2017-12-27, 16:09
Medlem
Hittade 2 st på den här sidan för samma pris, enda skillnaden var att den hade CBD+CBDa. Någon som vet vad det innebär och ska man köpa den istället? Tänkt att testa använda för sömnbesvär

https://nordicoil.se/raw-hemp-oil-drops-300mg-cbdcbda-3
Citera
2017-12-30, 01:32
Medlem
Daviddinkelsson85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBerry
hej! har varit en brukare av cannabis förr, känner nu att jag vill börja bruka CBD olja .

vart köper i eran? vilken CDB olja bör man inrikta sig på, finns ju olika sätt oljan extraheras på.

hur mycket tar ni per dag och hur märker ni effekterna?

kollade cdbolja.com men känns som det är lite folk som skriver om hur dom upplever produkten på sida .

tack på förhand

Med nyfiken känslan av bara oljan
Utan thc.
Har kontakt med ett företag i Spanien som tillverkar eko olja

Får Max innehålla 0,02 thc eller liknande för import
Och det ska gå igenom tull som växtoljor likt bergamottolja
Rosolja etc
Citera
2018-01-01, 13:59
Medlem
MundusOptimes avatar
Är det någon som har testat flera olika oljor och fastnat för någon speciell? Jag körde CW, 1-2 fulla droppers dagligen och mådde betydligt bättre. Men saken är ju den att den är så förbannat dyr. Någon som har något att rekommendera?
Citera
2018-01-06, 14:08
Medlem
Jag har skummat igenom hela tråden då jag är lite nyfiken på att prova cbd olja men har mest blivit avskräck av det jag läst. Jag lider av kroppslig värk trötthet och sömnproblem. Någon som har ett bra tips på vilken cbd olja i djungeln jag ska köpa så svara gärna eller skriv pm
Citera
2018-01-06, 23:19
Medlem
Oldships avatar
Ok, jag kanske kan bidra lite till tråden. Jag har experimenterat med CBD-olja nu sen aug/september och har hunnit gå igenom ett par olika märken. Jag självmedicinerar främst psykiska problem, så som ångest/ptsd och depression med tillhörande sömnstörningar.

Jag har hittills testat olja från:
Scandinavian hemp (testat olja & kapslar)
Nirvara (den som kallas "spagyrisk", och så har jag testat deras kapslar)
Hemplybalance (både den som är vattenlöslig och den i hampaolja)
Cbd-cure

och så Enecta.

Det är den senare - Enecta - som jag kört på det senaste.

Jag hittade den av en slump när jag var i Berlin och behövde köpa olja och detta var den jag fick tag på. Och jag tycker nog att det är en av de bättre som jag testat.

Hjälper det mig?
Ja, det hjälper en del. Det är inte så att alla mina besvär försvinner för att jag tar oljan, men det kan lindras en del. Dessutom är det en doserings-fråga. Vissa gånger har jag tagit "stora" doser, ca 100 mg vid ett tillfälle, och det är klart att det har mer effekt än bara ca 10 mg. Jag skulle nog behöva ta mycket mer än så, men det är också en ekonomiskt fråga. Jag har inte råd helt enkelt.

En sak som har överraskat mig med oljan är dock att det hjälpt mig med min mage, vilket jag från början inte hade en minsta tanke på, och hjälpen är väldigt uppenbar. Jag har ingen diagnos relaterat till min mage, men den är(var) jämt och ständigt jävligt krånglig; gaser, uppblåst, diarré (främst vid hög stress, eller kass mat, ibland även bra mat, resor etc), magont efter måltid så att jag måste ligga på sängen och fisa i en halvtimme typ - Ja, min mage har varit skräp helt enkelt på alla tänkbara vis, och har varit extremt svår att göra nöjd, och ingen läkare har riktigt kunnat hjälpa hittills.

Med cbd-oljan har min mage blivit mycket, mycket bättre. Det är helt enkelt inte särskilt mycket problem längre av den typen jag beskrev. Den är lugn, balanserad, och fungerar som den ska för det mesta. Rättare sagt så tänker jag inte alls på min mage nu, för den stör mig helt enkelt inte nämnvärt längre. Så, även om oljan inte skulle hjälpa mot ångest/depression, så skulle jag nog ändå vilja fortsätta av just den anledningen. Saken är ju också den att en fungerande mage kan ju faktiskt göra att man mår bättre generellt, vilket gör ångest mer hanterbart. Så, på så vis är det helt klart värt det.

En nackdel med CBD-olja är dock att om jag tar för mycket så kan jag få lite svårt att äta, den dämpar aptiten för mig helt enkelt. Men det är på större doser kring 30-40 mg. Så, på morgonen och under dagen försöker jag hålla dosen på en låg nivå, medan på natten/kvällen så tar jag gärna en högre dos. Nu tänkte jag dock försöka hålla en ganska sparsam dosering överlag, kanske ca 15mg/morgon och 15mg/kväll, mest för att göra det hållbart ekonomiskt.

Som sagt så köpte jag Enecta i Berlin och tog med mig den när jag reste hem, men häromveckan gjorde jag faktiskt en beställning från deras hemsida och produkterna kom fram igår . På deras hemsida står det att hampan är odlad i Italien men de verkar ha sitt säte i Holland. Rent spontant känns det ju också som att Holländarna vet vad dom håller på med på det här området Så, ska jag rekommendera någon av de oljorna jag testat så är det denna. Den är också prisvärd tycker jag, om man jämför vissa oljor. 10 ml/1000 mg cbd för 50€.

Jag skulle dock vilja testa Charlottes Web, synd bara att den är så dyr. Men förhoppningsvis kommer det bli så någon gång framöver.

Hoppas det här kunde hjälpa någon
Citera
2018-01-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldship
Ok, jag kanske kan bidra lite till tråden. Jag har experimenterat med CBD-olja nu sen aug/september och har hunnit gå igenom ett par olika märken. Jag självmedicinerar främst psykiska problem, så som ångest/ptsd och depression med tillhörande sömnstörningar.

Cbd-cure

och så Enecta.

Jag hittade den av en slump när jag var i Berlin och behövde köpa olja och detta var den jag fick tag på. Och jag tycker nog att det är en av de bättre som jag testat.

Hjälper det mig?
Ja, det hjälper en del. Det är inte så att alla mina besvär försvinner för att jag tar oljan, men det kan lindras en del. Dessutom är det en doserings-fråga. Vissa gånger har jag tagit "stora" doser, ca 100 mg vid ett tillfälle, och det är klart att det har mer effekt än bara ca 10 mg. Jag skulle nog behöva ta mycket mer än så, men det är också en ekonomiskt fråga. Jag har inte råd helt enkelt.

En sak som har överraskat mig med oljan är dock att det hjälpt mig med min mage, vilket jag från början inte hade en minsta tanke på, och hjälpen är väldigt uppenbar. Jag har ingen diagnos relaterat till min mage, men den är(var) jämt och ständigt jävligt krånglig; gaser, uppblåst, diarré (främst vid hög stress, eller kass mat, ibland även bra mat, resor etc), magont efter måltid så att jag måste ligga på sängen och fisa i en halvtimme typ - Ja, min mage har varit skräp helt enkelt på alla tänkbara vis, och har varit extremt svår att göra nöjd, och ingen läkare har riktigt kunnat hjälpa hittills.

Med cbd-oljan har min mage blivit mycket, mycket bättre. Det är helt enkelt inte särskilt mycket problem längre av den typen jag beskrev. Den är lugn, balanserad, och fungerar som den ska för det mesta. Rättare sagt så tänker jag inte alls på min mage nu, för den stör mig helt enkelt inte nämnvärt längre. Så, även om oljan inte skulle hjälpa mot ångest/depression, så skulle jag nog ändå vilja fortsätta av just den anledningen. Saken är ju också den att en fungerande mage kan ju faktiskt göra att man mår bättre generellt, vilket gör ångest mer hanterbart. Så, på så vis är det helt klart värt det.

En nackdel med CBD-olja är dock att om jag tar för mycket så kan jag få lite svårt att äta, den dämpar aptiten för mig helt enkelt. Men det är på större doser kring 30-40 mg. Så, på morgonen och under dagen försöker jag hålla dosen på en låg nivå, medan på natten/kvällen så tar jag gärna en högre dos. Nu tänkte jag dock försöka hålla en ganska sparsam dosering överlag, kanske ca 15mg/morgon och 15mg/kväll, mest för att göra det hållbart ekonomiskt.

Som sagt så köpte jag Enecta i Berlin och tog med mig den när jag reste hem, men häromveckan gjorde jag faktiskt en beställning från deras hemsida och produkterna kom fram igår . På deras hemsida står det att hampan är odlad i Italien men de verkar ha sitt säte i Holland. Rent spontant känns det ju också som att Holländarna vet vad dom håller på med på det här området Så, ska jag rekommendera någon av de oljorna jag testat så är det denna. Den är också prisvärd tycker jag, om man jämför vissa oljor. 10 ml/1000 mg cbd för 50€.

Jag skulle dock vilja testa Charlottes Web, synd bara att den är så dyr. Men förhoppningsvis kommer det bli så någon gång framöver.

Bra och informativt inlägg ,tack! Hur länge vara en flaska 10ml om man tar enligt normal mått varenda dag?
Citera
2018-01-09, 18:28
Medlem
Nån som provat från kannaway? https://kannaway.com/all-products/
Citera
2018-01-11, 21:37
Medlem
Oldships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
Bra och informativt inlägg ,tack! Hur länge vara en flaska 10ml om man tar enligt normal mått varenda dag?

Jag vet inte riktigt vad som är normal dosering. Det är en ytterst personlig fråga gissar jag på. Det enda man egentligen kan göra med cbd-olja är att testa sig fram enligt min åsikt. Jag har tyvärr inget bättre svar. Jag vet att 1 droppe är ca 3 mg i alla fall, på enectas 10 ml/10% flaska. Lycka till!
Citera
2018-01-14, 13:37
Medlem
MundusOptimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldship

Cbd-cure

och så Enecta.

Hjälper det mig?

Får bli att testa Enecta! Tack för ditt inlägg
Citera
2018-01-14, 19:59
Medlem
På nordCan och scandinavian hemp finns en cbd olja på 10ml respektive 50ml, båda kostar runt 650kr, hur är det möjligt? Är mängden extrakt densamma i båda och resten är bara en random olja som utblandning?
Citera
2018-01-14, 20:42
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123PELLSON321
På nordCan och scandinavian hemp finns en cbd olja på 10ml respektive 50ml, båda kostar runt 650kr, hur är det möjligt? Är mängden extrakt densamma i båda och resten är bara en random olja som utblandning?
Scandinavian Hemp är mer utspädda.
Citera
2018-01-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Scandinavian Hemp är mer utspädda.
Jo tänkte väl det, men Scandinavian hemp producerar väl medveten oljan så att den ska innehålla 2% CBD, vilket är den naturliga halten? Såg av video från cbdolja.se där killen sa att de övriga 50-tal cannabidoider får då lov att finnas kvar och blir sammantaget ett bättre resultat, lät rimligt.

Sen står det på nordicmedcan att deras 8% Spectrum Guld – MCT olja | 800mg Cannabinoider
som ju är 10ml har en daglis dos på 1-24 droppar, låt säga 12 droppar för sakens skull. Flaskan innehåller ca 220-240 droppar totalt. 230/12 = 19.16

Flaskan håller i 20 dagar, och kostar den oljan 1000kr/mån får den ha en jävligt bra effekt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in