2020-08-06, 06:04
Avslutad
Ganska enkel seger igår precis som förväntat när topp och botten möts. Vi har verkligen kommit igång nu och med följande "enklare" matcher som väntar, 9/8 Falkenberg (b), 12/8 ÖSK (h), 16/8 Mjällby (b), 23/8 Falkenberg (h) så blir det förhoppningsvis full pott och att vi rycker lite innan europakval startar.

Toiboi skulle naturligtvis ha haft rött i det läget, oerhört korkat av honom att göra så att påstå något annat är ganska verklighetsfrånvänt. Detta gör bara att domarna kommer ha större koll på han vilket kommer rendera i gula kort.

Måste faktiskt lyfta en spelare i heif också, Al Hamlawi. Riktigt bra insats igår och kan bli ännu bättre med tiden.
Citera
2020-08-06, 07:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Fast var inte bakåtpassningen i Malmö-matchen lite väl hård? Plus att den skruvade sig en aning bort från målvakten. Spelaren som slog den bollen hade bara några sekunder innan slagit en liknande, helt okänslig passning, rakt över linjen. Aningen övertänd kanske, för den spelaren brukar vara gedigen.

Sånt här händer väl alla med gott renommé, förr eller senare. Var det inte Mellberg som kastade bollen in i eget mål, en gång? Och självaste Oliver Kahn råkade vid ett tillfälle ut för en snöplig tuva ... Nyss sågs en landslags-meriterad HIF-back hiva iväg en passning hem till målvakten, vad det verkar utan ögonkontakt.

Men tråkigt att det hänt så mycket kring den stackars Sirius-målvakten. Är kommunikationen för otydlig?

Ingen som dokumenterade Henrik Rydströms minspel under dessa händelser? Lär vara guld värt.

Utan alla onödiga fadäser hade Sirius kanske haft häng på toppen!

P.S.

Tror inte "Bjärred" hade tillåtit några sådana missförstånd, oavsett målvaktskvalitet. Den generationen var väl rätt tydlig i kommunikationen. Var det inte han som försökte dirigera den mäktige Jonas Thern?

Det är ju viss skillnad på att ha gjort ett ihågkommet misstag på en 20-årig proffskarriär eller 5 rejäla misstag på 12 matcher.
Citera
2020-08-06, 07:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Han delade ut två billiga straffar, en till vardera lag.

https://twitter.com/dplay_sport/status/1291075040243482624?s=21

Detta renderade alltså inte ens i ett gult kort, solklart rött enligt mig. Men vad vet jag?

Bra att det inte blev gult. Låt oss hoppas att det anmäls så att det resulterar i en längre avstängning. 4-5 matcher iallafall. Finns inte en chans att en anmälan inte biter där.
Citera
2020-08-06, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag har inte brytt mig så mkt om Bajen i år. Men vad har hänt, skulle inte ni gå för guld i år? Har ni inte en dyrare/bättre trupp i år?

Sitter Billborn kvar om ni inte vinner derbyt?
Delade åsikter kring Billborn. Jag är av åsikten att han bör sitta jävligt löst just nu medan vissa menar på att han sitter säkert pga dit han tagit oss de två föregående säsongerna.

Truppmässigt är det endast Malmö jag kan acceptera ligger före oss. Peking kanske. Inget annat lag.

Och vi har än så länge blivit utspelade av ett värdelöst gnaget, Mjällby, Blåvitt, Sirius och det tog oss över en timme innan vi fick iväg ett skott på mål mot Falkenberg igår...

Det är så uruselt att jag saknar ord. Det här är det värsta jag sett Bajen under min tid som supporter. 2009 och 2011 i all ära men då hade vi också en keff jävla trupp. Nu sitter vi här med spelare som Bojanic, Kačaniklić, Paulinho, Junior, Jeppe, Sandberg etc men har ändå seriens kanske sämsta offensiv.

Det är tre utespelare som hållt godkänd allsvensk klass i år och det är Tim Söderström, Aimar Sher och Gustav Ludwigson, parodi.

Övergått från att vara lack till att bara garva åt eländet. Humor hur vi möjligtvis kan spela Superettan nästa år med truppen vi besitter.
Citera
2020-08-06, 08:06
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Delade åsikter kring Billborn. Jag är av åsikten att han bör sitta jävligt löst just nu medan vissa menar på att han sitter säkert pga dit han tagit oss de två föregående säsongerna.

Truppmässigt är det endast Malmö jag kan acceptera ligger före oss. Peking kanske. Inget annat lag.

Och vi har än så länge blivit utspelade av ett värdelöst gnaget, Mjällby, Blåvitt, Sirius och det tog oss över en timme innan vi fick iväg ett skott på mål mot Falkenberg igår...

Det är så uruselt att jag saknar ord. Det här är det värsta jag sett Bajen under min tid som supporter. 2009 och 2011 i all ära men då hade vi också en keff jävla trupp. Nu sitter vi här med spelare som Bojanic, Kačaniklić, Paulinho, Junior, Jeppe, Sandberg etc men har ändå seriens kanske sämsta offensiv.

Det är tre utespelare som hållt godkänd allsvensk klass i år och det är Tim Söderström, Aimar Sher och Gustav Ludwigson, parodi.

Övergått från att vara lack till att bara garva åt eländet. Humor hur vi möjligtvis kan spela Superettan nästa år med truppen vi besitter.
Du har inte varit supporter länge om det här är det värsta du sett, första delen av 90-talet var ren misär och åren runt nedflyttningen till sugerettan likaså. Herregud, minns spelar som Freddy Söderberg, Saez Jarpa etc och detta dessutom mot sämre motstånd.
Citera
2020-08-06, 08:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Något annat som nästan var lite parodiskt var att Kackklanickilic såg bättre ut än vad han gjort på hela året när han kom in för att sedan dra baksidan. Han dominerade verkligen en stund där.
Citera
2020-08-06, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du har inte varit supporter länge om det här är det värsta du sett, första delen av 90-talet var ren misär och åren runt nedflyttningen till sugerettan likaså. Herregud, minns spelar som Freddy Söderberg, Saez Jarpa etc och detta dessutom mot sämre motstånd.
Jag är 90-talist så började följa Bajen 98'.

Och jo, sett till förutsättningarna är vi sämre nu än under Superettanåren. För att förtydliga håller jag med om att vi förstås var sämre då, men att vi underpresterar mer idag.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2020-08-06 kl. 08:22.
Citera
2020-08-06, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han är från LUND. Du är f.ö den sämste förlorare jag har läst något av på FB. Vad gjorde han för fel idag.
Sopan är MFF fan även om han bor i Lund 2 mil från. Korrumperade hemmadomare stinker. Kommer nog mer från den mannen om han inte tas åt sidan. 1 gång kan vara tillfällighet men flera ggr är ingen tillfällighet.
Citera
2020-08-06, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Jag tycker HIFaren kommer med en riktigt dum satsning, men sen när han missar bollen (hur fan lyckades han med det) så drar han ju in foten.

Det känns ju och ser ut som att Ola trampar ner foten extra hårt (har foten på hans ben/knä/lår i 4 sek), vilket jag kan förstå, det ser ju ut som att HIFaren ska kapa hans karriär med den idiot-satsningen, och således vill ge tillbaka.

Gult kanske det borde vara istället för rött, nu när jag sett om reprisen X antal ggr. Konstigt att ingenting gavs dock.

Det är ju minst gult på Toivonen i den situationen. Dock vill jag flika in att hela situationen är uruselt hanterad av domartrion. Först är det en oerhört tveksam offsideavblåsning, ingenting för Voerkerling Perssons satsning och sist inget för Toivonens "markering".

För övrigt tycker jag att det ser ut som att han landar med tyngden på högerbenet, dvs ner i gräset och använder snarare vänsterfoten att markera (ganska hårt) (sen är det självklart att det gör ont och ska bestraffas).

- - -
Ekberg är en usel domare.

Edit: Minst gult är mitt subjektiva sätt att säga att han förtjänade rött.
Citera
2020-08-06, 08:31
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Sopan är MFF fan även om han bor i Lund 2 mil från. Korrumperade hemmadomare stinker. Kommer nog mer från den mannen om han inte tas åt sidan. 1 gång kan vara tillfällighet men flera ggr är ingen tillfällighet.

Det är väldigt märkligt att en från Skåne får döma MFF, dessutom Lund. Det kvittar om han dömt väldigt bra man hade ändå hittat massa skit.

Ekberg är ingen bra domare.

Tror det skrivits på forumet innan. Det var bara 15-20 år sen MFF inte fick fram en enda mittback själv utan spred ut miljoner på sopor. Nu har man 4 mittbackar som är egna produkter, en såld till ryska högsta ligan och en är landslagsspelare som nyss var nära kvala till PL.

Från att bara spotta ur sig offensiva guldklimpar så har man nu även fått fram defensiva spelare.

Maaaaaaalmöööööö
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2020-08-06 kl. 08:44.
Citera
2020-08-06, 09:22
Medlem
LT10s avatar
Blytung seger igår. Är jätteimponerad av Jesper Nyholm, man är fortfarande lika förvånad över att han kommit tillbaka så snabbt och presterar som han gör. Börjar bli dags för att förlänga.

Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Hahaha, shit vad hård Jocke P är mot sina spelare. Varberg som ändå överraskat i flera matcher.
Men visst gillar man hans ärliga besvikelse vid förlust. Riktig karaktär.
Är övertygad om att Varberg håller sig kvar i år och med ganska god marginal. De körde på riktigt bra igår, man märker att Jocke P får de att jobba för varandra.
Citera
2020-08-06, 09:59
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Blytung seger igår. Är jätteimponerad av Jesper Nyholm, man är fortfarande lika förvånad över att han kommit tillbaka så snabbt och presterar som han gör. Börjar bli dags för att förlänga.

Är övertygad om att Varberg håller sig kvar i år och med ganska god marginal. De körde på riktigt bra igår, man märker att Jocke P får de att jobba för varandra.
tycker Persson imponerar

liksom Nyholm, som en igel överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in