Låter som att du beskriver mig. Ingen käklinje, liten, något insjunken haka, stor näsa och påsiga ögon. Ser man vad tjejerna väljer på Tinder är jag helt bortom räddning. Funderar på att skaffa hakfillers sen när jag har råd, men större operationer håller jag mig helst undan.
Har så svårt att se en framtid med det ansikte jag har idag. Hur skall jag kunna leva hela livet som ful. Är snart 19 år och tjej
På en skala 1-10 hade jag sagt att jag kanske ligger på en 2a. (Om det nu går att bedöma människor utifrån en sådan skala hehe).
De som möjligtvis ligger under mig på skalan är grovt överviktiga, men de hade snabbt gått om mig om de blev normalviktiga. Om jag skall vara ärlig är det väldigt sällan, nästan aldrig jag ser kvinnor eller tjejer som är fulare än mig. Lägger ohälsosamt mycket tid på att titta på andra kvinnor och jämföra mig med dem.
Jag tror mig tycka att jag är ganska objektiv när jag tittar på mig själv i spegeln, men så säger väll kanske många som hatar sitt objektivt INTE fula ansikte med. Men, jag tror som sagt jag är ganska ärlig mot mig själv, sjävklart kunde det vara värre.
Vad är då problemet? Mitt ansikte är helt formlöst, inga kind eller käkben, ingenting. Bara en massa fett och stora kinder, liten dubbelhaka med. (Trots att jag inte alls är överviktig). Stor näsa och snea/fula tänder. Även mina ögon är på något sätt lite snea/ ojämna
Allt är bara fel, har mindre att kommentera på mina läppar och ögon, men helheten är bara så, fel och ful.
Det känns faktiskt fruktansvärt och blir otroligt frustrerad över hela den här situationen. Har inte heller en kropp som gottgör någonting.
Jag har aldrig haft problem med att få killar som jag tycker ser bra ut, men skulle aldrig kunna använda deras intresse som ”bekräftelse”. Jag tänker de är intresserade av mig pgr mina egenskaper, helt enkelt.
När jag ser bilder på mig själv när jag ler eller skrattar vill jag gråta. Känns så sorgligt. Är förresten bara 18 år och om det är nu det är tänkt att man skall vara som allra sötast känns det hela inte speciellt lovande.
Fått kommentarer om att jag skulle vara ful tidigare i skolan, alltså mellan och högstadiet så det har ju sjävklart förvärrat och bekräftat den bild jag redan har av mig själv. Alla andra, verkligen alla tjejer är så fina, feminina och söta. Är så avundsjuk och svartsjuk, på i princip alla tjejer jag möter.
Jag använder smink, försöker klä mig ok och ta hand om mitt yttre helt enkelt. Operation är ju självklart en lösning men skulle krävas så mycket, eller vet egentligen inte vad som skulle kunna fixas, allting är ju fel. Är sedan emot operationer, skulle kännas så jävla sorgligt att behöva operera mig som så ung.
Usch, problemet är att jag egentligen inte vill ha bra självförtroende, jag vill ju inte ljuga för mig själv. Det är som sagt inte bara jag som delar denna uppfattning. Jag vet inte vad jag vill, önskar helt enkelt att jag var söt, annars hur jag eventuellt skall orka leva med vad jag känner är konstant utpekning som den fula och äckliga.
Hjälp.. och tack
1. Kan du ha drabbats av BDD? Då uppfattar man sig själv som smått grotesk utseendemässigt trots att alla andra ser en helt normal, till och med snygg person.
2. Snygga tjejer har det inte alltid så lätt heller. Det är lätt att tro att ett snyggt utseende bara har fördelar i livet men det har också väldigt, väldigt många nackdelar.
3. Du behöver självklart inte operera dig. Du duger precis som du är. Var istället glad för att andra människor väljer dig för dina fina personliga egenskaper och inte enbart för ditt utseende (nu tror jag iofs inte ett dugg på att du skulle vara ful, vad det nu är...).
4. Ditt utseende är helt unikt, det finns ingen annan på hela jorden som ser ut som du. Var stolt över dig själv.
Män dras väldigt mycket till det yttre men kom ihåg att det finns andra faktorer. Bara genom snällhet, social kompetens, självförtroende, utstrålning och karisma kommer man väldigt långt. Personlighet är värt mer än vad man kan tro ibland. Och som du säger, män har attraherats av dig, så förmodligen har du inga problem utöver de som spökar i din hjärna.
Mäns tyckande om kvinnors kroppar och utseenden verkar vara viktigt för en del? Vem bryr sig?