2020-08-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Eller så är det tvärtom. Han har gjort en massa och folk speciellt minoriteter förstår att han även tänker på dem. Därför ökar stödet bland Svarta, Latinos.

Varför skulle de känna det för att han kör fingret under texten och halvspottar fram ord utan att ha minsta lilla känsla av vad han läser? Förklara det om du kan?
2020-08-06, 21:19
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Varför skulle de känna det för att han kör fingret under texten och halvspottar fram ord utan att ha minsta lilla känsla av vad han läser? Förklara det om du kan?

...som sagt

En genomsnittlig working family har gått ca 7000usd mer att leva på per år under Trump. Jämför med Obamas 8-år 1500usd.

PS. Dumkopf kan du vara själv.
2020-08-06, 21:23
Medlem
Citat:
...som sagt

En genomsnittlig working family har gått ca 7000usd mer att leva på per år under Trump. Jämför med Obamas 8-år 1500usd.

De svälter enormt många människor i USA nu. Barn får gå riktigt hungriga länge. En del förlorar sina hem. Det är riktigt illa för dem och Trump har inte ett varmt ord att säga till dem. Han spottar och sluddrar och läser innantill och vet inte ens om vad han pratar om.
2020-08-06, 21:27
Medlem
Nixters avatar
Citat:
De svälter enormt många människor i USA nu. Barn får gå riktigt hungriga länge. En del förlorar sina hem. Det är riktigt illa för dem och Trump har inte ett varmt ord att säga till dem. Han spottar och sluddrar och läser innantill och vet inte ens om vad han pratar om.

Men alla som jobbar tjänar bättre pengar och kan försörja sig. Arbetslösheten var lägre än hälften av Sveriges i Januari.

Trump har:
Lägsta arbetslösheten uppmätt för latinos
Lägsta arbetslösheten uppmätt för Asian americans
Lägsta arbetslösheten uppmätt för svarta
Lägsta arbetslösheten uppmätt för kvinnor

...börjar poletten trilla ned ? Folk gillar det här, vill rösta på karln!
Senast redigerad av Nixter 2020-08-06 kl. 21:32.
2020-08-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatisma
Att Trump är en narcissist håller jag med om. Men om han nu är så impopulär, hur kommer det sig då att så många människor kom till alla hans rallyn och till hans invigning? Hur kommer det sig att så många människor över hela västvärlden gillar honom?

Dessa rabiata Trumpanhängare som går på hans rallies och annat säger inte mycket om åsikterna hos befolkningen i stort. Han lyckades inte dra många människor till sitt coronarally i Tulsa, Oklahoma tidigare i somras, där Trump hade skrutit om att en miljon människor hade visat sitt intresse och det slutade med att man fick riva utomhusscenen som byggts för folkmassorna som inte skulle få plats inne i arenan.

Vad har du för källor på att "så många människor över hela västvärlden" gillar Trump?

Citat:
Jag har inte hört några fake news från Fox eller Infowars. Jag säger inte att de inte har levererat några, men jag har inte sett några bevis för det. När det gäller CNN har jag sett massor. För mig är CNN ren propaganda.

Vad är det Tucker har sagt som är en lögn. Han har säkert sagt något, men enligt dig låter det som om han sagt massor. Då borde det vara ganska lätt att komma med något exempel.

Du har inte hört några fake news från Infowars? Inte ens när man förnekade att Sandy Hook-massakern ägt rum och att man använde skådespelare där och så vidare? Och Tucker Carlson sa först att masker är effektiva mot corona enligt vetenskapen, för att sedan säga att det inte finns något stöd för det. Han måste ha ljugit en av gångerna, för att ta ett exempel. Men detta ligger egentligen för långt ifrån trådens ämne.

Citat:
Eliten lurar brallorna av mig? Eliten är globalismen, dvs CNN, MSNBC, New York times, Washington post osv. Trump valdes in för att bekämpa eliten. Trump är för folket, och mot eliten, till skillnad från alla tidigare politiker. Det är därför han är populär av många, och det är därför alla medier vill ha bort honom.

Att Trump använde(r) en sådan retorik har väl ingen missat, men det är bara de mest korkade och okunniga som tror att det ligger något i den. Titta närmare på vilka personer han har och har haft i sin administration och hans politik som ensidigt går ut på att underlätta för eliten med avregleringar och att ösa pengar över miljardärer, storföretag och banker samtidigt som man försämrar för folket.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ändå lite roligt när en lättlurad idiot ska försöka förklara för någon annan att han är lurad. Att bli lurad av den judiska och vänsterliberala massmedian är ju inte direkt bättre.

Hård, relevant kritik när den kommer från en nazistisk jubelidiot som du, som aldrig haft något vettigt att komma med.
2020-08-06, 21:30
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Eller så vinner han röster för han känns äkta. Han svarar nu alla journalister och alla frågor. Biden sitter i källaren och svarar på förutbestämda frågor. I USA förlorar man på det sättet. Ni Neo Marxister här fattar inte att valet börjar nu i slutet av Aug och att allt händer där till valdagen.

"Journalister"
Jävligt dåliga sådana.

Hört från dagens möte med pressen:

"Journalist" -du sade att barn är immuna mot covid?
Trump: va? Vad?, Läs rapporterna själv så ser du vad jag pratade om.
"Journalisten" vet precis vad Trump pratar om. (En enkel googling).
Men väljer att ställa en sådan "slåss mot väderkvarnar" fråga ändå.
Problemet för journalisten är att den inte behövs, informationen finns, gratis och utan filter för den som vill veta.

"Journalist" : du sade "it is what it is"
Trump,: Ja och sedan sade jag något efter det också.
"Journalist: men du sa ju "it is what it is"??
Trump: Ja, och du kunde ju lyssna på det jag sa efter det också
Trump: next!

Att han som miljonär väljer att ta detta jobbet istället för att ligga i en yacht i Karibien och dricka drinkar och runka till frugan tyder på stort hjärta.

Var verkligen journalisterna så efterblivna när dom intervjuade Obama?
Senast redigerad av JetSociety 2020-08-06 kl. 21:32.
2020-08-06, 21:33
Medlem
0rganets avatar
Citat:
...som sagt

Så genomsnitts familjen har ökat de pengar de kan spendera med 3.5 x 7000$= 24,500$ eller 214,000 kronor sedan Donald blev president?

Wow Donald har utrotat fattigdomen i USA!!! Leve Donald och jag tar tillbaka allt jag har sagt om honom!! Fast bara om det stämmer, vilket, med enkel logik, vi vet att det inte gör!

Bara en idiot skulle tro på detta påståendet eller om USA haft en inflation som liknade Zimbabwes.

2020-08-06, 21:37
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Så genomsnitts familjen har ökat de pengar de kan spendera med 3.5 x 7000$= 24,500$ eller 214,000 kronor sedan Donald blev president?

Wow Donald har utrotat fattigdomen i USA!!! Leve Donald och jag tar tillbaka allt jag har sagt om honom!! Fast bara om det stämmer, vilket, med enkel logik, vi vet att det inte gör!

Bara en idiot skulle tro på detta påståendet eller om USA haft en inflation som liknade Zimbabwes.

Givetvis en genomsnittlig familj, inte individ.
Som sagt :

Trump familjen +7000usd/år på 3-år
Obama familjen +1500usd/år på 8-år

Vem skulle du rösta på ?
Senast redigerad av Nixter 2020-08-06 kl. 21:40.
2020-08-06, 21:37
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Dessa rabiata Trumpanhängare som går på hans rallies och annat säger inte mycket om åsikterna hos befolkningen i stort. Han lyckades inte dra många människor till sitt coronarally i Tulsa, Oklahoma tidigare i somras, där Trump hade skrutit om att en miljon människor hade visat sitt intresse och det slutade med att man fick riva utomhusscenen som byggts för folkmassorna som inte skulle få plats inne i arenan.

Vad har du för källor på att "så många människor över hela västvärlden" gillar Trump?

Du har inte hört några fake news från Infowars? Inte ens när man förnekade att Sandy Hook-massakern ägt rum och att man använde skådespelare där och så vidare? Och Tucker Carlson sa först att masker är effektiva mot corona enligt vetenskapen, för att sedan säga att det inte finns något stöd för det. Han måste ha ljugit en av gångerna, för att ta ett exempel. Men detta ligger egentligen för långt ifrån trådens ämne.

Att Trump använde(r) en sådan retorik har väl ingen missat, men det är bara de mest korkade och okunniga som tror att det ligger något i den. Titta närmare på vilka personer han har och har haft i sin administration och hans politik som ensidigt går ut på att underlätta för eliten med avregleringar och att ösa pengar över miljardärer, storföretag och banker samtidigt som man försämrar för folket.

Hård, relevant kritik när den kommer från en nazistisk jubelidiot som du, som aldrig haft något vettigt att komma med.

Trump hade 7miljoner online tittare* i Tulsa
Biden hade 250 tittare senast (!)

Go figure.

* 7 miljoner på de stora kanalerna, 11 miljoner om du tar alla kanaler som sände.
2020-08-06, 21:38
Bannlyst
Citat:
Jo jag vet att Trumpsupportrarna är hopplösa fall och upplever honom som äkta, som att han har gjort något på tre och ett halvt år och som om han aldrig ljuger. De är mindre begåvade så klart och förstår inte att Trump hånskrattar åt dem för det. Men de väljarbasen har han ju redan. Andra som röstade på honom och vill göra det igen blir allt färre. För folk är inte dumma i allmänhet.

Det är orimligt eftersom Hillary Clinton var urstark som kandidat samtidigt som Joe Biden är 78 år och dement och inte har någon stark fråga alls. Clinton var ju en profil där Biden är halvdöd. Meningen är att vicepresidenten snabbt ska ersätta Biden, som inte kan klara ens den första mandatperioden. Han utnyttjas av de vänsterextrema i sitt parti.
2020-08-06, 21:50
Medlem
Nixters avatar
9 myter om Trump debunkade

I tråden tas ett antal av dessa lögner upp gång på gång. Förstår att Neo Marxister inte accepterar svaren men vanliga medborgare förstår skillnaden. Vassego!
https://youtu.be/r43X4nLxmFk
2020-08-06, 21:52
Medlem
Citat:
Exakt, en familj per år. Därav förkortning 7000usd/år

Trump nådde denna facila summan på bara 3-år vid makten.

Förstår att det är svårt att vara vänsterbliven, men oroa dig inte bara du röstar S skall du få bidrag nästa månad också. Drick obojen nu sen är det läggdags.

Men varför fortsatte inte Trump att se till att USA skulle vara framgångsrikt då? Nu är det ju hög arbetslöshet, svält och fattigdom och sjukdom? Varför kunde han inte bara fortsatt. Det tycker jag är konstigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in