som påstår det har mycket att bevisa.

Jag hoppas att någon kan redogöra för hur de tänker. Det är onekligen mycket som behöver förklaras.
Citera
2020-08-07, 19:10
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det är utmärkt modell med två dimensioner som leder till struktur och överskådlighet i det fortsatta bedömandet.

Oavsett vad GM är, dvs funktion, så går det att rangera in GM i någon av kvadranterna som i sig utesluter de övriga tre.

En kub med flera dimensioner blir mer och mer komplex och man tappar överskådlighet.

Anstiftare = FGM/P
Organisatör = FGM/P
Exekutör = kan vara någon av de fyra kvadranterna, men så fort kriteriet är satt hamnar exekutören i en av de fyra och kan inte samtidigt vara i någon av de andra tre.

Edit: Efter 150 286 inlägg är enkelhet att föredra framför komplexitet, tycker jag.

Det finns kollaborativa 2d animatorer har inte sett någon i 3d,
annars är det ju sånt som blender, unity,moviemaker,modo,aketsy, gamemaker, cinema 4d
Citera
2020-08-07, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Det finns kollaborativa 2d animatorer har inte sett någon i 3d,
annars är det ju sånt som blender, unity,moviemaker,modo,aketsy, gamemaker, cinema 4d

Jo, jag vet, det finns jättehäftiga grejer men det där med teknik är inte min grej.

Eller som en sa till mig. Du har tummen mitt i handen. Mitt bästa verktyg är ett vitt papper och blyertspenna.
Citera
2020-08-07, 19:43
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Lisbeth dog i oktober 2018. Varför vänta nästan två år? Dessutom förstod de väl att privatspanarna på Flashback inte skulle godta lösningen? Jag tycker att de borde mörklagt betydligt bättre när man har kapacitet att mörda statsministern.
Lisbeth dog 2018, Petersson var långtidssjukskriven ett tag. Därför drog det ut på tiden. Lite måste man göra för att se ut som man gjort något. Trevare skickas ut i media. Saker och ting skall förankras i statsapparaten. Så långt hade Suhonen rätt. Jag tycker det stämmer rätt bra.
Tydligen hade man talat om för änkan att man skulle peka ut SE tex.
Citera
2020-08-07, 19:46
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotChevyChase
Då är det så djävla svårt att förstå varför KP bad om ett möte med Lisbeth innan hon dog.

Du tror säkerligen att KP är involverad i en mörkläggning?
Om jag tror Krister Petersson har deltagit i mörkläggningen? Skämtar du? Det är väl bara du i hela tråden som inte tror det.
Citera
2020-08-07, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Lisbeth dog 2018, Petersson var långtidssjukskriven ett tag. Därför drog det ut på tiden. Lite måste man göra för att se ut som man gjort något. Trevare skickas ut i media. Saker och ting skall förankras i statsapparaten. Så långt hade Suhonen rätt. Jag tycker det stämmer rätt bra.
Tydligen hade man talat om för änkan att man skulle peka ut SE tex.

"Saker och ting ska förankras i statsapparaten"

Vilka personer ingår i "statsapparaten"? Löfvén? Ygeman?Kristersson?
Citera
2020-08-07, 19:56
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
"Saker och ting ska förankras i statsapparaten"

Vilka personer ingår i "statsapparaten"? Löfvén? Ygeman?Kristersson?
Tja Suhonen har ju pekat ut Löfven tex.
Citera
2020-08-07, 19:58
Medlem
Citat:

Som en del av mörkläggningen?
Citera
2020-08-07, 20:00
Medlem
Citat:

Är det inte märkligt att t ex Jimmie Åkesson inte passar på att skjuta det socialdemokratiska skeppet i sank genom att avslöja mörkläggningen? Eller är han också med?
Citera
2020-08-07, 20:22
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jo, jag vet, det finns jättehäftiga grejer men det där med teknik är inte min grej.

Eller som en sa till mig. Du har tummen mitt i handen. Mitt bästa verktyg är ett vitt papper och blyertspenna.
Men att kunna experimentera med verkliga vinklar och vad man ser från olika håll i olika väder och med olika antaganden har varit mitt mål. Det går så där igenom 50% av vad jag vill testa men det tar tid.
Frågan är bra men jag tror vi skulle samarbeta "collaborate" så kunde det bli en väldig fart.
Såg nån som gjort nåt ganska snyggt i Blender med MOP.

skall funka om man kan hantera en ordbehandlare och är lite nyfiken
Senast redigerad av heheho 2020-08-07 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in