Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
Jo det finns det.
Däremot finns det inget öht som visar på immunitet eller att man är skyddad efter att ha varit sjuk en gång. Visa gärna källor.
"There is currently no evidence that people who have recovered from COVID-19 and have antibodies are protected from a second infection. The development of immunity to a pathogen through natural infection is a multi-step process."
Second infection:
https://www.peakprosperity.com/yes-you-can-get-covid-19-twice/
Finns även fall i Indien och Sydkorea där de blivit sjuka månader efter blivit friska från covid.
Min teori är att det aldrig lämnar kroppen. Det är som herpes och man kan få utbrott av det ibland.
Att det är gjort i ett labb är det ingen tvekan om. Jag tror dock inte de släppte ut det med flit.
Nej, det finns faktiskt inget dokumenterat fall (mig veterligen). Notera att jag redan tidigt i den här tråden flaggade för möjligheten att återinfektioner skulle kunna ske, i synnerhet då det är vanligt (och DOKUMENTERAT) för flera andra coronavirus.
Det finns massor med rykten och artiklar där folk påstås ha blivit infekterade en endra gång, dock inget vetenskapligt bevisat fall.
Relapse, skulle jag säga är en betydligt troligare teori i de fall där man pratar om återinfektion. Dock inte sagt att återinfektion inte är en möjlig fortsättning på pandemin.