Citat:
Ursprungligen postat av
Siegfrid
Men hur får man ihop det givet att en lärare undervisar flera olika klasser under en dag? Låter komplicerat och lite av ett signum för de lösningar som presenteras av Folkhälsomyndigheten, det är alltid någon annan som får försöka lappa ihop verksamheten när det blir motsägelsefulla direktiv.
Det ska nog gå att få till fungerande scheman men lite god vilja, med tanke på att det går att få trafiken i komplexa kollektivtrafiksystem att flyta. Det borde gå att optimera flödet av elever och lärare genom att tillämpa modeller för trafikplanering. Tänker jag.
Jag tycker nog att FHM är i gott sällskap av snart sagt hela världen när det gäller inte helt genomtänkta åtgärder. På många håll verkar åtgärder förändras nästan vecka för vecka.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Om du är statsvetare, så ber jag om ursäkt ifall jag förolämpade ditt skrå.
Jag tycker oavsett inte att en professor i statsvetenskap har någon auktoritet i en fråga som rör epidemiologi. När en statsvetare förfasas över de höga dödssiffrorna i just Sverige, jämfört med ett urval mindre svårt drabbade länder (och dessutom hävdar att de svenska dödsfallen hände helt i onödan, utan att ha nåt att backa upp det med) då rör man sig väldigt långt utanför sitt ämnesområde.
Det är ju inte direkt första gången den här statsvetarprofessorn utttycker starka åsikter om sådant som ligger utanför hans expertis.