2020-08-07, 16:27
  #51085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Tänkte väl att det va något som inte stämde haha, tack för svaret jagvär trött i skallen dags att sova
Vad var det som inte stämde?
Citera
2020-08-07, 16:36
  #51086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Inte viktigt kanske men kul att försöka klura ut det leka detektiv, sen kanske det är en väldigt viktig grej, är det en surfplatta som han tex har fotat med eller spelat det han har gjort skulle inte det vara avgörande då tycker du?
Jo då har man ju verkligen bevis.
Citera
2020-08-07, 16:39
  #51087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vad var det som inte stämde?

Inget speciellt va trött igår och såg fel bara på ett foto haha.
Citera
2020-08-07, 17:08
  #51088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jo då har man ju verkligen bevis.
Apropå ingenting. Fick en tanke nyligen. Skulle det inte kunna vara så här att T och W bråkar. T ringer till pappa och beklagar sig. Pappan tycker att nu får det vara nog med denna svenska tjej som T dessutom får försörja. Han åker dit och avrättar W och tar sedan bort huvudet, som T får packa in. Sedan bär han ned det mesta av W i någon väska till sin bil och åker iväg med henne. T åker till Göteborg för att skapa villospår och alibi. Stiger av i Ljungskile. Jag har för mig det stod någonstans att pappan någon gång tidigare arbetat med slakteri. I så fall var det nog en smal sak för honom att utföra någon slags styckning. Var nog stark också. Det fanns inga spår av någon annan person. Nej men använder man handskar hela tiden kan det ju inte bli det. T trampade förstås i Ws blod när han städade. T var kanske inte 100% clever, så han glömde ta på handskar när han slog in huvudet. Handskar finns alltid hemma hos hemtjänstpersonal. Lätt att sno med sig lite hem för kommande behov. Jag menar engångshandskar.
T säger ju också att Gud vet att han är oskyldig. Undrar om han skulle säga det om han hade gjort det?
Citera
2020-08-07, 17:11
  #51089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jo då har man ju verkligen bevis.

ja.. är man så rubbad att man skär av huvudet,spar det,är det väl heller inte långsökt att anta att han filmat delar av förloppet?
Citera
2020-08-07, 17:25
  #51090
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte detta handlar om några nycklar överhuvudtaget. Det brann i huvudet på honom när hon kom tillbaka för att hämta kläder samt övriga tillhörigheter och han insåg att nu är det verkligen slut. Hon sa det antagligen också. Kanske t o m i hårda ordalag.
Läste lite gammalt här i tråden, om hon skulle göra slut 13/11 Som hon sagt o skrivit t Malin, var sov hon då 13-14/11 ons-Tors om hon kommit åter d 14/11 för att hämta kläder mm.? Hon KAN inte brutit upp den 13:e O sovit där o T gick o jobbade torsd.
Citera
2020-08-07, 18:16
  #51091
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Läste lite gammalt här i tråden, om hon skulle göra slut 13/11 Som hon sagt o skrivit t Malin, var sov hon då 13-14/11 ons-Tors om hon kommit åter d 14/11 för att hämta kläder mm.? Hon KAN inte brutit upp den 13:e O sovit där o T gick o jobbade torsd.
Man kan bryta en relation och ändå bo kvar en natt. Om hon nu gjorde det. Men misstänker hon sov hos Malin eller nån annan. Så vitt jag minns var hon där för att hämta kläder. Då MÅSTE hon ju sovit borta. Kan inte minnas att jag läst något om hennes nattliga whereabouts 13-14 nov.
Citera
2020-08-07, 18:46
  #51092
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kan bryta en relation och ändå bo kvar en natt. Om hon nu gjorde det. Men misstänker hon sov hos Malin eller nån annan. Så vitt jag minns var hon där för att hämta kläder. Då MÅSTE hon ju sovit borta. Kan inte minnas att jag läst något om hennes nattliga whereabouts 13-14 nov.

Syns inte det minsta lilla i lägenheten att Wilma var på väg att flytta från Tishko. Alla hennes grejer ligger kvar i skåp ock lådor lika inbodda som Tishkos. ? Var vittnesmålen stort lögn, eller lögn av Wilma från början?
Citera
2020-08-07, 18:52
  #51093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Syns inte det minsta lilla i lägenheten att Wilma var på väg att flytta från Tishko. Alla hennes grejer ligger kvar i skåp ock lådor lika inbodda som Tishkos. ? Var vittnesmålen stort lögn, eller lögn av Wilma från början?
Jag tror att hon gjort slut, och skulle hämta sina tillhörigheter. Det tillät inte Tishko. Så svårt, men så enkelt.
Citera
2020-08-07, 18:58
  #51094
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kan bryta en relation och ändå bo kvar en natt. Om hon nu gjorde det. Men misstänker hon sov hos Malin eller nån annan. Så vitt jag minns var hon där för att hämta kläder. Då MÅSTE hon ju sovit borta. Kan inte minnas att jag läst något om hennes nattliga whereabouts 13-14 nov.
Ja det är klart att man kan, i normala relationer men inte i denna. Malin träffade W på Netto 13/11. W skulle komma hem t henne Tors å följa med t sjukhusbesök och sedan skulle W sova hos Malin fred 15/11. Wilma ringer M och säger att hon gjort slut m T. Inte bråkat o kände sig lättad, T mådde dåligt. Ja hon har väl sovit där 13-14/11, känns märkligt. Eller så bröt hon upp morgonen 14:e då T slutade lite tidigare än 16.00. Då hon pratade m Linda kl 17 avslutade hon samtalet med T kommer nu! Linda eller Emelie har inte nämnt ngt om att hon NU äntligen gjort slut...det vart en ”lucka” här. Hon hade sagt t Emelie systern att hon skulle bryta upp dagen/dagarna före. Tror INTE systern hade tyckt det var bra om hon sov över den dagen hon bröt upp. Hon visste hurdan han var o risker med det.
Historia men det dyker upp lite funderingar.
Citera
2020-08-07, 19:00
  #51095
Medlem
Novotars avatar
Hon sov inte hos Malin för hon sov länge d 14:e o glömt av att hon skulle m W till sjukhuset- så där sov hon inte.
Citera
2020-08-07, 19:53
  #51096
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Apropå ingenting. Fick en tanke nyligen. Skulle det inte kunna vara så här att T och W bråkar. T ringer till pappa och beklagar sig. Pappan tycker att nu får det vara nog med denna svenska tjej som T dessutom får försörja. Han åker dit och avrättar W och tar sedan bort huvudet, som T får packa in. Sedan bär han ned det mesta av W i någon väska till sin bil och åker iväg med henne. T åker till Göteborg för att skapa villospår och alibi. Stiger av i Ljungskile. Jag har för mig det stod någonstans att pappan någon gång tidigare arbetat med slakteri. I så fall var det nog en smal sak för honom att utföra någon slags styckning. Var nog stark också. Det fanns inga spår av någon annan person. Nej men använder man handskar hela tiden kan det ju inte bli det. T trampade förstås i Ws blod när han städade. T var kanske inte 100% clever, så han glömde ta på handskar när han slog in huvudet. Handskar finns alltid hemma hos hemtjänstpersonal. Lätt att sno med sig lite hem för kommande behov. Jag menar engångshandskar.
T säger ju också att Gud vet att han är oskyldig. Undrar om han skulle säga det om han hade gjort det?
Hur många ggr har mgm använt ”svär på gud,svär på mina barn/släkt”
Men ändå varit skyldiga?
Det där är absoluta ingen garanti för att han inte skulle vara skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in