2019-01-29, 22:42
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedFrank
Fast om man har fult ansikte så förändras inget. Har du dålig/ingen käklinje, haka , fult ögon område osv så är du tyvärr dömd att vara ''ful'', såvida du inte opererar dig.

Stämmer inte. Självkänsla och god fysik ger en annan utstrålning. Har stor betydelse.
Citera
2019-01-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Nej men du verkar ändå något sjuk i huvudet. Inget illa menat jag bara säger det i råvara och inte inlindat i socker.

Skulle jag tycka någon är ful så är den människan äcklig i sitt utseende och avtändande, det bör ju finnas något form av krav för de männen du ber ska våldta dig.
Men du ser väl äckel när du ser dig själv , för att du äcklas av dig själv.
Du mår inte bra och du är mentalt fuckt up, du vet inte hur du ska gå vidare med att se dig själv i spegeln för att livet bara känns som en mardröm och ditt ansikte påminner dig om det.

Jag tycker inte livet känns som en mardröm. Är bara extremt uttråkad och ledsen. Jag vet faktiskt inte om de bryr sig, de tänder ju på våldet och makten.
Citera
2019-01-30, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godblessme
Har så svårt att se en framtid med det ansikte jag har idag. Hur skall jag kunna leva hela livet som ful. Är snart 19 år och tjej

På en skala 1-10 hade jag sagt att jag kanske ligger på en 2a. (Om det nu går att bedöma människor utifrån en sådan skala hehe).

De som möjligtvis ligger under mig på skalan är grovt överviktiga, men de hade snabbt gått om mig om de blev normalviktiga. Om jag skall vara ärlig är det väldigt sällan, nästan aldrig jag ser kvinnor eller tjejer som är fulare än mig. Lägger ohälsosamt mycket tid på att titta på andra kvinnor och jämföra mig med dem.

Jag tror mig tycka att jag är ganska objektiv när jag tittar på mig själv i spegeln, men så säger väll kanske många som hatar sitt objektivt INTE fula ansikte med. Men, jag tror som sagt jag är ganska ärlig mot mig själv, sjävklart kunde det vara värre.

Vad är då problemet? Mitt ansikte är helt formlöst, inga kind eller käkben, ingenting. Bara en massa fett och stora kinder, liten dubbelhaka med. (Trots att jag inte alls är överviktig). Stor näsa och snea/fula tänder. Även mina ögon är på något sätt lite snea/ ojämna

Allt är bara fel, har mindre att kommentera på mina läppar och ögon, men helheten är bara så, fel och ful.

Det känns faktiskt fruktansvärt och blir otroligt frustrerad över hela den här situationen. Har inte heller en kropp som gottgör någonting.

Jag har aldrig haft problem med att få killar som jag tycker ser bra ut, men skulle aldrig kunna använda deras intresse som ”bekräftelse”. Jag tänker de är intresserade av mig pgr mina egenskaper, helt enkelt.

När jag ser bilder på mig själv när jag ler eller skrattar vill jag gråta. Känns så sorgligt. Är förresten bara 18 år och om det är nu det är tänkt att man skall vara som allra sötast känns det hela inte speciellt lovande.

Fått kommentarer om att jag skulle vara ful tidigare i skolan, alltså mellan och högstadiet så det har ju sjävklart förvärrat och bekräftat den bild jag redan har av mig själv. Alla andra, verkligen alla tjejer är så fina, feminina och söta. Är så avundsjuk och svartsjuk, på i princip alla tjejer jag möter.

Jag använder smink, försöker klä mig ok och ta hand om mitt yttre helt enkelt. Operation är ju självklart en lösning men skulle krävas så mycket, eller vet egentligen inte vad som skulle kunna fixas, allting är ju fel. Är sedan emot operationer, skulle kännas så jävla sorgligt att behöva operera mig som så ung.

Usch, problemet är att jag egentligen inte vill ha bra självförtroende, jag vill ju inte ljuga för mig själv. Det är som sagt inte bara jag som delar denna uppfattning. Jag vet inte vad jag vill, önskar helt enkelt att jag var söt, annars hur jag eventuellt skall orka leva med vad jag känner är konstant utpekning som den fula och äckliga.

Hjälp.. och tack
Först, det är inte ditt fel och för det andra vad är fult? Du beskriver ju ett intressant utseende, ett annorlunda. Alla jagar ju detta med att vara special, annorlunda men dom som verkligen är det på olika sätt genom utseende eller intelligens glöms bort.

Glöm inte att de flesta blir fula och gammal. Numera redan efter 30, tänk dig att leva ett liv med skönhet i 30 år för att sedan försöka leva det som "ful" resterande 50. Du kommer att klara dig bra bara du tar dig över gränsen då ingen bryr sig om hur du ser ut. Se till att du har en bra utbildning, får ett bra och intressant jobb, en rolig hobby, en härlig man och barn så ska du se att du blir mer lycklig än de flesta sett över ett helt liv.

Om du ändå känner att du behöver bli vackrare så finns det säkert plastkirurger som kan göra underverk men frågan är om det är värt pengarna då inget består. Din inre värld som verkar vara känslosam och vacker kommer att bestå.

Det är alla 90% "fula" som gör att de resterande 10% kan känna sig vackra. Dom vackra borde vara mycket tacksamma över det faktumet för i framtiden kanske ingen är "ful" och varenda sate känns bara tråkig.
Citera
2019-01-30, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Stämmer inte. Självkänsla och god fysik ger en annan utstrålning. Har stor betydelse.
Det stämmer visst. Visserligen lite överdrift men huruvida någon ser bra ut eller inte är genom benstrukturen i ditt ansikte och hur dina ögon ser ut. Du kan ej ändra käklinjen, hakan eller hur ditt huvud är format, då det är genetiskt. Sen ser vi alla bättre ut som vältränade eller normalviktiga kontra feta. Men en person med 3/10 ansikte (läs:
dålig ben struktur) kommer ALDRIG bli en 7/10 för att hen gymmat i 2 år, bra självförtroende osv.
Citera
2019-01-30, 07:03
Medlem
ensiferums avatar
Utseende är ju bara relevant när man ska knulla runt - i ”seriösa” förhållanden handlar det mer om relationen till varandra än det ytliga eftersom det ytliga och sexuella försvinner med åren ändå.

Nu är du visserligen bara 19 med ett pluffsigt face, men även fullmånefejs får ju ligga. Ljuset i din tunnel är väl att du är en ful tjej och inte en ful kille, för fula killar hare fan svårt om några.

I övrigt, och helt subjektivt, finns det inget mer oattraktivt än folk med värdelöst självförtroende! Tycker jag ser riktigt fula träsktroll var och varannan dag med snäppet mindre fula partners så hoppet finns.

Om inte annat, var glad att du inte är efterbliven också
Citera
2019-01-30, 09:51
Avslutad
Har inte läst alla inlägg så vet inte vad ni pratat om fram tills nu. Tråkigt du känner så oavsett tycker jag. Är väldigt vanligt vi människor är extremt kritiska mot oss själva. Om jag vore du skulle jag börja läsa lite självhjälpsböcker och kanske söka professionell hjälp. Men antar folk redan sagt det.......Varken du själv eller någon i din omgivning mår bra av att du är så taskig emot dig själv.

Jag läste för några veckor sen en mening som löd: "Tänk om vi älskade oss själva lika mycket som vi älskade våra husdjur"
Med tanke på jag hur ofta jag säger till min katt att jag älskar han tyckte jag det var rätt kul! Det låg rätt mkt i det

Jag tänkte på att du skrev dina tänder är sneda? Jag skämdes väldigt mycket över att le och skratta innan. Så jag fixade mina tänder i Thailand så de blev super fina. Ett fint leende kommer man långt på och det är utan tvekan min bästa investering. Personligen tycker jag att det är bland det viktigaste hos någon rent utseendemässigt. I Sverige skulle det kosta närmare 100.000 kr medans i Thailand (Bangkok) betala jag 18.000 kr. Detta är väl 7 år sen nu typ och de är superfina fortf. Tandläkarna här hemma säger de är välgjort och de kommer hålla livet ut så länge man sköter efter dem. Så om jag vore dig skulle jag spara ihop lite cash o ta en välbehövlig semester där du även unnar att fixa till det! Jag tog inte "Hollywood vita" Utan det ser väldigt naturligt ut 😁

Ärligt talat tror jag inte du är ful. Utan problemet ligger i hur du ser dig själv. Men samtidigt tycker jag det inte är något fel med fixa till sig lite. Mår du bättre av det och får bättre självförtoende kör på det. Mitt sista råd är att Snälla för guds lov använd inte massa botox. Ser så fake och plastigt ut!

Vill även passa på önska dig lycka till. Hoppas för din egen skull du en vacker dag blir nöjd med dig själv.
Senast redigerad av detnaw 2019-01-30 kl. 09:53. Anledning: Stycken
Citera
2019-01-30, 14:47
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Det bästa är väl att skapa sig en livsstil där utseende blir mindre relevant och du slipper gå runt och tänka på detta hela tiden. Om du aldrig haft problem med att få killar så låter det ju inte som ett jättestort problem. Jag tror inte man ska leva en lögn och intala sig själv saker som inte är sant, det blir som om en rullstolsbunden skulle envisas med att bli världens bästa löpare. Du kommer ungefär se ut som du gör nu de kommande 10 åren och det är bara att acceptera.

~18-åriga tjejer verkar generellt ha den mest ytliga livsstilen jag kan tänka mig så det är lättare sagt än gjort.
Citera
2019-01-30, 20:08
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedFrank
Det stämmer visst. Visserligen lite överdrift men huruvida någon ser bra ut eller inte är genom benstrukturen i ditt ansikte och hur dina ögon ser ut. Du kan ej ändra käklinjen, hakan eller hur ditt huvud är format, då det är genetiskt. Sen ser vi alla bättre ut som vältränade eller normalviktiga kontra feta. Men en person med 3/10 ansikte (läs:
dålig ben struktur) kommer ALDRIG bli en 7/10 för att hen gymmat i 2 år, bra självförtroende osv.

Tror inte du förstår mig riktigt, det jag menar att utstrålning kontra en osäker har enormt stor betydelse. Ta Simon i Bonde söker fru, senaste säsongen. Hade ett helt ok utseende, men var enormt osäker. Kanske är han en trea av tio. Hade det vart tag i han hade han lätt vart en sjua-åtta. Men du har rätt, ser man en bild så dömer man enbart på utseendet, det är som det är.
Citera
2019-02-06, 14:02
Medlem
Jag känner precis likadant. Inte nog med att jag är ful i ansiktet och hela kroppen så är jag skelögd också, vilket får mig att inte ens vilja möta någon med blicken.
Citera
2020-08-04, 19:21
Medlem
Du är bara 20. Med åren kommer du att förlora fett i ansikte och din benstruktur kommer träda fram. Håll dig i trim och ha en fin frisyr och lär dig sminka dig så löser sig resten!
Citera
2020-08-04, 19:30
Medlem
Jag tycker du ska försöka satsa på hälsan.
Träna och ha rätt kosthållning. Tillslut kommer du känna dig vackrare.
Undvik all form av skräpmat, onödigt smink och lathet.
Citera
2020-08-06, 13:56
Medlem
rightclaws avatar
Rymden är flytande, jag ser olika ut i alla speglar & på foton. oftast är jag snyggaste mannen på jorden sen på mobil kamera ser jag ut som Casper det vänliga spöket. det hela har sin förklaring i att verkligheten är på låtsas något som inte kan motbevisas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in