Citat:
Ursprungligen postat av
PedoFilip
Ja, alltså inga nya. har inte köpt något mer sen maj (utom New Wave B). utan har bara hållit på det jag köpte i maj. Väntar på brytning uppåt så att jag kan sälja. Vilket verkar mer och mer osannolikt enligt mig.
Ja, det ser minst sagt något knepigt ut nu om man ser till S&P500. Det fanns tidigare ett tydligt kluster och rentav en uppåtgående kanal (som sedan bröts varpå allt istället kunde tolkas som sidledes).
Nu har istället allt det också brutits. Det som talar mest för uppsida just nu är att indexterminerna (spot) ofta söker sig till +/-0 framåt öppning av de 'riktiga' indexen.
Man kan använda det som utgång, men nu när det gått ned får man då också acceptera ett par minus här och där. Kan man dock inte acceptera ett par minus här och där så ... då kan det bli svårt.
Väntar annars också på brytning uppåt. Efter 2 misslyckade trendvändningar är det dags att mer börja titta på 15m och 30m för egen del. Där har medelvärdena börjat peka uppåt.
Ser ut som en stängning över tidigare lägstanivåer håller på att ske för SPX500USD @ 15 min för tillfället. 15 min stänger om ca 30 sekunder.