2020-08-06, 10:23
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
En yngre mer hungrig presidentkandidat borde ju demokraterna ha vaskat fram men nu är det som det är. Och allt som är bättre än den instabile och svage person som nu finns i vita huset, t.om en surrig Biden, blir ju till USA:s och medborgarnas fördel om allt går vägen som förväntat i nov.
Vi får hoppas det i en snar framtid kommer fram någon som typ Obama, populär, medelålders skärpt och sympatisk. Många saknar nu den tiden.
Trump lurade skjortan av väljarna 2016 och vann med med minsta möjliga marginal, men det trixet lär inte fungera 2020.

Biden har vaskats fram, du säger det själv. Det räcker inte mot Trump. Merparten av amerikaner röstar på en President som leder, inte en nickedocka.

2016 Trump vann stort se bifogad karta. Han var då enligt CNN en rysk spion, högerextremist och ev KKK eller nazist. Amerikaner och speciellt latinos och svarta vet idag att detta inte stämmer. Landslide.
https://www.nytimes.com/elections/2016/results/president
Senast redigerad av Nixter 2020-08-06 kl. 10:25.
2020-08-06, 10:40
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatisma
CNN har bedrivit riktiga fake news under väldigt lång tid, vilket Trump har avslöjat i flera intervjuer [...] Detta beror på att han är äkta. Han säger vad han tycker, och inte vad andra säger att han ska säga. Ibland säger han knasiga saker, absolut.
Trump påstår mkt, vilket bl a lett till att hans Corona briefings gett rekordhöga tittarsiffror. Och det tycker du har varit bra? Kan han inte läsa innantill, då har han bara förvirrat läget -- och to just wing it funkar kanske på arenan, men inte när hela landet ser på. Det är sen vad man också rapporterar (ibland live). Så det är svårt, om inte omöjligt, att påstå att det man ser med egna ögon är Fake News.

President Trump has made more than 20,000 false or misleading claims | Fact Checker
2020-08-06, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Trump påstår mkt, vilket bl a lett till att hans Corona briefings gett rekordhöga tittarsiffror. Och det tycker du har varit bra? Kan han inte läsa innantill, då har han bara förvirrat läget -- och to just wing it funkar kanske på arenan, men inte när hela landet ser på. Det är sen vad man också rapporterar (ibland live). Så det är svårt, om inte omöjligt, att påstå att det man ser med egna ögon är Fake News.

President Trump has made more than 20,000 false or misleading claims | Fact Checker
Jag har aldrig påstått att Trump har hanterat coronasituationen bra. Inte heller att exakt allt han säger är sant. Jag skrev att han är populär, och att han har avslöjat CNN som fake news, vilket det finns många bevis för att de är. Samt att han med största sannolikhet kommer att vinna 2020, vilket jag tycker är bra, då jag anser att demokraterna har spårat ur totalt.
2020-08-06, 11:44
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Otydligt mening, korrigering krävdes.

Citat:
Jag har aldrig påstått att Trump har hanterat coronasituationen bra. Inte heller att exakt allt han säger är sant. Jag skrev att han är populär, och att han har avslöjat CNN som fake news, vilket det finns många bevis för att de är. Samt att han med största sannolikhet kommer att vinna 2020, vilket jag tycker är bra, då jag anser att demokraterna har spårat ur totalt.
Du menade detta indirekt eftersom du påstod att hans frispråkighet ledde till att människor gör som han och Tucker Carlsson säger. De två säger ju det man törstar efter (dina ord). Implicit betyder också det att man inte heller väljer att ta på sig en ansiktsmask, håller inte avstånd och tvättar händerna dåligt; och sänker därmed sina chanser dramatiskt att öht kunna rösta i november.

"[S]anningen är att han är väldigt populär...Han är äkta...Han säger vad han tycker, och inte vad andra säger att han ska säga...människor röstar för första gången i sina liv tack vare honom."

I klartext visade jag dig sen följande saker; att han är inte äkta eftersom han läser texter innantill och hittar på helt vilda lögner. Detta har bl a lett till att han blivit mindre populär, och när han säger vad han tycker, då har det även lett till att människor riskerar sin egen och andras hälsa.

Ställer man hans 20k lögner mot CNN's (förmodade) lögner, då tycker iaf inte jag att någon kan ses som vinnare. Du försöker däremot få det att låta som om CNN vinner denna jakt till botten, och att Trump på något vis skulle stå starkare i ljuset av denna sanning. Vilket man kan ifrågasätta.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-06 kl. 11:47. Anledning: Felstavning
2020-08-06, 12:01
Medlem
Rasande-Roses avatar
Av Trumps 20k lögner har ungefär 19990 visat sig vara sanningar och att det istället varit medias "fact checks" som varit fake news.
2020-08-06, 12:04
Medlem
Citat:
Du menade detta indirekt eftersom du påstod att hans frispråkighet ledde till att människor gör som han och Tucker Carlsson säger. De två säger ju det man törstar efter (dina ord). Implicit betyder också det att man inte heller väljer att ta på sig en ansiktsmask, håller inte avstånd och tvättar händerna dåligt; och sänker därmed sina chanser dramatiskt att öht kunna rösta i november.

"[S]anningen är att han är väldigt populär...Han är äkta...Han säger vad han tycker, och inte vad andra säger att han ska säga...människor röstar för första gången i sina liv tack vare honom."

I klartext visade jag dig sen följande saker; att han är inte äkta eftersom han läser texter innantill och hittar på helt vilda lögner. Detta har bl a lett till att han blivit mindre populär, och när han säger vad han tycker, då har det även lett till att människor riskerar sin egen och andras hälsa.

Ställer man hans 20k lögner mot CNN's (förmodade) lögner, då tycker iaf inte jag att någon kan ses som vinnare. Du försöker däremot få det att låta som om CNN vinner denna jakt till botten, och att Trump på något vis skulle stå starkare i ljuset av denna sanning. Vilket man kan ifrågasätta.
Jag säger inte någonting indirekt, utan det är så du tolkar det. Detta är vanligt inom vänstern, att ni tror att ni kan läsa människors tankar. Jag har ingen åsikt angående Corona, och pratar inte det minsta om Corona när jag värdesätter Trump och Tucker. Det är fullt möjligt att de har helt fel angående just Corona.

Om Trump är populär eller inte får vi väl se i valet. Jag ska komma ihåg ditt namn. Vinner Trump kommer jag att gnugga det i ditt ansikte via PM. Om han förlorar kommer jag att erkänna att jag hade fel via PM.
2020-08-06, 12:11
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Av Trumps 20k lögner har ungefär 19990 visat sig vara sanningar och att det istället varit medias "fact checks" som varit fake news.

Precis,.
Min favorit är:
Trump: USAs 20 farligaste/våldsammaste städer ,(ur minnet) styrs av Demokraterna.
Globalistmedia: Fel! Endast 18 (1indp) av 20 farligaste/våldsammaste städerna styrs av demokraterna.

Han fick dom att göra en nyhet av att endast 1 av USAs 20 värsta vilda-västern städer styrs av republikaner.

Demokraterna är mot polisen och på gangstrarnas sida = kaoz.
2020-08-06, 12:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Hade Demokraterna haft en annan kandidat och inte hade gjort bort sig så mycket som de har gjort sedan Trump valdes in, och även tidigare, hade Trump mycket väl kunnat förlora. Om exempelvis Obama hade stått emot Trump hade jag inte alls varit lika säker på utfallet. Inte för att jag gillar Obama, men han var väldigt populär bland många.

Jag har faktiskt inte så bra koll på hur det ligger till med hans löften, och det beror mycket på att media gör allt för att mörka allt bra han gör. Byggandet av muren är väl igång? Han har tagit tillbaka en hel del arbeten till USA och därmed sänkt arbetslösheten. Han har skrivit om vissa avtal med Kina vilket gynnar USA. Jag har dock inte koll på vilka dessa avtal är, så insatt är jag inte.

Om jag har förstått det rätt är USA:s ekonomi bättre än tidigare, tack vare Trump. Men detta förnekar hans motståndare totalt. Vem jag ska lita på vet jag inte. Att Trump säger konstiga saker är ju en del av hans personlighet. Vi som är trötta på PK-politiker gillar faktiskt detta. Det faktum att han avslöjar massmedia är ett stort plus enligt mig.
Biden är en mycket populär kandidat.

Det blev ingen mur, utan ett staket, ett staket som även blåste ned delar av det då det är ett fusk bygge.
Endast 4,8km har man byggt, minus det som blåste ned.
Plus att det tydligen rostar som faan också.
Det är enkelt och inse det återfinns korruption någonstans mellan vita huset och trumpen och de som byggde dessa 4,8km.
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Berätta då vad som är skevt med the primary model och hur dess satta parametrar till mätning i primary elections i motståndarens camp skulle kunna bli "pro trump# det är ju exakt det den inte är.

Den har nyttjas på samma sätt i över 100år, den ger Trump 91% chans till vinst. Det är fakta, kanske inte din kopp te, men fortfarande resultatet i mätningen. För övrigt genialisk mätmetod.
Om det är fakta, vart är då faktan?
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Snacka om att du inget veta
DU troll verkar det som, men ingen går på den ens.
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Precis,.
Min favorit är:
Trump: USAs 20 farligaste/våldsammaste städer ,(ur minnet) styrs av Demokraterna.
Globalistmedia: Fel! Endast 18 (1indp) av 20 farligaste/våldsammaste städerna styrs av demokraterna.

Han fick dom att göra en nyhet av att endast 1 av USAs 20 värsta vilda-västern städer styrs av republikaner.

Demokraterna är mot polisen och på gangstrarnas sida = kaoz.
Ja, i städer är det mer våld.

Dock din slutsats vad demokrater är emot, sicken fantasi, tror du någon går på den ens?
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
USA räknar hyper överdrivet mot Sverige, det har ju visat sig att sjukhusen har fått närapå dubbelt betalt om den avlidne har "dött" i corona , finns ju många vittnesmål om hur läkare har känn sig tvungna att skriva corona i dödsattesten.

USA testar många fler än Sverige, där av ökat smittspridning på pappret.
Vänta bara till semester är över i Sverige, vi kommer dra iväg som en raket!
NOPE!

Man säger i USA har man minst 10% underrapportering, troligtvis minst det dubbla om det ens räcker enligt vissa.
Obduktionsbolagen har bråda och lukrativa tider nu, och konstaterar massor utan COVID-19 klassad död, ändå har dött av COVID-19.

Det intressanta är att smittspridning har ökat brutalt, ökad testning skulle innebära mer negativa resultat procentmässigt.
Men eftersom man öppnade upp i Arizona, Texas, Alabama och Florida utan några större restriktioner, så ökade de smittade ifrån 5% som var positiva i ett COVID-19 test til 14% positiva, det berättar en att det är en okontrollerad spridning.

Bara antar du är ett sketet troll och med tanke på hur fel det blev där, eller kanske du vet så lite inte vet jag.
Senast redigerad av klyban 2020-08-06 kl. 12:23.
2020-08-06, 12:31
Medlem
ErikAnderzohns avatar
bruten länk, fixat nu

Citat:
Jag säger inte någonting indirekt, utan det är så du tolkar det. Detta är vanligt inom vänstern, att ni tror att ni kan läsa människors tankar. Jag har ingen åsikt angående Corona, och pratar inte det minsta om Corona när jag värdesätter Trump och Tucker.

Om Trump är populär eller inte får vi väl se i valet. Jag ska komma ihåg ditt namn. Vinner Trump kommer jag att gnugga det i ditt ansikte via PM. Om han förlorar kommer jag att erkänna att jag hade fel via PM.
Nä, just Coronautfallet bekommer dig inte särskilt, vi förstår det. Jag påstod inget annat heller. Det kan man läsa sig fram till.

Jag är varken för vänstern eller högern för den delen. Inte för att det betyder ngt, men det är nog inte Trump eller Tucker heller. Men till skillnad mot sinnessvaga opportunister, som inte kan annat än sätta människor emot varandra, så verkar jag för diametralt annorlunda värden. Du är alltså inte som jag, vilket är ok; tills det du faktiskt understöder börjar skada andra dvs.

Citat:
Det är fullt möjligt att de har helt fel angående just Corona.
Kan du visa när dem har rätt så tycker jag att du ska visa det för dina Trump smickrande vänner, inte mig.

Amanpour reacts to Fox News montage about virus
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-06 kl. 12:41. Anledning: bruten länk
2020-08-06, 12:57
Medlem
Citat:
Nä, just Coronautfallet bekommer dig inte särskilt, vi förstår det. Jag påstod inget annat heller. Det kan man läsa sig fram till.

Jag är varken för vänstern eller högern för den delen. Inte för att det betyder ngt, men det är nog inte Trump eller Tucker heller. Men till skillnad mot sinnessvaga opportunister, som inte kan annat än sätta människor emot varandra, så verkar jag för diametralt annorlunda värden. Du är alltså inte som jag, vilket är ok; tills det du faktiskt understöder börjar skada andra dvs.

Kan du visa när dem har rätt så tycker jag att du ska visa det för dina Trump smickrande vänner, inte mig.

Amanpour reacts to Fox News montage about virus
Du menar att Tucker ljuger om allt han säger eller? På vilket sätt ställer han människor mot varandra? Han pratar ganska ofta om att vi bör värdesätta människor utifrån karaktär och inte hudfärg. För mig låter det bara som om du är avundsjuk för att han är väldigt populär.
2020-08-06, 13:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du menar att Tucker ljuger om allt han säger eller? På vilket sätt ställer han människor mot varandra? Han pratar ganska ofta om att vi bör värdesätta människor utifrån karaktär och inte hudfärg. För mig låter det bara som om du är avundsjuk för att han är väldigt populär.
Tucker en rasist som fått ta semester pga den, så där råder det ingen tvekan.
Annars är FOX ingen bra källa för nått, då +60% är felaktigheter eller lögner har det visat sig.
Mer seriösa kanaler ligger på ~10%.

Varför skulle man vara avundsjuk på en rasist för?
2020-08-06, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tucker en rasist som fått ta semester pga den, så där råder det ingen tvekan.
Annars är FOX ingen bra källa för nått, då +60% är felaktigheter eller lögner har det visat sig.
Mer seriösa kanaler ligger på ~10%.

Varför skulle man vara avundsjuk på en rasist för?
Vad gör Tucker till en rasist? Vad har han sagt eller gjort som är rasistiskt? Jag har inte koll på Fox generellt, bara Tucker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in