2020-08-06, 12:55
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Alarmist i denna tråd: ser bara det negativa, tror det värsta, verkar vara paranoida och väldigt rädda. Inte sällan också rätt hatiska.

Pandemin har påverkat mitt liv och arbetsliv rätt mkt, men jag tror på vår strategi, även om en hel del misstag också gjorts.
Men sådan som bara ser det negativa är väl troll och plockas bort av moderatorn.

Värre är det med de som inte vill se verkligheten och givetvis de som tidigt sagt något och vägrar ändra sig och bara hittar på massa nya historier för att få sin osanning att stämma. AT är en sådan.
Citera
2020-08-06, 12:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Om du har vägarna förbi någon uteservering, i en lite större stad, en solig fredagskväll eller lördagseftermiddag, så får du väl ta dig en titt på hur det ser ut. Så kan du ju dra dina egna slutsatser.
Är du så djävla korkad att du tror att människorna på uteserveringar i en större stad representerar flertalet?

Min fråga är egentligen retorisk och kräver inget svar. Det räcker att man läser dina inlägg så blir det glasklart.
Citera
2020-08-06, 12:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Munskyddet verkar ha blivit en symbol för att visa på hur vi alla lider tillsammans i denna sjukdom i hela världen.
Jag tror att antalet döda är symbolen.
Citera
2020-08-06, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.expressen.se/kultur/ide/vi-journalister-blir-utskallda-av-munskyddsaktivisterna/
[/url]

Haha underbar liten berättelse!
Citera
2020-08-06, 13:01
Medlem
Jag skall försöka skapa mig en bättre överblick var i Sverige smittan är värst och var nya kluster kan uppkomma.

Gapet minskade igår till 16 avlidna personer, jag förväntar mig en låg dödssiffra idag, skall vi säga +4 personer.

Nästa vecka kan vi förvänta oss en bättre uppdatering, administrativ personal kommer tillbaka till jobbet efter en god semester.
Citera
2020-08-06, 13:02
Medlem
Finland
+0 döda
+20 fall

Estland
+0 döda
+11 fall

Litauen
+0 döda
+24 fall

Lettland
+0 döda
+18 fall

Belgien
+7 döda
+510 fall
Citera
2020-08-06, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag skall försöka skapa mig en bättre överblick var i Sverige smittan är värst och var nya kluster kan uppkomma.

Gapet minskade igår till 16 avlidna personer, jag förväntar mig en låg dödssiffra idag, skall vi säga +4 personer.

Nästa vecka kan vi förvänta oss en bättre uppdatering, administrativ personal kommer tillbaka till jobbet efter en god semester.
Jag tror idag blir det
+2 döda
+0 iva
+190 fall
Citera
2020-08-06, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast det var ju precis det som det inlägget inte sade. Det inlägget sade att många länder följer WHO:s riktlinjer på samma sätt som Sverige gör, alltså Sverige s siffror kan jämföras. Så ditt inlägg blev inte bara onödigt. Det blev tvärtemot vad du önskade säga.

Ok, jag kanske formulerade mig konstigt, men du verkar ha förstått vad jag menade i alla fall...😉
Citera
2020-08-06, 13:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
"Skulle vara intressant att höra FHM faktiskt säga vad som är motorn i smittspridningen eftersom ingenting tycks vara det utom just då uteserveringar"

Du tror att de anser att uteserveringar är "motorn".

I själva verket anser de att handhygien, avstånd och folk som går ut sjuka är "motorn".
Mitt fetade:

Hur förklarar du då den stora spridningen i Sverige? Du inser väl att väldigt många i början av pandemin tvättat händerna mycket noga, hållit avstånd samt stannat hemma vid sjukdom? Speciellt de två-tre första månaderna då spridningen exploderade.

Vad är motorn?
Citera
2020-08-06, 13:08
Moderator
Chantres avatar
Citat:
De första antikroppstesterna för covid-19 har genomförts i Skåne. Nu är allt klart för att masstesta den skånska befolkningen.

SVT Nyheter var med när Capio i Helsingborg gjorde ett pilotförsök av antikroppstestet i början av veckan. Ett klartecken från Region Skåne att starta masstestningen väntas inom kort.

– Vi har fått en verifikation på att testet ska vara 100 procent tillförlitligt, säger Anna Persdotter Nyman, regionchef vid Capio närsjukvård.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/de-forsta-skaningarna-har-gjort-antikroppstest-for-covid-19

Citat:
Region Skåne har beslutat att alla som gör antikroppstestet ska betala 200 kronor. Högkostnadsskyddet gäller inte.
Citera
2020-08-06, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Mitt fetade:

Hur förklarar du då den stora spridningen i Sverige? Du inser väl att väldigt många i början av pandemin tvättat händerna mycket noga, hållit avstånd samt stannat hemma vid sjukdom? Speciellt de två-tre första månaderna då spridningen exploderade.

Vad är motorn?

Jag förklarade för den tröge IMBILDEN hur FHM ser på saken, inte hur jag ser på saken.

Jag tror att hela samhället är "motorn" inklusive Flashbackare i munskydd.
Citera
2020-08-06, 13:09
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Er.
Men du kanske kände till att det fanns och finns andra sjukdomar innan nya Corona kom, men många av dina fundamentalistvänner verkar inte känna till det. Sen.så är det främst gamla sjuka och överviktiga som dör precis som alltid. De flesta dör inte av C19 utan med C19 vilket är en jvla skillnad en som ni dock aldrig verkar förstå!

Ditt påstående saknar vetenskaplig fakta.
Dessutom är c19 en gåta fortfarande. Den ger sig på allt möjligt, hjärta, hjärna, lungor.

Att så uttala sig som du gör (i maskopi med Tegnell) är direkt oansvarigt.

Kolla Italien. Kolla Mexico. Kolla USA. Där finns det många unga, utan underliggande, som hamnat i respirator.

Barn har även drabbats av en ny sjukdom som orsakas av c19, där hjärtat blir attackerat. Även där har det krävts respirator, även om dödsfallen är sällsynta.

https://omni.se/larm-om-barnsjukdom-i-15-amerikanska-stater/a/zGqBk5

Den är från maj. 50 fall i Sverige också.

Problemet är att mörkertalet är stort med sjuka/döda/andra hälsoeffekter av c19. Smittan är inte alls så utbredd som ni pessimister vill få det till vilket är än mer skrämmande.

2.5% med antikroppar av de testade i Italien. Bevis på att antikropparna går ur kroppen väldigt fort och att en del inte ens får antikroppar.

Rapporter regnar in mer och mer om folk som fått c19 en andra gång. En andra infektion är mer dramatisk och har en mer pessimistisk utgång.

Ja, jag har ingen kristallkula. Men du kan fortsätta runka av dina polare runt lägerelden och kalla det en "vanlig" influensa. Då är man efterbliven om något.

Tror du helt seriöst att det här viruset är naturligt? Mer pekar på att det är skapat i ett labb, vilket helt rör om hela spelfältet och dina påståenden blir än mer korkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in