2020-05-28, 13:46
Medlem
Parasolltrolls avatar
Från direktrapporteringen, AB, J Rapp:
Pappan berättar att han hjälp henne och kolla på en inredningsutbildning.
- Det var någonting som hon brann för, inredning, säger pappan.
- Då lös hon upp. Så sista tiden var hon så glad.
- Och även då att vi letade efter ett sätt att ordna med bostad på.

Där ligger knuten. Wilma var på väg bort från sin svartsjuke, kontrollerande och förnedrande prins. Det är motivet.
Citera
2020-05-28, 13:46
Medlem
L.Salanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det kan ju kanske vara äldre blod från T, en skada, självskada el. liknande, som ändå ligger rätt nära i tid, typ några månader? Bara en spekulation

Från FUP sid 257-258: "Soffbordet stod på en matta. Under soffbordet, in mot hörnan där sofforna möttes, syntes en upphöjning på mattan så som vid fuktpåverkan. Då bordet lyftes bort framstod
upphöjningen i mattan bättre och vid test (S082) av mattans ovansida indikerade det för
blod." Se även bilder i FUP.

Jag var förvånad att endast T's blod anträffades på mattan, och det var en ganska stor utspädd blodfläck som inte motsvarar de småsår som T hade på händerna. Men så tänker jag ett varv till, att näsblod kan blöda rätt mycket initialt. Jag själv brukar stoppa upp papper i näsan om jag blöder näsblod, därav teorin gällande papperstussarna med rött på. Med värmekaminen påslagen i vardagsrummet så kan det våta området torkat rätt snabbt tänker jag.
Citera
2020-05-28, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Där ligger knuten. Wilma var på väg bort från sin svartsjuke, kontrollerande och förnedrande prins. Det är motivet.

Absolut. Hon dumpade honom och han kunde inte hantera det.
Citera
2020-05-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
- Jag vet att hon inte ville vara ihop med honom mer och han hade bönat och bett att du får inte lämna mig. Men vilken dag det var vet jag inte. Han hade också börjat bete sig underligt och prata mycket om Donald Trump. Och även att han blivit religiös.

Mamman säger att Wilma sa att han bröt ihop:
- Och så hade Wilma inte sett honom tidigare.
”Snälla du kan inte lämna mig i detta skicket”, säger mamman att den åtalade sa.

Alltid farligast för en kvinna när hon ska lämna ett förhållande.
Man skall aldrig gå tillbaka dit ensam. Det är ofta då det smäller.

”Att lämna ett destruktivt förhållande är svårt. Det är också väldigt farligt, enligt Hand i hand för kvinnofrid som erbjuder hjälp och stöd. – Det farligaste är när man bryter sig loss från mannens våld, Rent konkret dör 16 kvinnor per år i Sverige i dödligt våld i nära relation. Mannen märker ganska snabbt när man börjar tänka egna tankar och det farligaste är när mannen märker att han inte har fullständig kontroll och förlorar greppet. Man måste alltid ha mannen psyke med i bilden, och i den fasen behöver man hjälp och utvägar, säger Lena Sandlin.”
https://www.folkbladet.nu/2018-05-03/kvinnofridsforeningen-svart-och-farligt-att-lamna-destruktivt-forhallande
VI vet att det är som farligast. Men HUR skall denna unga lilla tjej begripa det. Utan minsta livserfarenhet var hon helt i klorna på sin förövare. Troligen är det just därför han valde en tjej som var 15 år och inte i sin egen ålder - myndig. Han hade total makt över henne.
Citera
2020-05-28, 13:52
Medlem
KnivStinas avatar
Allt det en partner kan önska för sin andra hälft, ett körkort, studier, en egen ordnad ekonomi, det önskade inte Tishko Wilma. Hon skulle finnas där för hans behov
Citera
2020-05-28, 13:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Japp, fet varningsflagg där.

Citat:
Jag vet att hon inte ville vara ihop med honom mer och han hade bönat och bett att du får inte lämna mig.
Mamman säger att Wilma sa att han bröt ihop:
- Och så hade Wilma inte sett honom tidigare.
”Snälla du kan inte lämna mig i detta skicket”, säger mamman att den åtalade sa.

Han har ju innan detta hände brutit ihop, enligt Ws mamma.

Jag tror att det var där det small till - när han krävde nycklarna tillbaka och ett handgemäng uppstod.
Som sedan urartade det pga av hans humörsvängningar, hand psykiska instabilitet som förvärrats av hans missbruk.

”...sedan sa att han fick ta nycklarna från Wilma för att hon inte lämnade dom frivilligt.”
Citera
2020-05-28, 13:59
Medlem
Det finns helt klart besvärande omständigheter för T i både i spåren i lägenheten och i förhöret med honom. Han hade nog ganska lätt kommit undan med brott mot griftefriden om han lämnat en annan utsaga. Att han styckat henne kommer han sannolikt inte ifrån. Men han nekar fullständigt och ”bestrider” alla de enorma DNA-spår som finns i lägenheten. Om han istället framfört en annan historia så kanske han kommit undan med nåt mildare, typ vållande till annans död. Och sen att han styckat henne i panik och sparat huvudet för att han inte förmått skiljas från henne. Men nu NEKAR han till alla anklagelser, där motsatsen uppenbart Kan motbevisas.

Hoppas verkligen att han blir fälld. Vad jag kan förstå är fallet - åtminstone vad gäller vem som dödade henne - polisiärt uppklarat. Men det här med dödsorsaken är väl tyvärr inte en bagatell...
Citera
2020-05-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Han har ju innan detta hände brutit ihop, enligt Ws mamma.

Jag tror att det var där det small till - när han krävde nycklarna tillbaka och ett handgemäng uppstod.
Som sedan urartade det pga av hans humörsvängningar, hand psykiska instabilitet som förvärrats av hans missbruk.

”...sedan sa att han fick ta nycklarna från Wilma för att hon inte lämnade dom frivilligt.”
Tror inte detta handlar om några nycklar överhuvudtaget. Det brann i huvudet på honom när hon kom tillbaka för att hämta kläder samt övriga tillhörigheter och han insåg att nu är det verkligen slut. Hon sa det antagligen också. Kanske t o m i hårda ordalag.
Citera
2020-05-28, 14:00
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Kan det ha varit den spegel mamman pratat om? Den som stod på köksbordet när hon kom dit?

Ja, jag tänkte faktiskt på det. Men borde det inte varit en hel ruta utan blod då? Här ser det ändå ut som det gått igenom. Men visst det är väl samma sak med en ipad eller dator. Blod går inte igenom där heller.
Spegeln finns väl med på någon bild i fup, en spegel borde gått sönder kan man tycka.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
” - Jag tolkade det som att hon tagit det handgemäng ifrån sig, säger mamman efter en fråga från åklagaren om det varit handgemäng.
- Vi måste väl inte ställa så ledande frågor som om det varit handgemäng, påtalar försvaret. ”

Försvaret gjorde i mina ögon ett mindre bra taktiskt inhopp där...vilket gjorde att ordet HANDGEMÄNG upprepas. Lite kontraproduktivt skulle jag vilja säga
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Typisk farsa! Fattar ingenting. Man förleds av att alla snackar om ”bråk”, som kräver två kontrahenter. Det är så det ser ut utåt när någon lever i ett förhållande med kontroll hot och misshandel. W var otrygg alltså höll hon stenhårt i T. Han var hennes ”trygghet”, samtidigt som han bröt ner henne.
Citera
2020-05-28, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Ja, jag tänkte faktiskt på det. Men borde det inte varit en hel ruta utan blod då? Här ser det ändå ut som det gått igenom. Men visst det är väl samma sak med en ipad eller dator. Blod går inte igenom där heller.
Spegeln finns väl med på någon bild i fup, en spegel borde gått sönder kan man tycka.
Var det en s k pigtittare (en liten spegelmöbel som man ställer på bord ex.vis)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in