2020-08-06, 15:09
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
Fyfan vilket skämt. Vilket svek mot Esmeralda. Sverige har precis bevisat att det är okej att döda sina barn.
Det är skandalöst. Från början till slut.

Innebär detta att åklagare inte överklagar, eller har hen inte uttalat sig än?
Citera
2020-08-06, 15:15
Avslutad
Helvetes jädra förbannade skit
Bli dömd till et år och nio månaders fängelse för att underlåtit att ta hand om sitt barn så barnet dör.
Hon döms även för narkotikabrott och ringa narkotikabrott. Hon frikänns för mord, synnerligen grov misshandel och brott mot griftefriden.

Redan tidigare hade tingsrätten slagit fast att mamman ska dömas för att ha vållat flickans död. I dag meddelade rätten påföljden för mamman.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7527934
Nej. Det här går inte längre
Citera
2020-08-06, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Blir förbannad samtidigt. Hur är det styrkt att pappan utövat våldet? Det är väl lite lite styrkt som att det är mamman som gjort det.
"Mamman har inte varit likgiltig". Hur är det styrkt? Uppenbarligen har hon varit likgiltig eftersom hon hellre knarkat än sökt hjälp.
Det framgår av många sms konversationer att mamman känt ett betydligt större hat mot Lilla hjärtat än pappan t ex. Tycker det är sjukt att en person man skylla allt på en död människa och bli 100% trodd på. Så jävla sjukt!

Håller med.

Varför är fadern utpekad som den som gjort handlingen när han är avliden och inte hörd?
Mamman har ju ERKÄNT att hon var den primära vårdnadshavare för pappan inte var hemma och då kan man räkna ut vem som har gjort våldet, vem som gjort att barnet att inte fått äta, vem som henne droger.

Jag tror inte att P var årets farsa.
Men jag tror inte efter allting jag har läst att han hade det i sig att droga sitt egna barn.

Hon däremot har uttryckt HAT mot barnet vid flera tillfällen, googlat om droger och tvångströja och fick han att INTE ringa 112.
Vad är det för fel på det här samhället som inte ser fakta?
Citera
2020-08-06, 15:21
Medlem
Harry_s avatar
om det gick så skulle pappan säkert ångrat sig att han tog livet av sig
trodde säkert att han skulle dömas till livstid

därför
ingen självmord innan domen kommer
Citera
2020-08-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Inga protester mot detta heller. Att små barn mördas i Sverige är det tyst om från politiker och det vanliga folket. Men att en kriminell neger dör i USA ja då jävlar ska svensken ut på gatorna... Skratta eller gråta.

// PoK

Jag håller med dig.
Citera
2020-08-06, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Håller med.

Varför är fadern utpekad som den som gjort handlingen när han är avliden och inte hörd?
Mamman har ju ERKÄNT att hon var den primära vårdnadshavare för pappan inte var hemma och då kan man räkna ut vem som har gjort våldet, vem som gjort att barnet att inte fått äta, vem som henne droger.

Jag tror inte att P var årets farsa.
Men jag tror inte efter allting jag har läst att han hade det i sig att droga sitt egna barn.

Hon däremot har uttryckt HAT mot barnet vid flera tillfällen, googlat om droger och tvångströja och fick han att INTE ringa 112.
Vad är det för fel på det här samhället som inte ser fakta?

Lite det min tanke också är, men samtidigt som jag läser på sms konversationerna mellan R & P då är det ju ofta R som är hemma med barnen för upplever ändå att P är och jobbar mycket kvällar eller inte alltid är hemma. Om Esmeralda nu fick välling inför natten så borde ju R varit den som gett de och då gett henne narkotika efter alla hat smsen hon skrev om esmeralda över ju jobbig hon var, detta var ju ett sätt att få henne lugn då liksom...
Citera
2020-08-06, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är skandalöst. Från början till slut.

Innebär detta att åklagare inte överklagar, eller har hen inte uttalat sig än?

Man kan ju hoppas att åklagaren överklagar men sån tur som R har så frisläpps hon väl från allt då..
Citera
2020-08-06, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
om det gick så skulle pappan säkert ångrat sig att han tog livet av sig
trodde säkert att han skulle dömas till livstid

därför
ingen självmord innan domen kommer

Baktanken kanske är förhoppningen att mamman också skall ta livet av sig? I fängelse har de säkert en viss skyldighet att förhindra sådant, liksom de har skyldighet att hindra andra internet att mörda/straffa, varför ju Fadimes pappa och Englas mördare sitter på specialfängelse(och tillverkar möbler för JYSK.). Att systemet måste skydda dem? Så den skrala domen kanske är för att systemet inte vill skydda den här kvinnan, då det säkert är vidrigt att behöva jobba med äckelpäckel och kanske mer rättvis om svinen kastas ut i samhället för att klara sig bäst de kan - innan deras dåd glömts bort?

Ja, jag vet. Önsketänkande och fantasier från mig, men ändå...Varför går hon annars fri?
Citera
2020-08-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Men att en kriminell neger dör i USA ja då jävlar ska svensken ut på gatorna... Skratta eller gråta.

// PoK

Bravo, du kunde inte avsluta din rant utan att visa att du är ett rasistiskt arsel?!
Fuckface!
Citera
2020-08-06, 15:51
Medlem
Den-sistaMINUTENs avatar
Må den kvinnan få fan på anstalten hon hamnar på. Sätt henne ihop med ryskan som snittade Bobbys mamma i ansiktet inne på Hinseberg. Hon lär självklart isoleras för sin egen säkerhet, på samma sätt som Bobbys mamma och även tyskan som slog ihjäl barnen med hammare i Arboga. Även kvinnor kan hämnas en barnamörderska! Må hon få komma till helvetet mycket snart!!!
Citera
2020-08-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den-sistaMINUTEN
Må den kvinnan få fan på anstalten hon hamnar på. Sätt henne ihop med ryskan som snittade Bobbys mamma i ansiktet inne på Hinseberg. Hon lär självklart isoleras för sin egen säkerhet, på samma sätt som Bobbys mamma och även tyskan som slog ihjäl barnen med hammare i Arboga. Även kvinnor kan hämnas en barnamörderska! Må hon få komma till helvetet mycket snart!!!

Vem är den ryskan?
Citera
2020-08-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
Man kan ju hoppas att åklagaren överklagar men sån tur som R har så frisläpps hon väl från allt då..

Tur? Det är allmänt känt att kvinnor, precis som importerade kriminella element, behandlas med silkesvantar av rättsväsendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in