2020-08-07, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det är som med bönder o fiskare, alrig nöjda. För mkt o göra eller för lite lön, bara spotta i nävarna o göra sitt anser jag. yrket är självvalt o finns väl inga mer slöfockar än i vården.

Ännu en som tror mycket men som inte har en susning hur verkligheten ser ut
Citera
2020-08-07, 15:34
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det är som med bönder o fiskare, alrig nöjda. För mkt o göra eller för lite lön, bara spotta i nävarna o göra sitt anser jag. yrket är självvalt o finns väl inga mer slöfockar än i vården.
Jo, det är förstås sant att vårdpersonalen valt sitt yrke. De borde säga upp sig och byta jobb mycket oftare- om de inte trivs. Fast vilka skulle då jobba i vården?
Citera
2020-08-07, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Precis, besök en akutmottagning och det står mängder med sjuksköterskor i grupp och snackar skit medan läkarna jobbar häcken av sig. Det är inte för få sjuksköterskor utan läkare. Klart att flickorna blir stressade när de har så mycket att avhandla och så har någon sjuk eller skadad fräckheten att avbryta med att vilja ha hjälp med något.

Antagligen väldigt mycket troll i den här tråden för annars är det skrämmande vilken verklighetsfrånvaro en del av er besitter.
Citera
2020-08-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygLasse
Kul att du citerar mig när jag villigt erkänner att jag inte vet något om ett område och samtidigt kallar mig en person som tror sig veta allt.

Jag hoppas du dör en tidig död. Hejdå.

Jovisst men ändå tycker du dig kunna säga att det gnälls mycket och att lönerna är okey. Det gnälls alldeles för lite i vården allt ska bara accepteras, strejker är olagliga på grund av samhällsfara men nedskärningar är alltid okey oavsett patientsäkerheten.
Tack för din lyckönskan. Skickar även en tyst bön att du vaknar upp med en kronisk analinkontinens
Citera
2020-08-07, 15:51
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Så 25 år ifrån vården räcker inte för att du ska sluta gnälla. You just proved my point.

Nä gnäller inte - flyttade på mig Du har bevisat min punkt oxå om mellanchefer. Ha en fin helg!
Citera
2020-08-07, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utivarhage
Antagligen väldigt mycket troll i den här tråden för annars är det skrämmande vilken verklighetsfrånvaro en del av er besitter.
Bättre om du bemöter mig om vad du tycker är fel än att angripa mig som person.
Citera
2020-08-07, 15:57
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Jösses den vårdavdelningen skulle jag vilja se. Den mer beskrivande och verkliga bilden är att folk inte hinner äta lunch, gå på toaletten, gråter en skvätt några gånger i veckan pga stress och känslan av otillräcklighet.

Har legat på två avdelningar nyligen, bägge två var väldigt lugna men representerar inte vården så klart.
Kan du ge något exempel på en eller två avdelningar där trycket är högt och som ofta är underbemannade?
Citera
2020-08-07, 15:58
Medlem
Citat:
Det är helt omöjligt att förstå vad du skriver. Är du väldigt ung?
Vad är det du inte förstår eller vill förstå?
Citera
2020-08-07, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Har legat på två avdelningar nyligen, bägge två var väldigt lugna men representerar inte vården så klart.
Kan du ge något exempel på en eller två avdelningar där trycket är högt och som ofta är underbemannade?

I princip de flesta medicin och kirurgavdelningar är stressfyllda och tunga, akuten är sällan lugn. Överlag existerar ingen avdelning där det får hända två allvarliga incidenter samtidigt för att patientsäkerheten fallerar. När du tror att en i personalen inte har något att göra så har den personen säkert 4-5 saker som ska hinnas göras och ytterligare 4-5 saker som bör hinnas göras. Kommunen är annorlunda då det ändå alltid utgår från personens hem, men jobb finns alltid. Hemtjänsten springer som galningar för att hinna med det de ska göra men någon kvalitetstid hinner de knappast med.
Citera
2020-08-07, 17:08
Medlem
Citat:
Jovisst men ändå tycker du dig kunna säga att det gnälls mycket och att lönerna är okey. Det gnälls alldeles för lite i vården allt ska bara accepteras, strejker är olagliga på grund av samhällsfara men nedskärningar är alltid okey oavsett patientsäkerheten.
Tack för din lyckönskan. Skickar även en tyst bön att du vaknar upp med en kronisk analinkontinens

Kronisk analinkontinens 😂😂😂

Angående lönerna är det inget tyckande. Jag talar inte för alla. Det finns såklart felaktiga och låga löner. Men man kan få uppfattningen att alla är underbetalde och så är det inte. Jag har inspekterat otaliga lönelistor och sett det med egna ögon och tror du mig inte begär du ut lönelistor från valfritt offentligt sjukhus.
Citera
2020-08-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nä gnäller inte - flyttade på mig Du har bevisat min punkt oxå om mellanchefer. Ha en fin helg!

Var ej mellanchef. Högsta ledning.

Också jag flyttade självmant på mig då jag insåg att jag inte var rätt man på rätt plats.
Citera
2020-08-07, 18:13
Medlem
Onan-erarens avatar
De få gånger jag har legat på sjukhus så har jag upplevt dom som professionella å duktiga, de få gånger jag haft anhöriga där lika så. Kanske känner de sig underskattade, inte sedda fast att de är en viktig del av processen. Min moster jobbar som ambulanssjuksköterska, ibland kör hon ambulansen men ibland så är hon vårdaren som tar hand om patienten. Vad hon får i månaden vet jag inte, jag har inte frågat. men hon tar även hand on patienterna på sjukhuset eftersom hon började som "USKA" Undersjuksköterska å sen vidareutbildade sig. Hon hoppar in om hon behövs å behövs i coronans tid det gör hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in