Citat:
Ursprungligen postat av
JayJayAdams
Beror nog på inom vilket område man jobbar inom. När jag har legat på sjukhus så har personalen mest suttit och fikat, tittat på film med patienterna, hängt i personalrummet osv. Kanske 20-30% effektiv arbetstid jämfört med när jag jobbade på ICA så jobbade jag konstant i högt tempo förutom på rasten.
Finns säkert någon avdelning som är mer belastad och underbemannad. Har inte så bra koll på olika avdelningar och hur mycket de jobbar eller är underbemannade men det gnällandet är nog något som sprider sig precis som dålig energi.
Börjar nån kärring gnälla på avdelningen så börjar nästa och sen nästa och till slut är det deras sanning att allt är så jävligt osv.
Precis det jag tror hänt. Under en längre tid har den här ”sanningen” etablerats i inte minst media och cementerats bland vårdpersonal.
Med det inte sagt att ingen sitter i en dålig situation. En del i den här tråden som älskar sig själva lite för mycket och förmodligen också är en av alla gnällkärringar verkar tro att det i min frågeställning är inbyggt att jag tycker att all vårdpersonal gör ett dåligt jobb. Men det är svårt att dansa när man har ömma tår.
Många gör ett förstås ett bra jobb och gnäller aldrig. Men tillräckligt många gör det för att det ska bli fråga om en gnällkultur.