2020-08-06, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Som sagt, du är naiv och lättlurad. Jag kan köpa att CNN i någon mening är fake news, men från Trumps sida finns naturligtvis ingen seriös mediekritik, utan bara rasande angrepp på alla som inte okritiskt hyllar honom. Han har ingen trovärdighet vad gäller detta då han har hyllat fake news-medier som Fox News, Breitbart, One America News, Infowars och så vidare, då dessa strukit honom medhårs.

Jag delar inte din bild av den blåljugande opportunisten och rasisten Tucker "the millionaire funded by billionaires" Carlson som en sanningssägare. Kolla hur idioten reagerar när han blir kritiserad:

https://www.youtube.com/watch?v=6_nFI2Zb7qE&t

Jag förstår att du är Trumpanhängare då tänkandet och verklighetsförankringen inte är på topp hos dig. Att beskriva den historiskt impopuläre, storljugande och skrävlande narcissisten Trump och dennes folkfientliga politik som "väldigt populär" och "äkta" visar bara hur enkelt eliten lurar brallorna av dig.
Att Trump är en narcissist håller jag med om. Men om han nu är så impopulär, hur kommer det sig då att så många människor kom till alla hans rallyn och till hans invigning? Hur kommer det sig att så många människor över hela västvärlden gillar honom?

Jag har inte hört några fake news från Fox eller Infowars. Jag säger inte att de inte har levererat några, men jag har inte sett några bevis för det. När det gäller CNN har jag sett massor. För mig är CNN ren propaganda.

Vad är det Tucker har sagt som är en lögn. Han har säkert sagt något, men enligt dig låter det som om han sagt massor. Då borde det vara ganska lätt att komma med något exempel.

Eliten lurar brallorna av mig? Eliten är globalismen, dvs CNN, MSNBC, New York times, Washington post osv. Trump valdes in för att bekämpa eliten. Trump är för folket, och mot eliten, till skillnad från alla tidigare politiker. Det är därför han är populär av många, och det är därför alla medier vill ha bort honom.
2020-08-06, 19:45
Medlem
Trump har ju fått frågan om vad hans politiska plan är för nästa period men lyckades inte svara. Nu en tredje gång så går det väl inte så bra heller.

https://www.youtube.com/watch?v=uZHb_sMABJY

Varför har han ingen politik för?
2020-08-06, 20:38
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Mot mindre städer och landsbygd

Men är du intresserad så utökad bakgrundskoll så trash och psyksjuka inte får tillgång till vapen.
Men nu blev det visst tråkigt märkte vi.

Lång semester pga Tuckers rasism, som tydligen var planerad länge, men ingen visste om den innan man avslöjade Tucker som rasist

Det är fortfarande knasigt att de som bor där det är mycket våld, tycker polisen är dum.
Låter lite som när media i Sverige hyllar minskad kriminalitet i rosengård när folk inte vågar anmäla av rädsla för våldsverkarna.
Har vänstern drabbats av Stockholmssyndromet?.

Psyksjuk?
Som han den vänsterblivna som sköt 2 av sina egna gangters när han försökte skjuta en passerande jeep?

-Förresten har Joe biden gjort ett nytt rasistiskt uttalande mot det afroamerikanska samhället idag.

Någon som hört vad han sagt?
2020-08-06, 20:46
Medlem
JetSocietys avatar
https://m.youtube.com/watch?v=f4lXYR0su-8

Ok här var det.

Säkert ett jordskred med svarta röster efter det.

"Afro-amerikaner är intoleranta rasister' typ, medans latinos däremot, är för mångfald och invandring. ???

Afro-amerikaner skanderar "build that wall"

Är det verkligen smart av Biden att ställa grupper mot varandra på det här sättet?
2020-08-06, 20:52
Medlem
Joe Biden är mot gud, och kommer skada gud.
https://twitter.com/bubbaprog/status/1291431249844862981
2020-08-06, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatisma
Nu visste inte jag att polls gick till på det sättet, utan trodde att människor frågade slumpmässiga människor om vem de skulle rösta på, dvs så att minst en person fick reda på vem de tänker rösta på. Men om pollsen går till som du säger så tar jag tillbaka mitt inlägg.

Men om pollsen nu stämmer, varför sa de då att Hillary skulle vinna 2016?

Ta allt jag säger med en nypa salt. Då jag ofta har fel och har brister i kunskap. Dubbelkolla allt jag påstår här med en trovärdig källa.
Jag bor inte i usa och kan inte komma med första hands information. Med det sagt känner jag mig säker på att det är så det går till.

Jag vet inte varför pollsen hade fel om Hillary Clintons förlust mot Trump. Jag hoppas någon här har svaret.
2020-08-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Joe Biden är mot gud, och kommer skada gud.
https://twitter.com/bubbaprog/status/1291431249844862981

Det ska bli ett sant nöje att se president Donald debattera. Han säger så bisarra saker att man bli alldeles varm om hjärtat. Vad pratar han om egentligen?
2020-08-06, 21:07
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Trump har oftast inte förberett sig alls. Det förlorar han så klart röster på, eftersom folk inte känner sig sedda och att han inte tar deras problem på allvar då han rabblar upp siffror som om siffror är vad folket vill höra.

Eller så vinner han röster för han känns äkta. Han svarar nu alla journalister och alla frågor. Biden sitter i källaren och svarar på förutbestämda frågor. I USA förlorar man på det sättet. Ni Neo Marxister här fattar inte att valet börjar nu i slutet av Aug och att allt händer där till valdagen.
2020-08-06, 21:09
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatisma
Nu visste inte jag att polls gick till på det sättet, utan trodde att människor frågade slumpmässiga människor om vem de skulle rösta på, dvs så att minst en person fick reda på vem de tänker rösta på. Men om pollsen går till som du säger så tar jag tillbaka mitt inlägg.

Men om pollsen nu stämmer, varför sa de då att Hillary skulle vinna 2016?

För att media är korrupt, som nu. Dom ljuger om allt. Bara det passar deras agenda. Precis som Neo Marxister här försöker med detta, problemet är att Trump har momentum och tar hem det här.

PS. Titta på Polska valet, deras parti Lag & rättvisa var uträknat, av all press. Även de flesta polacker här trodde det skulle bli en promenad seger för det EU vänliga partiet. Sen vinner dom ändå. Oj.
Senast redigerad av Nixter 2020-08-06 kl. 21:12.
2020-08-06, 21:10
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Ta allt jag säger med en nypa salt. Då jag ofta har fel och har brister i kunskap. Dubbelkolla allt jag påstår här med en trovärdig källa.
Jag bor inte i usa och kan inte komma med första hands information. Med det sagt känner jag mig säker på att det är så det går till.

Jag vet inte varför pollsen hade fel om Hillary Clintons förlust mot Trump. Jag hoppas någon här har svaret.

Kunde inte sagt det bättre själv. Du har fel. Dessa fel skapas av marxistmedia för att därefter basunerar ut av såna som dig. Vakna, idka kritik och självkritik så går det bättre för dig i allt här livet.
2020-08-06, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Eller så vinner han röster för han känns äkta. Han svarar nu alla journalister och alla frågor. Biden sitter i källaren och svarar på förutbestämda frågor. I USA förlorar man på det sättet. Ni Neo Marxister här fattar inte att valet börjar nu i slutet av Aug och att allt händer där till valdagen.

Jo jag vet att Trumpsupportrarna är hopplösa fall och upplever honom som äkta, som att han har gjort något på tre och ett halvt år och som om han aldrig ljuger. De är mindre begåvade så klart och förstår inte att Trump hånskrattar åt dem för det. Men de väljarbasen har han ju redan. Andra som röstade på honom och vill göra det igen blir allt färre. För folk är inte dumma i allmänhet.
2020-08-06, 21:13
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jo jag vet att Trumpsupportrarna är hopplösa fall och upplever honom som äkta, som att han har gjort något på tre och ett halvt år och som om han aldrig ljuger. De är mindre begåvade så klart och förstår inte att Trump hånskrattar åt dem för det. Men de väljarbasen har han ju redan. Andra som röstade på honom och vill göra det igen blir allt färre. För folk är inte dumma i allmänhet.

Eller så är det tvärtom. Han har gjort en massa och folk speciellt minoriteter förstår att han även tänker på dem. Därför ökar stödet bland Svarta, Latinos.

En genomsnittlig working family har gått ca 7000usd mer att leva på per år under Trump. Jämför med Obamas 8-år 1500usd.
Senast redigerad av Nixter 2020-08-06 kl. 21:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in