Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Håller med och håller inte med heller.
Ser hellre att vi kan rotera de tre på topp med Sancho (som om jag förstått det rätt i princip kan spela på alla tre positioner). Ighalo, James, Chong, Pereira är de som jag håller som absolut sämsta rotationsspelarna.
Sedan håller jag en mittback av hög klass som kan styra Maguire eller Lindelöf som det mest viktiga. Just nu är det lite som utan Rio, Vida/Wes/Evans/OShea var alla kapabla mittbackar men utan honom så sjönk de i kvalite och det var rörigt. Gällande Maguire och dennes prislapp så har jag redan nämt mina åsikter om prislapp och kvalite. Pengamässigt bör man ändå kunna få in en del då jag tror att man kommer försöka göra sig av med Bailly, Smalling, Jones. Fosu-Mensah och Tuanzebe kanske med ingår i de planerna även om den sistnämde är någon som jag hoppas får chansen att spela lite oftare gärna på Lindelöf's bekostnad.
Är lite tveksam till defensiva mittfältspositionen och box-to-box. Matic, Pogba, McTominay, Fred tycker jag ändå ger ett bra djup på två positioner för Bruno är självskriven på den offensiva. Skulle vara om man off-loadar Pogba men samtidigt, kan han bara börja prestera så är det ju en ruskigt bra spelare.
Ja mittback ser jag också ert behov, men det är ju som bekant väldigt svårt att få in en topplagsmittback som fixar både säkrad defensiv och faktiskt har en fot att passa med. Tydligt att det är svårt att få in toppklass på alla egenskaperna i en spelare.
Vi får väl se om Sancho blir klar, hur det blir. Jag sågar det inte totalt, det kanske blir kanon - mer tveksam till klubbens transferstrategi (slanta rejält, gå all in på att spelare ska vara toppklass). Då är ju Citys värvning av Ferran Torres betydligt mer shrewd business t.ex. - 1 år kvar på kontraktet, lovande youngster som kan spela bägge kanterna. Blir han inte mer än truppspelare får man igen ganska mycket av pengarna vid en försäljning. Medan Sancho kommer vara svår att sälja vidare om han inte blir en hit, med tanke på att United kommer vilja ha igen investeringen och lönen blir svår att matcha.
Ser ut att vara en bit kvar av affären:
Citat:
Manchester United are determined not to be bullied into a deal for Borussia Dortmund winger Jadon Sancho.
United see the German club's €120m (£108m) valuation for the player under the current coronavirus conditions as "unrealistic" for a player who Dortmund themselves signed for £7.2m three years ago. United are also unwilling to break their wage structure for the 20-year-old following the unsuccessful transfer of Alexis Sanchez.
Sancho trained with his Borussia Dortmund team-mates, including Jude Bellingham, on Monday.
A fee between United and Dortmund and personal terms with the player are all yet to be agreed.
Det fetade, ursäkta nu United-fans men: wage structure? What fucking wage structure?

Den kastade man ut genom fönstret med Alexis och DdG. Men visst, rimligt att försöka komma tillbaka till en sundare lönestruktur, även om 300.000+ till Sancho i veckolön knappast är ett steg i rätt riktning.
EDIT: en liten nugget för Unitedfansen - skulle Sancho-dealen bli av, får City 15% av summan.
-------------------------------------
Det börjar äntligen komma lite Liverpool-rykten om "rätt" positioner - Ismaela Sarr (Watford, winger) och Jamal Lewis (Norwich, vänsterback). Lägg på Mandi från Betis som mittback, och då har man stärkt upp på de positioner man behöver mer folk på. Får man dessutom in Thiago - som jag fortfarande är tveksam till blir en hit men kan ge en helt ny dimension till lagets spel - då skulle jag vara riktigt nöjd med transferfönstret.
Nu tror jag inte alla dessa blir av, men jag är i alla fall glad åt att det ryktas om spelare på de positioner där jag anser Liverpool har störst behov. Och att det händer något. Samma trupp ett år till och förr eller senare kommer en mättnadskänsla, svårt att plocka ut nivå på prestationerna vecka efter vecka.
Sen får man väl se om det är just dessa namn som är rätt spelare för Liverpool, om de har kapaciteten i sig. Men att stärka upp truppen med spelare av den här profilen är bara tumme upp i min värld. Värva spelare som går rätt in i Liverpools startelva är svårt, hellre då att man plockar in hungriga spelare som kan matchas in och ge laget nya verktyg/alternativ att jobba med.
Till sist:
Jag upplever lokaltidningar som mest trovärdiga när man vill veta hur mycket som ligger bakom ett rykte. För Liverpool och Everton, Liverpool Echo. Manchester-klubbarna, Manchester Evening News. Osv.
MEN - de är så löjligt enögda. Typ som att supportrar skriver. Allt klubben de bevakar gör är positivt, allt som händer i världen kan skapa problem för konkurrenterna.
Det här citatet från Echo som exempel:
Citat:
Jadon Sancho reportedly wanted to join Liverpool ahead of Manchester United and it just underlines even further how far Liverpool have come.
"Had Liverpool hypothetically wanted to buy Lewandowski, I’m sure it’s something that he would probably look at, because Liverpool are one of the best teams in the world and Klopp is one of the best coaches in the world.
"When you hear comments like these, it puts it into perspective - it’s easy to forget just how highly-regarded Liverpool are."
"Ok, vi kommer inte köpa Sancho eller Lewandowski - men vi skulle säkert kunna få dem om vi ville! FAN VAD BRA VI ÄR".
Bullshit, bullshit, bullshit.