2020-07-31, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cantstopwontstop
Någon som köpt från naturalhemplife.se ?Gått över en vecka sen min order och kundtjänst svarar aldrig ...
Japp och har samma problem som dig. Skrev på Instagram till dem, det är läst men fick inget svar, mailade till en början men fick inget svar så testade Instagram, där blev det läst iaf.
Citera
2020-07-31, 18:56
Medlem
Gått igenom deras recensioner på trust pilot ,många ser väldigt fejk ut och som som haft kritik har blivit drygt bemött .

Några fler som haft problem innan man börjar ropa varg ?
Citera
2020-07-31, 22:10
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cantstopwontstop
Någon som köpt från naturalhemplife.se ?Gått över en vecka sen min order och kundtjänst svarar aldrig ...

Skumt, för mig fick jag ordern redan dagen efter när jag köpte för några månader sedan.
Citera
2020-08-01, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yako
Så, tänkte göra CBD te ikväll , har köpt Vanilla Kush CBD buds och har läst instruktioner men då jag är en nybörjare har jag lite frågor

Jag börjar med att baka budsen i ugnen på 120 grader i 60 minuter. Vad bakar jag den i? I en vanlig ugnsform? Ska jag blanda CBD budsen med något?

Därefter blandar jag det bakade gräset med lite kokosolja och lägger in det i en tepåse? Hur mycket gräs bör jag ha per tepåse?

Sen kokar jag vatten i min vattenkokare och gör te, precis på samma sätt som jag gör med vanliga te-påsar?

Har jag missat något?

Så gör jag med finola !
Fick du effekt ?

Har någon blivit åtalad för cbdolja i Sverige ? Resten av världen använder det ju överallt ..
Citera
2020-08-01, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finessfitness
Jag köpte olja modernatur o jag märkte ingen skillnad förns efter 4-5 dagar, sover mycket bättre + att jag ej har lika ont i leder o axlar. Har läst att tar man för mycket o överdoserar så hjälper de inte, jag fick tips o börja med ett par droppar morgon o kväll, sen öka sakta för o känna efter

Det är sant!
Tar lite tid. Ingen Quick fix.
Talas även om reversed tolerance. Man behöver mindre med tid.

Några få droppar 2% under tungan kan ge god effekt i längden .
Citera
2020-08-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldship
Ok, jag kanske kan bidra lite till tråden. Jag har experimenterat med CBD-olja nu sen aug/september och har hunnit gå igenom ett par olika märken. Jag självmedicinerar främst psykiska problem, så som ångest/ptsd och depression med tillhörande sömnstörningar.

Jag har hittills testat olja från:
Scandinavian hemp (testat olja & kapslar)
Nirvara (den som kallas "spagyrisk", och så har jag testat deras kapslar)
Hemplybalance (både den som är vattenlöslig och den i hampaolja)
Cbd-cure

och så Enecta.

Det är den senare - Enecta - som jag kört på det senaste.

Jag hittade den av en slump när jag var i Berlin och behövde köpa olja och detta var den jag fick tag på. Och jag tycker nog att det är en av de bättre som jag testat.

Hjälper det mig?
Ja, det hjälper en del. Det är inte så att alla mina besvär försvinner för att jag tar oljan, men det kan lindras en del. Dessutom är det en doserings-fråga. Vissa gånger har jag tagit "stora" doser, ca 100 mg vid ett tillfälle, och det är klart att det har mer effekt än bara ca 10 mg. Jag skulle nog behöva ta mycket mer än så, men det är också en ekonomiskt fråga. Jag har inte råd helt enkelt.

En sak som har överraskat mig med oljan är dock att det hjälpt mig med min mage, vilket jag från början inte hade en minsta tanke på, och hjälpen är väldigt uppenbar. Jag har ingen diagnos relaterat till min mage, men den är(var) jämt och ständigt jävligt krånglig; gaser, uppblåst, diarré (främst vid hög stress, eller kass mat, ibland även bra mat, resor etc), magont efter måltid så att jag måste ligga på sängen och fisa i en halvtimme typ - Ja, min mage har varit skräp helt enkelt på alla tänkbara vis, och har varit extremt svår att göra nöjd, och ingen läkare har riktigt kunnat hjälpa hittills.

Med cbd-oljan har min mage blivit mycket, mycket bättre. Det är helt enkelt inte särskilt mycket problem längre av den typen jag beskrev. Den är lugn, balanserad, och fungerar som den ska för det mesta. Rättare sagt så tänker jag inte alls på min mage nu, för den stör mig helt enkelt inte nämnvärt längre. Så, även om oljan inte skulle hjälpa mot ångest/depression, så skulle jag nog ändå vilja fortsätta av just den anledningen. Saken är ju också den att en fungerande mage kan ju faktiskt göra att man mår bättre generellt, vilket gör ångest mer hanterbart. Så, på så vis är det helt klart värt det.

En nackdel med CBD-olja är dock att om jag tar för mycket så kan jag få lite svårt att äta, den dämpar aptiten för mig helt enkelt. Men det är på större doser kring 30-40 mg. Så, på morgonen och under dagen försöker jag hålla dosen på en låg nivå, medan på natten/kvällen så tar jag gärna en högre dos. Nu tänkte jag dock försöka hålla en ganska sparsam dosering överlag, kanske ca 15mg/morgon och 15mg/kväll, mest för att göra det hållbart ekonomiskt.

Som sagt så köpte jag Enecta i Berlin och tog med mig den när jag reste hem, men häromveckan gjorde jag faktiskt en beställning från deras hemsida och produkterna kom fram igår . På deras hemsida står det att hampan är odlad i Italien men de verkar ha sitt säte i Holland. Rent spontant känns det ju också som att Holländarna vet vad dom håller på med på det här området Så, ska jag rekommendera någon av de oljorna jag testat så är det denna. Den är också prisvärd tycker jag, om man jämför vissa oljor. 10 ml/1000 mg cbd för 50€.

Jag skulle dock vilja testa Charlottes Web, synd bara att den är så dyr. Men förhoppningsvis kommer det bli så någon gång framöver.

Hoppas det här kunde hjälpa någon

Man kan klara sig på 2-3 droppar med tiden .

Rätt cbdolja kan definitivt fixa ibs.
Kan man köpa enecta till Sverige ?
Eller i Sverige ?
Senast redigerad av Lillkyken 2020-08-02 kl. 09:57.
Citera
2020-08-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillkyken
Så gör jag med finola !
Fick du effekt ?

Har någon blivit åtalad för cbdolja i Sverige ? Resten av världen använder det ju överallt ..
Inte provat! Ska prova imorgon , återkommer Tack för svar
Citera
2020-08-02, 22:10
Medlem
Vilken vape+ olja ska man köpa? Vilka sidor/butiker säljer det i Stockholm?
Citera
2020-08-04, 21:30
Medlem
Hur doserar ni som fått det att fungera bra?

Hoppas att i längden byta ut ritalin helt mot bara cbd.

Fullspektrum olja och buds beställt hem men vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Droppar varje morgon röka på kvällen för att kunna varva ned ?
Citera
2020-08-05, 18:38
Medlem
Kan man lita på naturalhemplife? läser man Trustpilot känns det fake
Citera
2020-08-06, 20:38
Medlem
Jag kommer inte köp av naturalhemplife igen . Deras sida verkar vara borta nu.kanske dragit sig ur cbd verksamheten ?
Citera
2020-08-06, 22:42
Medlem
frank_pes avatar
Måste man inte handla inrikes så kan jag tipsa om https://kekanaturals.co.uk/ som funkar bra och är prisvärt samt snabb leverans från England, köpte 3 flaskor till priset för 2 sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in