2020-08-05, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Skulle United landa Sancho höjer det i varje fall insatsen för nästa år. Även om det inte riktigt är där jag tycker de har behovet.
Håller med och håller inte med heller.
Ser hellre att vi kan rotera de tre på topp med Sancho (som om jag förstått det rätt i princip kan spela på alla tre positioner). Ighalo, James, Chong, Pereira är de som jag håller som absolut sämsta rotationsspelarna.

Sedan håller jag en mittback av hög klass som kan styra Maguire eller Lindelöf som det mest viktiga. Just nu är det lite som utan Rio, Vida/Wes/Evans/OShea var alla kapabla mittbackar men utan honom så sjönk de i kvalite och det var rörigt. Gällande Maguire och dennes prislapp så har jag redan nämt mina åsikter om prislapp och kvalite. Pengamässigt bör man ändå kunna få in en del då jag tror att man kommer försöka göra sig av med Bailly, Smalling, Jones. Fosu-Mensah och Tuanzebe kanske med ingår i de planerna även om den sistnämde är någon som jag hoppas får chansen att spela lite oftare gärna på Lindelöf's bekostnad.

Är lite tveksam till defensiva mittfältspositionen och box-to-box. Matic, Pogba, McTominay, Fred tycker jag ändå ger ett bra djup på två positioner för Bruno är självskriven på den offensiva. Skulle vara om man off-loadar Pogba men samtidigt, kan han bara börja prestera så är det ju en ruskigt bra spelare.
Citera
2020-08-05, 08:58
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Skulle United landa Sancho höjer det i varje fall insatsen för nästa år. Även om det inte riktigt är där jag tycker de har behovet.

Sancho är absolut en bra värvning men ingen som kommer få dom att aspirera på titeln och för de pengarna som nämns kan man faktiskt lägga på 2-3 andra spelare som höjer truppen överlag.

Så länge de springer runt medelmåttor i dressen (Läs Lindgaard, Lindelöf & Co) så kommer 1.2 miljarder på en Sancho inte bära frukt.

Sancho som jag redan nu kan konstatera inte sköter sin fysik och verkar inte helt 100 procent taggad på fotbollen?

Pogba ska man om herren vill stanna behålla den förändring han genomgått sen Bruno kom lovar gott inför framtiden.
Citera
2020-08-05, 10:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Håller med och håller inte med heller.
Ser hellre att vi kan rotera de tre på topp med Sancho (som om jag förstått det rätt i princip kan spela på alla tre positioner). Ighalo, James, Chong, Pereira är de som jag håller som absolut sämsta rotationsspelarna.

Sedan håller jag en mittback av hög klass som kan styra Maguire eller Lindelöf som det mest viktiga. Just nu är det lite som utan Rio, Vida/Wes/Evans/OShea var alla kapabla mittbackar men utan honom så sjönk de i kvalite och det var rörigt. Gällande Maguire och dennes prislapp så har jag redan nämt mina åsikter om prislapp och kvalite. Pengamässigt bör man ändå kunna få in en del då jag tror att man kommer försöka göra sig av med Bailly, Smalling, Jones. Fosu-Mensah och Tuanzebe kanske med ingår i de planerna även om den sistnämde är någon som jag hoppas får chansen att spela lite oftare gärna på Lindelöf's bekostnad.

Är lite tveksam till defensiva mittfältspositionen och box-to-box. Matic, Pogba, McTominay, Fred tycker jag ändå ger ett bra djup på två positioner för Bruno är självskriven på den offensiva. Skulle vara om man off-loadar Pogba men samtidigt, kan han bara börja prestera så är det ju en ruskigt bra spelare.

Ja mittback ser jag också ert behov, men det är ju som bekant väldigt svårt att få in en topplagsmittback som fixar både säkrad defensiv och faktiskt har en fot att passa med. Tydligt att det är svårt att få in toppklass på alla egenskaperna i en spelare.

Vi får väl se om Sancho blir klar, hur det blir. Jag sågar det inte totalt, det kanske blir kanon - mer tveksam till klubbens transferstrategi (slanta rejält, gå all in på att spelare ska vara toppklass). Då är ju Citys värvning av Ferran Torres betydligt mer shrewd business t.ex. - 1 år kvar på kontraktet, lovande youngster som kan spela bägge kanterna. Blir han inte mer än truppspelare får man igen ganska mycket av pengarna vid en försäljning. Medan Sancho kommer vara svår att sälja vidare om han inte blir en hit, med tanke på att United kommer vilja ha igen investeringen och lönen blir svår att matcha.

Ser ut att vara en bit kvar av affären:

Citat:
Manchester United are determined not to be bullied into a deal for Borussia Dortmund winger Jadon Sancho.

United see the German club's €120m (£108m) valuation for the player under the current coronavirus conditions as "unrealistic" for a player who Dortmund themselves signed for £7.2m three years ago. United are also unwilling to break their wage structure for the 20-year-old following the unsuccessful transfer of Alexis Sanchez.

Sancho trained with his Borussia Dortmund team-mates, including Jude Bellingham, on Monday.

A fee between United and Dortmund and personal terms with the player are all yet to be agreed.

Det fetade, ursäkta nu United-fans men: wage structure? What fucking wage structure? Den kastade man ut genom fönstret med Alexis och DdG. Men visst, rimligt att försöka komma tillbaka till en sundare lönestruktur, även om 300.000+ till Sancho i veckolön knappast är ett steg i rätt riktning.

EDIT: en liten nugget för Unitedfansen - skulle Sancho-dealen bli av, får City 15% av summan.

-------------------------------------

Det börjar äntligen komma lite Liverpool-rykten om "rätt" positioner - Ismaela Sarr (Watford, winger) och Jamal Lewis (Norwich, vänsterback). Lägg på Mandi från Betis som mittback, och då har man stärkt upp på de positioner man behöver mer folk på. Får man dessutom in Thiago - som jag fortfarande är tveksam till blir en hit men kan ge en helt ny dimension till lagets spel - då skulle jag vara riktigt nöjd med transferfönstret.

Nu tror jag inte alla dessa blir av, men jag är i alla fall glad åt att det ryktas om spelare på de positioner där jag anser Liverpool har störst behov. Och att det händer något. Samma trupp ett år till och förr eller senare kommer en mättnadskänsla, svårt att plocka ut nivå på prestationerna vecka efter vecka.

Sen får man väl se om det är just dessa namn som är rätt spelare för Liverpool, om de har kapaciteten i sig. Men att stärka upp truppen med spelare av den här profilen är bara tumme upp i min värld. Värva spelare som går rätt in i Liverpools startelva är svårt, hellre då att man plockar in hungriga spelare som kan matchas in och ge laget nya verktyg/alternativ att jobba med.

Till sist:

Jag upplever lokaltidningar som mest trovärdiga när man vill veta hur mycket som ligger bakom ett rykte. För Liverpool och Everton, Liverpool Echo. Manchester-klubbarna, Manchester Evening News. Osv.

MEN - de är så löjligt enögda. Typ som att supportrar skriver. Allt klubben de bevakar gör är positivt, allt som händer i världen kan skapa problem för konkurrenterna.

Det här citatet från Echo som exempel:

Citat:
Jadon Sancho reportedly wanted to join Liverpool ahead of Manchester United and it just underlines even further how far Liverpool have come.

"Had Liverpool hypothetically wanted to buy Lewandowski, I’m sure it’s something that he would probably look at, because Liverpool are one of the best teams in the world and Klopp is one of the best coaches in the world.

"When you hear comments like these, it puts it into perspective - it’s easy to forget just how highly-regarded Liverpool are."

"Ok, vi kommer inte köpa Sancho eller Lewandowski - men vi skulle säkert kunna få dem om vi ville! FAN VAD BRA VI ÄR".

Bullshit, bullshit, bullshit.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2020-08-05 kl. 10:17.
Citera
2020-08-05, 10:25
Medlem
Är det någon som vet varför Jadon Sancho lämnade City. På grund av för lite speltid eller osämja inom klubben.
Man tycker att han borde kunnat utvecklas i City likaväl som skriva på för Dortmund.
Citera
2020-08-05, 12:02
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
en liten nugget för Unitedfansen - skulle Sancho-dealen bli av, får City 15% av summan.

Man kan nästan säga att United köpte Ferran åt city om man värvar Sancho.

Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Är det någon som vet varför Jadon Sancho lämnade City. På grund av för lite speltid eller osämja inom klubben.
Man tycker att han borde kunnat utvecklas i City likaväl som skriva på för Dortmund.

Man hade köpt redan köpt in offensiva spelare i Nolito, Sané, Jesus, Bernardo. Och på det hade man Aguero och Sterling. Pep tyckte inte han var redo men ändå erbjöd klubben ett kontrakt på £30,000 veckan. Det passade inte Sancho.

// PoK
Citera
2020-08-05, 12:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Man kan nästan säga att United köpte Ferran åt city om man värvar Sancho.

Ironin blir stor om Ferran blir en hit i City medan Sancho blir en flopp man ej blir av med i United.
Citera
2020-08-05, 12:09
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ironin blir stor om Ferran blir en hit i City medan Sancho blir en flopp man ej blir av med i United.

Verkligen. Känns som Sancho är lite utav en... försöker komma på något passande ord. Diva? Kanske. Kan tänka mig att han står och dabbar med pogba och lingard.

Tiden får avgöra. Tycker dock det är ett satans överpris för en 20åring, men United har ju inga problem med att betala sjuka summor.

// PoK
Citera
2020-08-05, 17:29
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Snyggt, Arsenal planerar på att säga upp 55 medarbetare pga inkomstkällornas minskande under coronapandemin. Kommer lägligt när man ska erbjuda Aubameyang ett nytt kontrakt med 2,8 miljoner kronor i veckan .

// PoK
Citera
2020-08-06, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Snyggt, Arsenal planerar på att säga upp 55 medarbetare pga inkomstkällornas minskande under coronapandemin. Kommer lägligt när man ska erbjuda Aubameyang ett nytt kontrakt med 2,8 miljoner kronor i veckan .

// PoK
Årskostnaden man sparar: ca £1.54 m uppgår till ca en månads lön för hemmasittaren Özil. Samtidigt planerar man att ge en 32-årig Willian ett kontrakt som sträcker sig över 4 år! (3+1), det kontraktet lär innehålla en saftig lön för brasilianaren som är ute efter ett sista stort kontrakt.
Senast redigerad av crippe86 2020-08-06 kl. 06:54.
Citera
2020-08-06, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
Årskostnaden man sparar: ca £1.54 m uppgår till ca en månads lön för hemmasittaren Özil. Samtidigt planerar man att ge en 32-årig Willian ett kontrakt som sträcker sig över 4 år! (3+1), det kontraktet lär innehålla en saftig lön för brasilianaren som är ute efter ett sista stort kontrakt.

Inte nog med det. Det är rykten om att låna Coutinho från Barcelona. Ett lån som inte kommer att vara gratis.
Citera
2020-08-06, 09:34
Medlem
https://www.skysports.com/football/news/11661/12043284/alexis-sanchez-ole-gunnar-solskjaer-confirms-inter-milan-move

OGS bekräftar att Sanchez är klar för Inter, så åtminstone blir #7 och £560k / veckan ledigt
Står dock inget om hur dealen är gjord eller om United gör en payout. Man kan ju tycka att eftersom han kommer gå gratis så lär han väl få behålla sign-on bonus själv och att United sen slantar upp mellanskillnaden på det plus lönen i Inter jmf med om han skulle stannat utan att spela.
Citera
2020-08-06, 10:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
https://www.skysports.com/football/news/11661/12043284/alexis-sanchez-ole-gunnar-solskjaer-confirms-inter-milan-move

OGS bekräftar att Sanchez är klar för Inter, så åtminstone blir #7 och £560k / veckan ledigt
Står dock inget om hur dealen är gjord eller om United gör en payout. Man kan ju tycka att eftersom han kommer gå gratis så lär han väl få behålla sign-on bonus själv och att United sen slantar upp mellanskillnaden på det plus lönen i Inter jmf med om han skulle stannat utan att spela.

Att det frigörs pengar i lönebudgeten är den positiva vinkeln.

Den något mer negativa:

United har pyntat 560k£/week till en spelare som på 45 matcher gjort 4 mål. Sista säsongen har Alexis varit Uniteds 2nd highest earner - fast han spelat för Inter.
Nu får man gissningsvis betala en stor del av de 55M£ som Alexis har kvar för att SLIPPA ha honom. Så, 55£ för att BLI av med en spelare, och ingen transfer fee.

Kan förstå att United-fans helst vill stänga det där kapitlet i klubbens historia, men herregud vad uselt hanterat. Drabbar ingen fattig, det är väl trösten i kråksången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in