2020-08-05, 21:55
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Som att det inte vore uppenbart med tanke på mina tidigare inlägg. Hur skulle domarens domslut förändrat matchbilden? Malmö ägde matchen helt och hållet. 3 ribbor också?

Tro det eller ej, men jag har inte stenkoll på alla forumiter. Det räckte dock med ett inlägg för att klura ut att du var MFF:are. Det är liksom en förutsättning att man är extremt partisk för att skriva ett sådant verklighetsfrånvänt inlägg.
Citera
2020-08-05, 22:04
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Tro det eller ej, men jag har inte stenkoll på alla forumiter. Det räckte dock med ett inlägg för att klura ut att du var MFF:are. Det är liksom en förutsättning att man är extremt partisk för att skriva ett sådant verklighetsfrånvänt inlägg.

Det är din åsikt. Faktum kvarstår, Malmö ägde matchen och HIF var i det stora hela ofarliga.
Citera
2020-08-05, 22:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Nä nu går skam på torra land. Den där sopan A Ekberg som lär vara från Malmö dömer MFF ikväll och naturligtvis råkade en MFF spelare ramla i straffområdet. Straff naturligtvis. Den jäveln har rånat Norrköping på flera poäng och nu får han tom döma MFF, Fy faan vilken korruption. En mer partisk domare få man leta efter. Förbundet som ser ut domar styrs tydligen från Malmö.

Han är från LUND. Du är f.ö den sämste förlorare jag har läst något av på FB. Vad gjorde han för fel idag.
Citera
2020-08-05, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han är från LUND. Du är f.ö den sämste förlorare jag har läst något av på FB. Vad gjorde han för fel idag.

Men skojar du?

Det här om något tyder på att han alltid är på er sida. Du kan inte vara seriös när du frågar vad han gör för fel idag.
Citera
2020-08-05, 22:26
Medlem
paras0nics avatar
Citat:

Han delade ut två billiga straffar, en till vardera lag.

https://twitter.com/dplay_sport/status/1291075040243482624?s=21

Detta renderade alltså inte ens i ett gult kort, solklart rött enligt mig. Men vad vet jag?
Citera
2020-08-05, 22:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Men skojar du?

Det här om något tyder på att han alltid är på er sida. Du kan inte vara seriös när du frågar vad han gör för fel idag.

Okej två felaktiga straffar. Inget som påverkar matchen. När man läser era inlägg så är ni väl för VAR?
Enda sättet att få den millimeterrättvisa ni ständigt efterfrågar.
Det kommer flera felaktiga domslut i allsvenskan bara att acceptera. Domaren är du och jag dessutom ska de fatta beslut inom en tiondels sekund.

Jag skulle vilja se er döma en allsvensk match.
Citera
2020-08-05, 22:29
Medlem
Citat:
Okej två felaktiga straffar. Inget som påverkar matchen. När man läser era inlägg så är ni väl för VAR?
Enda sättet att få den millimeterrättvisa ni ständigt efterfrågar.
Det kommer flera felaktiga domslut i allsvenskan bara att acceptera. Domaren är du och jag dessutom ska de fatta beslut inom en tiondels sekund.

Jag skulle vilja se er döma en allsvensk match.

Bra argument. "Gör det bättre själv då."

Skillnaden är att vi är inte professionella fotbollsdomare och får inte betalt för att döma fotbollsmatcher.

Annars kan man ju inte kritisera någon spelare eller domare överhuvudtaget.

Toivonen ska ha ett solklart rött då. Men klart du är nöjd med domarinsatsen.

Jag är inte för VAR, men så här dåliga domare ska det inte behöva vara.
Citera
2020-08-05, 22:32
Medlem
Engelsk-Svenskens avatar
Ett gult hade varit mer rättvist, HeIF spelaren försökte glid tackla och stannade precis under honom ju.
Citera
2020-08-05, 22:33
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Han delade ut två billiga straffar, en till vardera lag.

https://twitter.com/dplay_sport/status/1291075040243482624?s=21

Detta renderade alltså inte ens i ett gult kort, solklart rött enligt mig. Men vad vet jag?

Solklart rött, hurdå? Spelaren kapar nästan hans ben, Ola hoppar och landar oturligt nog på hans lår. Vad tycker du Ola borde gjort? Stått stilla och glidtacklas ner på näsan? Tror knappast stämplingen är avsiktlig. Gult kort, nja kanske.
Citera
2020-08-05, 22:44
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Solklart rött, hurdå? Spelaren kapar nästan hans ben, Ola hoppar och landar oturligt nog på hans lår. Vad tycker du Ola borde gjort? Stått stilla och glidtacklas ner på näsan? Tror knappast stämplingen är avsiktlig. Gult kort, nja kanske.

Jag tycker HIFaren kommer med en riktigt dum satsning, men sen när han missar bollen (hur fan lyckades han med det) så drar han ju in foten.

Det känns ju och ser ut som att Ola trampar ner foten extra hårt (har foten på hans ben/knä/lår i 4 sek), vilket jag kan förstå, det ser ju ut som att HIFaren ska kapa hans karriär med den idiot-satsningen, och således vill ge tillbaka.

Gult kanske det borde vara istället för rött, nu när jag sett om reprisen X antal ggr. Konstigt att ingenting gavs dock.
Citera
2020-08-05, 22:52
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Jag tycker HIFaren kommer med en riktigt dum satsning, men sen när han missar bollen (hur fan lyckades han med det) så drar han ju in foten.

Det känns ju och ser ut som att Ola trampar ner foten extra hårt (har foten på hans ben/knä/lår i 4 sek), vilket jag kan förstå, det ser ju ut som att HIFaren ska kapa hans karriär med den idiot-satsningen, och således vill ge tillbaka.

Gult kanske det borde vara istället för rött, nu när jag sett om reprisen X antal ggr. Konstigt att ingenting gavs dock.

Ja också sett reprisen nu flera gånger, ett gult på sin höjd men inte mer. Man bör komma ihåg att allt sker på bara någon sekund. Svårt för Ola att ställa om benen när han väl hoppat upp lite. Tycker också man ser att Ola får för sig att han ska glidtacklas men ändå snabbt på någon mikrosekund fattar att han inte är nära att bli tacklad och gör en halvhjärtad hoppning framåt som han inte kan landa på något annat sätt än att lägga dobbarna i låren.
Citera
2020-08-05, 22:52
Medlem
jaochss avatar
Citat:

4 sekunder på ett klipp i slow motion*.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in