2020-08-06, 22:54
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Delade åsikter kring Billborn. Jag är av åsikten att han bör sitta jävligt löst just nu medan vissa menar på att han sitter säkert pga dit han tagit oss de två föregående säsongerna.

Truppmässigt är det endast Malmö jag kan acceptera ligger före oss. Peking kanske. Inget annat lag.

Och vi har än så länge blivit utspelade av ett värdelöst gnaget, Mjällby, Blåvitt, Sirius och det tog oss över en timme innan vi fick iväg ett skott på mål mot Falkenberg igår...

Det är så uruselt att jag saknar ord. Det här är det värsta jag sett Bajen under min tid som supporter. 2009 och 2011 i all ära men då hade vi också en keff jävla trupp. Nu sitter vi här med spelare som Bojanic, Kačaniklić, Paulinho, Junior, Jeppe, Sandberg etc men har ändå seriens kanske sämsta offensiv.

Det är tre utespelare som hållt godkänd allsvensk klass i år och det är Tim Söderström, Aimar Sher och Gustav Ludwigson, parodi.

Övergått från att vara lack till att bara garva åt eländet. Humor hur vi möjligtvis kan spela Superettan nästa år med truppen vi besitter.
Vet inte vad det är du gnäller över. Din övertro på truppen representeras ju hela vägen upp till styrelsen. Ni har alla köpt samma produkt™.
Citera
2020-08-06, 22:58
Bannlyst
Nanne Bergstrand verkar riktigt uppgiven och ser trött ut. Han håller väl inte på att gå i väggen igen?
Citera
2020-08-06, 23:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Nanne Bergstrand verkar riktigt uppgiven och ser trött ut. Han håller väl inte på att gå i väggen igen?

Han hoppade nog på detta för tidigt igen av någon sorts solidaritet..

Dom ångrar nog rätt rejält hur dom kunde jaga iväg Rydström..och den resan följde efteråt med MP och allt.
Citera
2020-08-06, 23:41
Medlem
Nästa stopp på kryssturnén... Örebro.

Har Örebro varit bra i år? Oroväckande bra resultat idag.

Någon vinst lär det inte bli för vi kan max göra lika många mål som motståndaren, på förhand skall inte bottenkonkurrenterna ta så många poäng dock, men i år skulle man lika gärna kunna dra resultaten ut ur en tombola så HIF fixar väl oavgjort mot Peking och Häcken har en pissmatch igen. MFF känns det som att man kan lita hyfsat på nu, jag tror dom vinner mot Falkenberg, Ellos är svårslagna.

Citera
2020-08-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nästa stopp på kryssturnén... Örebro.

Har Örebro varit bra i år? Oroväckande bra resultat idag.

Någon vinst lär det inte bli för vi kan max göra lika många mål som motståndaren, på förhand skall inte bottenkonkurrenterna ta så många poäng dock, men i år skulle man lika gärna kunna dra resultaten ut ur en tombola så HIF fixar väl oavgjort mot Peking och Häcken har en pissmatch igen. MFF känns det som att man kan lita hyfsat på nu, jag tror dom vinner mot Falkenberg, Ellos är svårslagna.

Bajen är väl typ enda stora överraskningen så här långt? Visst att IFK Göteborg och Gnaget går sämre än väntat men de var väl inga tippade topplag på förhand?

Tycker inte tabellen ser särskilt märklig ut annars. Brukar ju vara några skrällar här och var.

Vem hade tippat att ni skulle komma sjua förra året exempelvis och att Giffarna skulle åka ur? Var ju typ tvärtom i förhandstipsen så skrällar ser vi ju varje år.

Falkenberg, Östersund, Helsingborg och Kalmar i botten. Malmö, Peking, Elfsborg, DIF och Häcken i toppen. Inga jätteskrällar där direkt.
Senast redigerad av Adde1234 2020-08-06 kl. 23:49.
Citera
2020-08-06, 23:51
Medlem
mikeymikeys avatar
Att följa Blåvitt i årets allsvenska är som att se en skräckfilm, man har ingen aning hur den slutar, man sitter på helspänn hela tiden och ibland undrar man inte om det finns en ond ande bland dom goda med tanke på hur mycket vi bränner, straffar, frilägen, öppna mål och fan vet vad.

Aiseh och Sargon är väl 2 jätte exempel på det.

Aiseh är för övrigt jäkligt lik Wilma Anderssons mördare, obs: endast utseendemässigt, inget annat.
Citera
2020-08-06, 23:54
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Bajen är väl typ enda stora överraskningen så här långt? Visst att IFK Göteborg och Gnaget går sämre än väntat men de var väl inga tippade topplag på förhand?

Tycker inte tabellen ser särskilt märklig ut annars. Brukar ju vara några skrällar här och var.

Vem hade tippat att ni skulle komma sjua förra året exempelvis och att Giffarna skulle åka ur? Var ju typ tvärtom i förhandstipsen så skrällar ser vi ju varje år.

Falkenberg, Östersund, Helsingborg och Kalmar i botten. Malmö, Peking, Elfsborg, DIF och Häcken i toppen. Inga jätteskrällar där direkt.

Skulle vara Elfsborg då. Men största laget i Skåne, största laget i Östergötland, största laget i Göteborg och största laget i Stockholm är inte så konstigt.
Citera
2020-08-06, 23:55
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han såg helt ok ut, hade en del bra aktioner, ett bra avslut också, tyvärr precis utanför. Kommer nog bli helt ok. Börjar vi inte sätta fler av chanserna vi skapar kanske vi spelar i S1 nästa år och där är han ju en bevisat god målskytt.

Bra poäng.

Framförallt så grämer man sig ju över Hasses miss, 2-0 där och matchen hade nog varit typ över, vi var totalt överlägsna, spelade bra, skapade chanser, sedan kommer istället 1-1, och så tror jag det blir lite mentalt på gubbarna, förvisso kör dom igång direkt igen och vaskar fram straffen, men så bränns den samtidigt som ÖFK sätter sitt typ andra avslut i matchen. Då är det tungt.

Men ja, fy fan, Kapten Söder är saknad, så här många chanser skall det inte vara möjligt att missa som vi gjort i ett antal matcher nu. Det skall fan inte gå.

Det bortdömda målet är en typisk situation där han omöjligt kan se någon offside(för det är inte offside), men istället för att släppa det så "tar han det säkra" och blåser. Om domaren inte kan se det så skall han inte blåsa, enda jävla regeln dom verkligen måste följa. Annars blir det VAR.

Jaså du börjar inse att det räcker inte med hyfsat spel utan att även chanserna måste sättas.
Citera
2020-08-06, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234

Vem hade tippat att ni skulle komma sjua förra året exempelvis och att Giffarna skulle åka ur? Var ju typ tvärtom i förhandstipsen.

Det är ju långt kvar på säsongen, men "experterna" hade väl gnagarna som topp 4-5 iaf, har dom där biblarna, det var ett gäng som hade dom som ETTA, och inte bara den alkoholiserade tjockisen, för mig var det fågel eller fisk, nu blev det fisk, och samma experter har väl oss som typ 5-8.

Ett lag som Sirius ansågs väl vara en kandidat för bottenstrid eller till och med nedflyttning, likaså Varberg, Mjällby skulle väl vara överraskningen av de två. Ellos sågs inte som ett topp 3 lag.

Men som sagt, långt kvar på säsongen.
Citera
2020-08-07, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Han hoppade nog på detta för tidigt igen av någon sorts solidaritet..

Dom ångrar nog rätt rejält hur dom kunde jaga iväg Rydström..och den resan följde efteråt med MP och allt.

Nog för att man kan vara besviken, men han har ju tappat allt fullständigt låter det som, ingen gnista eller framåtanda för fem öre. Han börjar bli för gammal. Ja, han hoppade definitivt på för tidigt tror jag.

Hade det varit någon annan tränare med dessa resultat, vem som helst, hade fansen varit tokiga, men Nanne verkar ha någon sorts Jesus-status i föreningen.
Citera
2020-08-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Jaså du börjar inse att det räcker inte med hyfsat spel utan att även chanserna måste sättas.

Fortfarande grinig för att jag kallade dig för dystergök?
Jag har nog inte läst ett inlägg från dig inför någon match på det här forumet där du inte tror att det skall gå åt helvete. Det finns ett ord för det, då är man en dystergök. Det är inte en förolämpning.

Det var väl du som tyckte Falkenbergsmatchen var rätt bra? Kanske vår sämsta match i år sett till 1) konvertering av målchanser och 2) hur mycket chanser vi släppte till. Det var en riktigt dålig match av oss som hade kunnat sluta typ likt Gefle matchen under Stahre(5 i baken) om Falkenberg haft lite mer skärpa.

Sedan tror jag inte vi kommer åka ur om det är det du menar, men någon topp 7 placering kommer det inte bli om vi inte kan stabilisera försvaret och börja sätta fler chanser.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-08-07 kl. 00:13.
Citera
2020-08-07, 00:12
Medlem
girigfans avatar
Hade jag varit bajare så hade jag nog sett stefan sitta kvar säsongen ut åtminstone, måste ta i beaktning att detta är en väldigt annorlunda säsong och bajen är inte ett lag som kan kräva ständiga topplaceringar eller guld.
Djurgårn är på något märkligt vis i allra högsta grad med i guldstriden ett tag till iaf. Spelet fungerar bättre, det börjar lossna för åtminstone kalle där framme.
Riktigt nöjd med säsongen hittills bortsett från två bortslarvade treor (örebro och helsingborg).
Fixar vi europaplats i år igen så är det en jättebra säsong återigen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in