2020-08-05, 08:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Biden kommer satsa stort på att ta hem Texas. Vore en sensation om han lyckas med det. Säger dock ganska mkt om hur off Pro Trump polls är.

Biden increases Texas staff and resources in bid to win Lone Star State

Det skulle vara intressant o höra Trumps reaktion om han förlorar både Texas och Florida
2020-08-05, 08:44
Medlem
Trump supportar nu poströstning i Florida men bara för att det är en välskött delstat och att den styrs av en republikansk guvernör.
Smaka på det uttalandet och inse att Trump och demokrati aldrig kan förenas och att USA för att åter bli starkt måste få bort den kalle anka kopian som nu sitter i vita huset.
För även om Trump troligen blivit gravt störd av sin kroniska och ökande psykiska defekt så har han makten, åtminståne ett tag, att underminera USA:s statsskick rejält. Han tror att han kan bestämma hur röstningen skall gå till i delstaterna. Men försöka duger för att få till ett fuskval så han kan sitta kvar är nog Trumps prio nr 1 just nu.

USA har varit ledarlöst lite för länge med tanke på alla kriser som seglat upp.
2020-08-05, 08:47
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Snälla gör mig en tjänst och se på detta jättekorta klipp innan du läser vidare. Det hjälper till att sätta det jag skriver i ett sammanhang. Annars ser det bara rörigt ut.
https://youtu.be/gtT4UwW_5oY?t=12

lite oklart vad du menar med "medias undersökningar" ? är det alla större mediehus som du menar gör riggade polls som endast gynnar deras agenda?

Har jag förstått dig rätt i följande
The primary model som är helt opolitisk och har backtestats över hundra år tillbaka samt rasmussen report är mer träffsäkra än medias undersökningar.
Med tex Florida som delstat där du menar att Donald Trump kommer att vinna stort,större än senast, därför att "alla" håller på Trump.
Det låter problematiskt och jag skulle vilja gå in på djupet och jag väljer därför att svara så här:

Biden, då menar du att jag fuskar eller?[/i]
Det är nämligen väldigt lätt att hävda att man kan se in i framtiden men utan att avslöja sin metod eller sin urvalsdata,samplingsfrekvens,felmarginal, osv ,så är det svårt att ta denna modell på allvar.
Ifall skaparen av denna blackbox-modell verkligen kunde generera ett konfidensintervall på 96% så skulle den sålts för länge sedan till en hedgefond som spekulerar i USA:s ekonomi. Jag garanterar att skaparen av modellen skulle bli rik.

2)Jag förstår att du är besviken på massmedia. De har en "hidden agenda" menar du, och det går inte att lita på någon av dessa. Vilka medier går det att lita på isåfall och varför?
Är det Alt-news såsom Breitbart,Infowars,mm?

3) Näringslivet och högt uppsatta politiker behöver ha tillgång till någolunda träffsäker statistik. Just därför att det hjälper dem fatta beslut. De flesta använder sig av Wall Street Journal,Financial Times,Bloomberg,Reuters,AP. Med betoning på affärsdata,och nyhetsbevakning.
Jag känner få som förlitar sig på ledarsidor och opinionssidor eller CNN:s tv-personligheters ord för att kunna fatta beslut som påverkar deras ekonomi eller personalstyrka.

Sätt dig i följande scenario: du jobbar med att anställa ingenjörer åt ett tech-företag i Silicon Valley och behöver ha någolunda koll på hur arbetslösheten i USA ökar eller minskar. Med handen på hjärtat.
Vidare i ditt yrke behöver du ha koll på hur The FED tänker höja eller sänka styrräntan.

Vilket institut litar du mest på för rapportering av arbetslöshet?
Vilket institut litar du mest på för makroekonomiska trendindikatorer The Fed och
Bureau of labour statistics, eller lögnaren Donald Trump själv som kallar bägge för Fake news och som stolt meddelar att arbetslösheten är rekordlåg samt att ekonomin var på väg åt helvete innan han tog över.

Det är därför helt märkligt när du avfärdar "media" därför att de antagligen kritiserat Trump flera gånger. Det hjälper heller inte att Donald Trump avfärdande kallar alla massmedier för Fake News när de rapporterar att han fattat beslut som väljare inte gläds åt,eller när han berikat sig själv,men sedan rekommenderar vissa av deras artiklar när de talar väl om honom (se trumps tweet om att alla ska läsa en artikel i NYT) Jag förstår att NYT och WaPo inte alltid är opartiska. Men jag väljer att ta allt med en nypa salt och gärna jämföra med flera källor.
Det jag inte gör är att bege mig ut på sociala medier,youtube,och reddit för att hitta länkar som bättre stämmer överrens med min omvärldssyn. För då hamnar jag i en filterbubbla och blir faktaresistent.

Nu är jag några år äldre än dig och har lättare att se saker i sitt sammanhang. Men det är slående många likt du själv vars primära nyhetskällor inte är "massmedia" utan sociala medier, och alt-news. Men främst Youtube. Vilket är helt ok. Det kanske är dagens mediakonsumtion som ser ut så. Mitt tips blir isåfall följande:
Varje nyhetskälla du intar som konsekvent vägrar att rapportera något negativt om Donald Trump borde du se på med källkritiska ögon. Dvs ta de goda nyheterna med de dåliga och gör en avvägning.

vi kan ta Sverige som ett exempel. Ifall du vore en autokrat som vill bryta ner allt förtroende människor har för sina institutioner, vilka skulle du börja med då?

Jag hade börjat med SVT,SR och sedan ett fåtal i kvällspressen,så att de fattar vinken och börjar rapportera positivt om mig. Sedan hade jag gått på forskare,författare,med mera och tvingat dem att forma sin omvärlsbild efter mina önskemål(jag har skapat den bästa ekonomin osv) så att en hel generation unga människor indoktrineras till att tro på att jag och ingen annan är den starke person som kan lösa alla problem. Sist men inte minst hade jag attackerat rättsväsendet och domstolarna. De är de enda som står i vägen för mitt absoluta styre. Dvs de ska arrestera mina meningsmotståndare ,och blunda för min korruption

Vilka institutioner har Donald Trump angripit?

Varför tror du att han ger sig på just dessa institutioner?

Donald Trump är inte orsaken till att autokrati nu är normen i flera länder i världen. Men han är symptomet på att människor inte längre litar på sina demokratiska institutioner. Och istället för att enas och nå ett konsensus så finns det en yttre kraft i sociala medier,som försöker få individen att öka klyftan mellan bägge. Vi kallar den för högerextremism och alt-right men jag tvekar att använda dessa termer. Det finns inget höger eller konservativt med dessa rörelser. De är lika maktgalna som människor på den yttre vänsterkanten. De är lika populistiska i bägge kanter och ingen av dem respekterar demokratin särskilt mycket.
Lyckligtvis för oss är Donald Trump en lat och korkad person, men en dag kommer det en stark och karismatisk politiker som kan ljuga likt en sociopat för att tillskansa sig makt och då är vi körda.

Jag skriver dessa ord inte bara för att ge dig ett nytt perspektiv men även för att det finns de som läser i denna tråd.
Du må anse att massmedia ljuger om precis allt inkl Trump, men nyckeln är att ha ett källkritiskt sinne och att läsa flera källor istället för bara ett fåtal. Att bara läsa ett fåtal ger faktaresistens och formar en omvärldsbild som antagligen inte stämmer överrens med verkligheten.

Och allt du skrivit i denna tråd visar på en slags faktaresistens som trumpsympatisörer har när det gäller kritisk granskning av Donald Trump. Vad det än må vara så ska det avfärdas, medan tvivelaktiga källor är att föredra,så länge som de rapporterar positivt om Trump och förstärker ens kognitiva bias.
Tack för att du läst så här långt. Jag hoppas du fått nya insikter även om du inte håller med om något jag skrivit.
vh Krauthammer.

Florida
Trump vann Florida med liten marginal 2016, denna gång vinner han med större marginal. Florida är jämnt men nu med flera % fördel Trump jämfört 2016. Tar upp detta som exempel då Biden leder i Era Florida polls och Florida är den viktigaste staten.

Kleta högerextremism
Läser din info och finner att du fortsatt vill kleta högerextremism på Trump. Detta är en av anledningarna till varför han vinner igen, den vanlige människan ser att detta inte stämmer. Trump är inte extremhögern, gör man den analysen för att därefter se vad extremvänstern ställer till med och gör likhetstecken med Trump på högerkanten är man helt fel placerad.

Epsteins pedofilring
Att i åratal underhållit Clinton, Gore och vänsterstyrda Hollywood eliten med underåriga flickor och pojkar kommer ge ett kraftigt avtryck på valet. Förra valet kallades detta konspirationer, "högerextremism", nu visar detta sig stämma och mycket mer därtill. Konspiratörerna hade rätt. Tror fortfarande inte många här förstår magnituden och att Trumphatet från ledande demokrater i sin grund bygger på att dessa individer vet att han inte tvekar att se att skyldiga döms. Liberala röster tenderar därför att ge Trump mer rätt i detta läge än 2016.

Durham & Dash
En effekt som kommer ge Trump ytterligare liberala röster är att vi kommer att se flera i Obama administration bli gripna och erkänna sina brott innan valet, redan nu förhandlas straff.

Biden är svag
Det faktum att Biden inte kom i närheten av att vinna första Primary med alla D kandidater på plats utan enbart en 5:e plats gör det omöjligt för honom att bygga popularitet, bas och momentum för att vinna. Han är 2:a men troligtvis 3:e alternativ för väljare, det räcker inte.

Kritisk granskning av Trump
Det som tyvärr ger bort hela dit resonemang är att du hävdar: 'Och allt du skrivit i denna tråd visar på en slags faktaresistens som trumpsympatisörer har när det gäller kritisk granskning av Donald Trump."

Trump är världens genom tiderna mest granskade individ. Man har redan innan valets start anklagat honom för allt. Valfusk, Rysk inblandning, Ukraina, Impeachment osv. Inte ett enda påstående har visat sig vara sant. Tvärtom kryper det fram att det är motståndarlaget som sysselsatt sig med detta. 4-års lögnaktiga attacker. Var är självkritiken mot alla de som attackerat? Här i Sverige har ex. DN skrivit 100-tals kanske 1000-talet sidor kring dessa lögner som om de vore sanna, alla har baserats på fabricerad grund. Man har därefter inte tydligt förklarat att man haft fel i alla dessa frågor. Det är inte värdigt en dagstidning, tyvärr. Pengarna tillbaka läge. Jag konstaterar då enkelt att de som är faktaresistenta är de som vidhåller att deras egna lögner och attacker fortsatt stämmer även efter att de blivit motbevisade. Nu hävdas skatter, Deutsche Bank etc. som om tidigare lögner inte existerar, vore klädsamt med självkritik här.

Många ledande politiker i Washington och EU är välbetalda ormar som nu slingrar sig vill inte ge upp makt och rikedom. Vakna till, det behövs kursändring.

Bra analys Swingstates: https://youtu.be/x2Xbg_63qjk
Senast redigerad av Nixter 2020-08-05 kl. 09:23.
2020-08-05, 10:57
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Trump vann Florida med liten marginal.
...och nu f*ckar Corona upp hans siffror en lång tid framöver eftersom man inte har kontroll på pandemin där.

[FiveThirtyEight] Florida Polls

Citat:
Kleta högerextremism...den vanlige människan ser att detta inte stämmer. Trump är inte extremhögern.
‘Really Proud of Him’: Alt-Right Leaders Praise Trump’s Comments

Citat:
Epsteins pedofilring...Att i åratal underhållit Clinton, Gore och vänsterstyrda Hollywood eliten med underåriga flickor och pojkar kommer ge ett kraftigt avtryck på valet.
Du säger det, igen. Hur vore det om du slutade slingra dig och svarade på min tidigare fråga -> Kan du förklara för mig varför en f.d otrogen president skulle vara viktigare att granska nu; en som har långt lägre inflytande än det grab them by the pussy-presidenten har, och du får gärna göra skillnad på deras relation till Epstein och Maxwell när du gör så.

Citat:
Förra valet kallades detta konspirationer, "högerextremism", nu visar detta sig stämma och mycket mer därtill. Konspiratörerna hade rätt.
Så du har sett ALLT i ALLA handlingar? (Är nog 5:e gången jag skriver detta utan att få ett svar.)

Citat:
Biden är svag...det gör det omöjligt för honom att bygga popularitet, bas och momentum för att vinna.
Inget val är det andra likt. Bara delvis. Skulle det nu ha funnits några likheter mellan tidigare val, så lär det vara Biden som kan dra nytta av det denna gång, inte Trump.

Citat:
Kritisk granskning av Trump.
Menar du att hela presskåren, världen över, hopdiktat materialet man kommit över som berör Trump? Ganska allvarlig anklagelse. Flera av hans anhängare har ju faktiskt fått skaka galler på felaktiga grunder isf.

All the Trump associates convicted or sentenced in the Mueller investigation

Citat:
Det som tyvärr ger bort hela dit resonemang är att du hävdar: 'Och allt du skrivit i denna tråd visar på en slags faktaresistens som trumpsympatisörer har när det gäller kritisk granskning av Donald Trump."
Måste hålla med om att du inte tycks kunna skilja mellan fakta, opartiskhet och politiska hägringar.

Citat:
Trump är världens mest granskade individ.
Ja, men var det inte du som sa att han var det genom alla tider? Vad har fått dig att ändra ställning? Jag? Eller insåg att vilda utsvävningar och grova överdrifter inte hjälper din sak särskilt mkt?

Citat:
Man har från start anklagat honom för allt.
Undrar varför? När man valde att tillsätta kommunikationsstjärnan Sean Spicer, då förstod alla ganska snabbt att detta skulle bli en högst surrealistisk period i våra liv.

'I Screwed Up': Sean Spicer Says He Regrets Comments on Inauguration Crowd Size and Hitler
Sean Spicer really wants you to know he was NOT hiding in the bushes

Citat:
Valfusk<->Rysk inblandning
[MSNBC] Definitive Timeline Of The Trump-Russia Connections Allt ser rätt suspekt ut om du frågar mig. Och hans pengatransaktioner lär sprida lite mer ljus över riktigheten i detta klipp. Som du vet gräver man febrilt efter dessa. Läs mer om det här: (FB) Presidentvalet 2020

Citat:
Ukraina"
Trump impeachment: How Ukraine story unfolded

Citat:
Inte ett enda påstående har visat sig vara sant. 4-års lögnaktiga attacker. Var är självkritiken mot alla de som attackerat?
Bara för att Trump inte sitter inlåst idag så betyder inte det att han aldrig kommer göra det. Många graverande fakta har kommit upp. Att du inte kan se det betyder inte heller att andra inte kan det.Just sayin'

Citat:
Här i Sverige har ex. DN skrivit 100-tals kanske 1000-talet sidor kring dessa lögner som om de vore sanna, alla har baserats på fabricerad grund. Man har därefter inte tydligt förklarat att man haft fel i alla dessa frågor.
Sån journalistik är typ helautomatiserad idag. Robotar skriver lejonparten av artiklarna. Detta efter att man köpt rättigheterna. Omskrivningar och rättelser sker även hela tiden; som ofta skylls på att tryckfelsnisse varit i farten.

Citat:
Jag konstaterar då enkelt att de som är faktaresistenta är de som vidhåller att deras egna lögner och attacker fortsatt stämmer även efter att de blivit motbevisade.
Tror de flesta som inte är hjärnsvaga skulle säga att man är opartisk, ödmjuk och villig att ta in ny information om den är kritiskt granskad och kommer från en trovärdig källa. Tyvärr ser jag inte riktigt några sådana tendenser hos dig? Varför?
2020-08-05, 11:20
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Idiot. Det är synd om Joe Biden. Han är ju lika senil som en gammal sovjet-ledare och det var det bästa ni kunde hitta? "Försöka dra sig ur"? Det är ju tragiskt hela detta spektakel. Demokraterna borde ha lämnat gubben ifred. Bernie Sanders är ju iallafall inte senil.

Alltså, jag tror att Trump har en bättre förmåga att att framstå som klarare i huvudet men titta på de senaste intervjuerna med Wallace och Swan och läs helst transkriptionerna. Han är faktiskt helt bränd. Han har haft samma sorts brain glitches som Biden får (kan länka dessa med) men tycker att intervjuerna är betydligt mer intressanta. Tex senast med Swan:

Citat:
President Donald J. Trump: (10:03)
And there are those that say you can test too much. You do know that.

Jonathan Swan: (10:04)
Who says that?

President Donald J. Trump: (10:05)
Oh, just read the manuals, read the books.

Jonathan Swan: (10:08)
Manuals?

President Donald J. Trump: (10:08)
Read the books. Read the books.

Jonathan Swan: (10:10)
What books?

President Donald J. Trump: (10:11)
What testing does-

Jonathan Swan: (10:13)
Wait a minute. I’m sorry.

Citat:
President Donald J. Trump: (12:11)
Jonathan, we didn’t even have a test. When I took over, we didn’t even have a test. Now, in all fairness-

Jonathan Swan: (12:17)
Why would you have a test?

President Donald J. Trump: (12:21)
There was no test for this-

Jonathan Swan: (12:23)
The virus didn’t exist.

President Donald J. Trump: (12:23)
Excuse me. I was going to say-

Jonathan Swan: (12:23)
Okay.

President Donald J. Trump: (12:23)
There was no test for this. We didn’t have a test because there was no test.

Jonathan Swan: (12:26)
Of course.

Citat:
Jonathan Swan: (14:22)
Well, look at South Korea, for example. 51 million population, 300 deaths. It’s like, it’s crazy compared to-

President Donald J. Trump: (14:28)
You don’t know that.

Jonathan Swan: (14:29)
I do.

President Donald J. Trump: (14:30)
You don’t know that.

Jonathan Swan: (14:31)
You think they’re faking their statistics, South Korea? An advanced country?

President Donald J. Trump: (14:33)
I won’t get into that because I have a very good relationship with the country.

Intervjun är i stort sett packad av detta. Trump har en förmåga, den förmåga som drar tusentals till hans rallies, att prata länge och engagerat och då får vissa intrycket av att han vet vad han pratar om, men det är uppenbart från de senaste intervjuerna att han inte kan hantera att ställas mot väggen.

Med det sagt så förnekar jag absolut inte att Biden är i jävligt dåligt skick, för det är han och han borde aldrig ha pushats fram av partiet.
Senast redigerad av hjaelploskille 2020-08-05 kl. 11:29.
2020-08-05, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Alltså, jag tror att Trump har en bättre förmåga att att framstå som klarare i huvudet men titta på de senaste intervjuerna med Wallace och Swan och läs helst transkriptionerna. Han är faktiskt helt bränd. Han har haft samma sorts brain glitches som Biden får (kan länka dessa med) men tycker att intervjuerna är betydligt mer intressanta. Tex senast med Swan:

Intervjun är i stort sett packat av detta. Trump har en förmåga, den förmåga som drar tusentals till hans rallies, att prata länge och engagerat och då får vissa intrycket av att han vet vad han pratar om, men det är uppenbart från de senaste intervjuerna att han inte kan hantera att ställas mot väggen.

Med det sagt så förnekar jag absolut inte att Biden är i jävligt dåligt skick, för det är han och han borde aldrig ha pushats fram av partiet.

Han låter betydligt klarare i huvudet tills man funderar över vad han egentligen säger. Han kan trixa sig ur klara frågor så där lite halvdant. Tycker att han har tappat i styrka vad gäller att ljuga dock.

Bidens förvirring är av en annan sorts. De kommer att hoppa grodor så gud förbannat när de ska debattera.
2020-08-05, 11:44
Medlem
Jag är övertygad om att Trump kommer att vinna. Frågan är bara med hur stor marginal. Det skulle faktiskt inte förvåna mig om han skulle vinna alla stater utom solklara demokratiska stater som New York, California och Washington.

Väldigt många svarta lämnar demokraterna, då de är trötta på deras rasism-manipulationer. Demokraterna har inte vunnit den vita befolkningen sedan 60-talet, och därför är de kraftigt beroende av de svarta för att vinna. Men det ser inte bra ut på den fronten.

Alla upplopp har också gjort att många lämnar demokraterna, med tanke på att de stödjer upploppen. Dessutom är Joe Biden troligtvis den sämsta presidentkandidat jag någonsin har varit med om. Han har i princip ingenting positivt att komma med, och är inte särskilt omtyckt av någon. De som tänker rösta på honom verkar vilja göra det främst för att få bort Trump.

Det märks på många fronter hur desperata demokraterna är. Trump fyller stora stadium med åskådare när han håller rallies. Biden lyckas knappt fylla gymnastiksalar. Deras största misstag är att de har gått alldeles för långt åt vänster, vilket har fått många moderater att gå över till Republikanerna.
2020-08-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatisma
Jag är övertygad om att Trump kommer att vinna. Frågan är bara med hur stor marginal. Det skulle faktiskt inte förvåna mig om han skulle vinna alla stater utom solklara demokratiska stater som New York, California och Washington.

Väldigt många svarta lämnar demokraterna, då de är trötta på deras rasism-manipulationer. Demokraterna har inte vunnit den vita befolkningen sedan 60-talet, och därför är de kraftigt beroende av de svarta för att vinna. Men det ser inte bra ut på den fronten.

Alla upplopp har också gjort att många lämnar demokraterna, med tanke på att de stödjer upploppen. Dessutom är Joe Biden troligtvis den sämsta presidentkandidat jag någonsin har varit med om. Han har i princip ingenting positivt att komma med, och är inte särskilt omtyckt av någon. De som tänker rösta på honom verkar vilja göra det främst för att få bort Trump.

Det märks på många fronter hur desperata demokraterna är. Trump fyller stora stadium med åskådare när han håller rallies. Biden lyckas knappt fylla gymnastiksalar. Deras största misstag är att de har gått alldeles för långt åt vänster, vilket har fått många moderater att gå över till Republikanerna.

Vilka stater tror du Trump kommer att vinna i?

Men Trump fyller inte stora stadium med åskådare då han ställt in sina rallyn. Vad är det som Biden har gått för långt till vänster med?
2020-08-05, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Vilka stater tror du Trump kommer att vinna i?

Men Trump fyller inte stora stadium med åskådare då han ställt in sina rallyn. Vad är det som Biden har gått för långt till vänster med?
Florida, Texas, Arkansas, Alabama (hela södern faktiskt), Minnesota, även om han förlorade med en knapp marginal där sist. Jag har så klart ingen aning om vilka stater han kommer att vinna i, men jag tror att han kommer att vinna i fler än Biden.

Han har ställt in sina rallyn på grund av covid-19. Men innan dess fyllde han stora stadium.

Jag menar inte att just Biden har gått långt åt vänster, utan demokraterna med exempelvis AOC som får stor uppmärksamhet i partiet.

Vill du tro att Biden vinner, så tro det. Jag tror det absolut inte.
2020-08-05, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatisma
Florida, Texas, Arkansas, Alabama (hela södern faktiskt), Minnesota, även om han förlorade med en knapp marginal där sist. Jag har så klart ingen aning om vilka stater han kommer att vinna i, men jag tror att han kommer att vinna i fler än Biden.

Han har ställt in sina rallyn på grund av covid-19. Men innan dess fyllde han stora stadium.

Jag menar inte att just Biden har gått långt åt vänster, utan demokraterna med exempelvis AOC som får stor uppmärksamhet i partiet.

Vill du tro att Biden vinner, så tro det. Jag tror det absolut inte.

Jag tror ingenting därvidlag. Det återstår att se vill jag säga. Trump säger så pass konstiga saker nu, tror du inte folk kommer att märka det och känna att han inte är riktigt klok i skallen? Han har ju inte uppfyllt några av sina löften, det märker väl folk eller är de blinda för sådant?
2020-08-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag tror ingenting därvidlag. Det återstår att se vill jag säga. Trump säger så pass konstiga saker nu, tror du inte folk kommer att märka det och känna att han inte är riktigt klok i skallen? Han har ju inte uppfyllt några av sina löften, det märker väl folk eller är de blinda för sådant?
Hade Demokraterna haft en annan kandidat och inte hade gjort bort sig så mycket som de har gjort sedan Trump valdes in, och även tidigare, hade Trump mycket väl kunnat förlora. Om exempelvis Obama hade stått emot Trump hade jag inte alls varit lika säker på utfallet. Inte för att jag gillar Obama, men han var väldigt populär bland många.

Jag har faktiskt inte så bra koll på hur det ligger till med hans löften, och det beror mycket på att media gör allt för att mörka allt bra han gör. Byggandet av muren är väl igång? Han har tagit tillbaka en hel del arbeten till USA och därmed sänkt arbetslösheten. Han har skrivit om vissa avtal med Kina vilket gynnar USA. Jag har dock inte koll på vilka dessa avtal är, så insatt är jag inte.

Om jag har förstått det rätt är USA:s ekonomi bättre än tidigare, tack vare Trump. Men detta förnekar hans motståndare totalt. Vem jag ska lita på vet jag inte. Att Trump säger konstiga saker är ju en del av hans personlighet. Vi som är trötta på PK-politiker gillar faktiskt detta. Det faktum att han avslöjar massmedia är ett stort plus enligt mig.
2020-08-05, 12:42
Bannlyst
Hoppas du läser detta.
Modellen har backtestats hundraår med regressionsanalys. Den har inte funnits i hundra år. Du och jag och våra sällskapsdjur skulle kunna tweaka valfri modell så att vi ochså får rätt bakåt i tiden.
Det är statistiskt omöjligt att få rätt 96 procent av tiden med exakt samma villkor.
Nu tror du endast på denna modell och avfärdar alla andra som säger att Trump förlorar. Har det något med din kognitiva bias att göra? Letar du efter statistik som validerar din omvärldssyn så har jag fler modeller jag kan lura dig att tro på. Bland annat hur Trump är den president med högst approval rating I historien.

Citat:
Berätta då vad som är skevt med the primary model och hur dess satta parametrar till mätning i primary elections i motståndarens camp skulle kunna bli "pro trump# det är ju exakt det den inte är.

Den har nyttjas på samma sätt i över 100år, den ger Trump 91% chans till vinst. Det är fakta, kanske inte din kopp te, men fortfarande resultatet i mätningen. För övrigt genialisk mätmetod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in