2020-08-04, 00:00
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag tror vi snart får se en annan utveckling. I framför allt england mumlas det inom de konservativa att man borde använda sin kompakta majoritet och reformera bbc (välbehövligt).
Förr eller senare måste framför allt SD (men även moderaterna) sluta försöka få media att tycka om dem och inse att det aldrig kommer att hända och våga tala om en reformering.

Beror först och främst på vilken generation man tillhör, inte politisk tillhörighet. De som inlett sin politiska karriär före Internets genomslag kommer nog att förbli underdåniga MSM.

Gällande Moderaterna består partiledningen fortfarande av Reinfeldts lärjungar. Att de slutat propagera för att montera ner välfärden med hjälp av massinvandring från tredje världen är bara en omvändelse under galgen.
Citera
2020-08-04, 21:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag tror vi snart får se en annan utveckling. I framför allt england mumlas det inom de konservativa att man borde använda sin kompakta majoritet och reformera bbc (välbehövligt).
Förr eller senare måste framför allt SD (men även moderaterna) sluta försöka få media att tycka om dem och inse att det aldrig kommer att hända och våga tala om en reformering.

SD röstade mot skattefinansieringen. Vi vet vad vi vill, nu är det upp till övriga partier. Vi försöker förklara för borgarpacket att de behandlas nästan lika illa av PS som vi och att de motarbetas för skattebetalarnas pengar. Men M vågar aldrig på riktigt utmana media (Eller sossifierade myndigheter, förvaltningar, skolor och intresseorganisationer). Reinfeldt hade makten i 8 år under vilken tid de vänsterliberala progressiva globalisterna radikaliserade PS (Och övriga samhället) drastiskt. M har aldrig gjort något för att stoppa socialliberalerna, tvärt om. Ja nu radikaliseras M och KD inifrån, nerifrån, men jag tror det är långt kvar tills de vågar ifrågasätta PS ideologiska och politiska agenda.

M och KD kommer nog göra som i Danmark och GB; "defund de public service" (BLM ironi), istället för att reformera dem.
Citera
2020-08-05, 00:15
Medlem
mats_lindqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Lugn. Han får jobb på SVT. Där har dom alltid plats för fler kommunister
Ja har man bara den rätta värdegrunden så...
Citera
2020-08-05, 09:54
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
SD röstade mot skattefinansieringen. Vi vet vad vi vill, nu är det upp till övriga partier. Vi försöker förklara för borgarpacket att de behandlas nästan lika illa av PS som vi och att de motarbetas för skattebetalarnas pengar. Men M vågar aldrig på riktigt utmana media (Eller sossifierade myndigheter, förvaltningar, skolor och intresseorganisationer). Reinfeldt hade makten i 8 år under vilken tid de vänsterliberala progressiva globalisterna radikaliserade PS (Och övriga samhället) drastiskt. M har aldrig gjort något för att stoppa socialliberalerna, tvärt om. Ja nu radikaliseras M och KD inifrån, nerifrån, men jag tror det är långt kvar tills de vågar ifrågasätta PS ideologiska och politiska agenda.

M och KD kommer nog göra som i Danmark och GB; "defund de public service" (BLM ironi), istället för att reformera dem.
"Vi vet vad vi vill"? Ja, men varför då så djävla svårt att formulera en mediepolitik (om så bara skriva en enda rad) och driva den linjen? Klart att man förstår vad Jimmie tycker när han vågar kalla radioprogrammet han själv medverkar i för skitprogram.
Citera
2020-08-05, 21:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
"Vi vet vad vi vill"? Ja, men varför då så djävla svårt att formulera en mediepolitik (om så bara skriva en enda rad) och driva den linjen? Klart att man förstår vad Jimmie tycker när han vågar kalla radioprogrammet han själv medverkar i för skitprogram.

Just PS har vi politik för. Kanske lite OT men PS är ju också gammelmedia. https://sd.se/our-politics/public-service/
Citera
2020-08-06, 15:38
Medlem
Citat:
Göteborg hade bara 255 kommunikatörer 2019. Men om du granskar vem som får arbete som kommunikatör gissar jag att det handlar om korruption. Att det är partimedlemmar och barn som får dessa arbeten.

Här en liten film om en kommunikatör i Malmö. Hon skriver texter - artiklar och reportage. Filmar. Träffar människor.

En av hennes arbetsuppgifter är att stärka region Skånes varumärke. Få fler stockholmare till Österlen kanske?

Verkar vara ett mysigt och ”kreativt” arbete. ☕️ Förstår att mången journalist känner sig lockad...

https://youtu.be/aVUC8-_1AE4
Citera
2020-08-06, 17:48
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuttiFrutti
Här en liten film om en kommunikatör i Malmö. Hon skriver texter - artiklar och reportage. Filmar. Träffar människor.

En av hennes arbetsuppgifter är att stärka region Skånes varumärke. Få fler stockholmare till Österlen kanske?

Verkar vara ett mysigt och ”kreativt” arbete. ☕️ Förstår att mången journalist känner sig lockad...

"Värdestärkande kommunikation". Fatta hur många knop hon gör under en arbetsdag jämfört med ett riktigt jobb. Har läst genusvetenskap...så oväntat:https://se.linkedin.com/in/mimmi-landin-051815113

Jag har ett exempel från min kyrkoförsamling som är helt sann. Man anställde en kommunikatör för det är ju trendigt. Strax efter tar man ett beslut att den enda som skall få uttala sig i media är kyrkohedern.
Men inte sparkade man kommunikatören. Hon har nu jobbat där i flera år. Jag undrar vad hon sysslar med egentligen?
Senast redigerad av godhetsaposteln 2020-08-06 kl. 17:54.
Citera
2020-08-06, 18:49
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuttiFrutti

Bwhahaha! Hon "säljer ingenting" men hennes arbete är till för att "stärka Region Skånes varumärke". Precis så säger ju varje säljare eller PR-nisse!

Jag skulle gärna vilja träffa personen som kodade hennes script. Jag har fan mött NPC:er i "Baldur's Gate" med mer avancerade personligheter.
Citera
2020-08-06, 20:14
Medlem
***s avatar
Citat:
Varför ska vi ha en mediapolitik? Det är väl snarare där problemet ligger idag, dvs att medierna är politik. Bättre att politikerna ägnar sig åt sina kärnuppgifter istället och låter medierna sköta sig själva och vara oberoende på riktigt.
Citera
2020-08-06, 21:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Vad vet ni om detta stöd? Även nättidningar, så Samnytt och Fria tider kan få stöd? Eller finns det någon politisk paragraf?

https://www.friatider.se/regeringen-delar-ut-halv-miljard-till-gammelmedia
Citera
2020-08-06, 21:59
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Lugn. Han får jobb på SVT. Där har dom alltid plats för fler kommunister
Även homosexuella, muslimer och förstås svarta verkar vara hett eftertraktade, absolut gräddfil utan vare sig krav på erfarenhet, kunskap eller allmän lämplighet ges förstås på stört om personen ifråga dessutom är någon sorts hybrid av ovannämnda.
Citera
2020-08-06, 22:23
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:

SD var på vippen att rösta för skattefinansieringen av public service.
Om inte Samhällsnytt, SD:s gräsrötter och AfS agerat blåslampor hade SD sannolikt röstat för skattefinansieringen.
(FB) Jag är Sd are men kommer rösta Afs

SD ville väl inte stöta sig med Moderaterna ...
eller så har de kanske drabbats av någon form av Stockholmssyndrom.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholmssyndromet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in