Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Ja, kurvan i UK vände tvärt fyra-fem dagar efter att de öppnade pubarna. Om jag skall vara helt ärlig hade de nog räknat med att det skulle påverka nedgången en del, men jag tror inte att de förvantade sig den grad av ringaktning som en hög andel visar upp. Ge det en månad till så är jag övertygad om att UK är uppe i över två tusen nya fall per dag. Och det lagom till att skolorna skall öppna igen.
Ibland undrar jag faktiskt om folk är kompletta idioter då till och med en hallmöbel kan räkna ut vad som kommer ske i höst under rådande förhållanden.
Vi lever i Internets dagar. Att minst en femtedel kommer göra precis tvärtom vad man säger, det måste man alltid räkna med. Normalt flockbeteende.
Att inte ha höjd för det i sin strategi måste faktiskt anses vara en strategisk miss. En polett som bara fallit ner hos FHM. Jag uppriktigt förvånas, av övriga fria länders övertro på sin förmåga att styra sin befolkning. Man tror att man plötsligt är Kina, bara för att man forcerat fram ett tandlöst utegångsförbud.
Om UK hade fortsatt på den bana de började på, så hade de sannolikt haft de högsta dödstalen i världen just nu. Men de hade varit mycket bättre positionerade för framtiden. Att avbryta en planerad samhällsspridning, lagom tills det bara har nått äldreboendena, är fel på så många sätt.