Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-07, 02:03
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
En ppen frga: Varfr r dessa Alt-right och MAGA aktivister, helt ofrmgna att kritisera Donald Trumps politik?

Vad r det som gr att MAGA/Alt-right fnarna tar kritik mot Trump s pass personligt? Det visar p en kultmentalitet som inte gr att bota och jag befarar att dessa mnniskor skadar sig sjlva eller ngon annan, den dag Donald Trump uppmanar dem att ta till vld.

One man's 'truth' is another man's 'propaganda'

Allt r en mix av identity politics > bad propaganda > consumerism

Ganska komplext allts, men detta klipp tycker jag knyter samman allt relativt bra och frklarar varfr vissa har s svrt att sl sig fri frn sina inbillade frestllningar: How to Control What People Do | Propaganda | Animated Book Summary [Edward Bernays]
2020-08-07, 02:04
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
r du libshit eller, Tucker har ju rtt i sak, men sanningen och fakta r ju rasism enligt dig eller.

Jag hoppas personligen p att Tucker tar ver efter Trump 2024. En av mina favoriter bland journalister. Vidsynt, tolerant fr olika sikter, gentleman.
2020-08-07, 02:09
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Donald Trump verkar ha tagit tjack idag. Rabblar p oavbrutet om Joe biden i en nasal irritabel stmma.
Lsryckta citat frn dagens tal vid podiet:

"Joe Biden r sleepy men han r ochs antikrist fr att han vill skada Gud, samtidigt r han Che Guevara pnyttfdd och vill infra kommunism i USA. Joe vill ven ta ifrn er alla vapen och tvinga era barn till barnarbete drfr att skatterna kommer bli 70% fr varje amerikansk familj"

Vad r det hr fr jvla omvalskampanj. Trump br hlla sig till 1-2 budskap och hamra in det likt 2016. Likt " Lock her up och build that wall "
Vem r den nuvarande kampanjchefen och varfr kan han inte f Trump att fokusera?

Man kan bara citera Biden med lsryckta citat d Joe inte klarar att prata sammanhngande. Det r f till ingen som begriper ett ord av vad mnniskan sger, eftersom han r framskridet senil-dement. Ibland hyllar han Trumps presidentskap. Om det r felsgningar eller att han bara glmmer bort att filtrera sina verkliga sikter r oklart. En annan gng yrade han om hur han gillar nr barn stryker hans hriga ben i solen.
2020-08-07, 03:05
Medlem
ErikAnderzohns avatar
ofullstndigt inlgg

Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jag har svrt att sp ngot sdant d jag inte r tillrckligt insatt i amerikansk inrikespolitik. Kanske blir USA bttre eller kanske blir det smre.
Det gr sklart inte att veta exakt hur det kommer bli; annat n tydliga steg mot centrism och mindre av polarisering skulle nu Dems vinna. Du kan lsa mer om min analys lite lngre bak i trden dr jag mlar upp ett sannolikt utfall frn den trendutveckling vi ser idag. Hr r en genvg dit.

Citat:
Jag kan inget om ekonomi och vet drfr inte vems politik som gynnar landet mest...Jag nskar att jag kunde frst nationalekonomi ibland.
Economics

Citat:
Att ka landets skulder kan vl inte vara bra tnker jag som lekman, men andra sger att det inte berr USA om det r 10 triljoner eller 20. Jag nskar att jag kunde frst nationalekonomi ibland.
Du skulle nog bli frvnad om du visste hur lite folk p ledande positioner i samhllet kan om ekonomi. Flj Trillske vetja, han vet vad han pratar om.

Nordeas chefsekonom Annika Winsth "vet inte" hur pengar skapas

Citat:
Men ngot som jag befarar kan ske med Biden som president r ett krig mot Iran. Att man frst gr in i Syrien fr att till slut ta ett frsvagat Iran. Och det r vl egentligen det enda som berr mig och det som jag tycker r viktigt.
Hkarna till hger skulle jag oroa mig mer fr n Biden faktiskt. Men det r omjligt att veta helt och hllet sklart eftersom vi d ocks mste prata om hur och vad underrttelsetjnsten i landet tnker. Ibland fr man dock en inblick i detta, och det kan ge en liten fingervisning om vad som sker bakom lyckta drrar i maktens korridorer.

Targeting Iran
Why did Erik Prince meet with a Russian fund manager shortly before Trumps inauguration?

Citat:
Vad som sen hnder i USA r inte s viktigt fr mig, frutom att deras ekonomi pverkar resten av oss.
Det som sker dr kommer pverkas oss enormt mycket. Rkna med det. Eller ta hjd fr det iaf., fr utgngen kan sl hrt mot allt och alla om man inte r frberedd. Skriver lite om detta hr; nr jag spekulerar om saker som kan ske inom en snar framtid.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-07 kl. 03:34. Anledning: tillgg
2020-08-07, 04:41
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Otydligt mening, en korrigering krvdes.

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
S du frstr +5000$ per r, som snittfamiljen erhllit p bara 2r med Trump vid makten, dvs ver 10 ggr pengarna de fick med Bush p 8-r men frstr fortsatt inte varfr folk vill rsta p Trump...
Efter r av finansiell avreglering (som accelererade under Bush-administrationen) lnade banker subprime-inteckningar till fler och fler bostadskpare, vilket orsakade en bostadsbubbla. S det r klart som f*n folk fick mer i plnboken nr man delade ut cash helt utan frbehll. Inte rocket science precis. Men se sen vad det slutade i; en krasch. Och nu har det du bermmer kommit upp p agendan igen eftersom avregleringarna och Trumps makalst dliga Coronahantering, bda spelar Bidens strateger i hnderna.

Inside Job (Trailer)

Efter kraschen fick allts Obama ta ver. Inte ltt. det blev en mycket smrtsamt period fr landet eftert. Men d ska man nog rkna med att denna Coronaepisod r mnga gnger vrre n den. Och det vore vl nd hjden av ironi om Dems blev tvungna att stda upp denna rran efter GOP ocks.

Financial Crisis Gave Candidate Obama A Boost

The key factor for Biden's VP choice

Top Obama strategist says Trump's tactics aren't working
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-07 kl. 05:08. Anledning: Otydlig mening
2020-08-07, 04:57
Avstngd
zergrushs avatar
Vicepresident Pence har nu brjat blsa i hundvisslan som vore det enda sttet han kunde f syre p: https://www.politico.com/news/2020/0...vatives-392202
Citat:
Pence blasts Chief Justice John Roberts as disappointment to conservatives
The vice president specifically cited the courts ruling in June striking down a Louisiana law requiring abortion providers to have admitting privileges at local hospitals, which critics said could have forced all but one of the states abortion providers to close.

Thats a very modest restriction on abortion providers, but a narrow majority in the Supreme Court still said it was unacceptable, Pence said. And I think its been a wake-up call for pro-life voters around the country who understand, in a very real sense, the destiny of the Supreme Court is on the ballot in 2020.
Hgsta domstolen har fr bananrepublikaner, religisa fundamentalister och andra fiender till ett ppet och demokratiskt samhlle, har aldrig handlat om vara en trygg och sker del av ett fungerande rttssystem: Den r fr dem bara ett verktyg att nationalisera kvinnors ggstockar och p andra vis ptvinga sina absurda (och ofta direkt skadliga) konservativa sikter p andra mnniskor.

Men frgan r varfr Pence, Donald & co gr all-in p det hr? Vem tror de det r som vertygas av detta? Vaniljtalibaner som vill bomba abort-kliniker rstar redan p Donald, detta r ingenting som vanliga mnniskor vill ha att gra med.
S man predikar bara fr de redan troende i sekten...
2020-08-07, 05:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vnstersympatisren Joe Rogan reacts to Joe Biden
https://youtu.be/mhhXF6EOtoM

3:25 in. Episkt.

Ja Joe Biden kan inte prata. Han r dement.

Och HA Ha, skmtet. "Kan inte frst hur ni kan mobba en gammal man som slogs i Amerikanska Inbrdeskriget"

78 r. Extremvnstern vill komma t presidentposten genom att utnyttja honom.
2020-08-07, 07:37
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Ett ofullstndigt inlgg korrigerat

Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
...[M]en Michael Cohen r nog den som kommer stta spiken i kistan. Han vet bl a allt om Allen Weisselbergs roll och vad han har gjort. S det blir med hg frvntan den frestende tell all boken kommer mottas: Trump administration drops efforts to halt Michael Cohens tell-all book
En till story som r p vg att landa hos bokhandlaren: The Madman Theory: Trump Takes On the World

[CNN] Advisers feared Trump's military decisions would lead US to war

Madman theory

Den dr Trump-Russia Connection historien kommer fastna p nthinnan hos vljarna igen, och den dr bubblaren jag tidigare nmnde; Russian bounty affren, kommer nog varvas mellan varven mer frekvent ocks. Vore konstigt om det inte gjorde det. Fr olika spin doctors vdrar blod och deras syfte r ju trots allt att f vljarna att ifrgastta hans ledarkompetens.

Visar sen Manhattan Districts klagare p att Weisselbergs samarbete med Trump ledde till att han -- p ett mycket opatriotiskt vis -- kunde undvika att betala skatt, d frstr ni nog ocks att Biden (trots sin demens) kommer vinna ver en massa vljare. Nu r detta frsts bara spekulationer. klagarna sger bl a sjlva att denna utredning kommer bli klar frst efter valet, och inte ens d avser man lmna ut ngra fynd till det offentliga rummet. Fast behvs verkligen det? Rcker det inte med att man stndigt pminner folket om att det sitter en misstnkt, hgst illojal, POTUS i VH?

(FB) Presidentvalet 2020
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-07 kl. 07:54. Anledning: Addendum
2020-08-07, 07:46
Bannlyst
88 Dagar Kvar ..

BIDEN 49% vs Trump 42%
2020 Polls: https://www.realclearpolitics.com/ep...iden-6247.html

(Trumps chanser nu lr vl inte bli bttre d han nu frbjuder TIKTOK etc.. d Trump sker unga vljare)
Reuters: https://www.reuters.com/article/us-u...-idUSKCN25304R

2020-08-07, 07:57
Medlem
Vgar Biden (ls DNC) sig p EN debatt (om n styrd av njeskanalen CNN) mot Trump?

Jag tror rligt talat inte att det blir ngon. Hur ska Biden klara en enda frga frn Trump?

Edit,
Biden ska bara frska vinna valet, judarna frsker fortfarande vlja en DNC--VP som r n mer lttstyrd n Bush.

Clinton?
Senast redigerad av deliciousdelux 2020-08-07 kl. 08:00.
2020-08-07, 08:20
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux

Jag tror rligt talat inte att det blir ngon. Hur ska Biden klara en enda frga frn Trump?

Edit,
Biden ska bara frska vinna valet, judarna frsker fortfarande vlja en DNC--VP som r n mer lttstyrd n Bush.

Clinton?

(V)P val.
Tror att det kan bli nn av dessa tre:

Hillary Clinton
Michelle Obama
Susan Rice

Personen ifrga skall ju nd bli President.

..Frgan r hur lnge dom kan vnta, Rice och Clinton lr finnas med i Durham's brottsutredning.
2020-08-07, 08:26
Avstngd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux

Den demokratiske kandidaten har gtt med p debatter i flera mnader: Det r Donald som inte vill stlla upp p bollen och frsker ndra i reglerna hela tiden s n s lnge ser inte Biden ut att behva oroa sig alls.
https://edition.cnn.com/2020/08/04/m...ate/index.html
Citat:
Right-wing media focuses on imaginary controversy suggesting Biden won't debate Trump
https://www.politico.com/news/2020/0...ptember-392366
Citat:
Commission rejects Trump campaigns request for debate in early September

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in