2020-08-05, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Se på det dere skriver.

Alt er basert på spekulasjoner - noen få fjær av noen rykter, som etter å ha blitt kokt opp om og om igjen, dag ut og dag inn, nå er blitt til et råttent heksebrygg av en suppe.

Det jeg skriver her kan være like sant:

AEH og TH var sånn passe lykkelige, omtrent, som 70-åringer flest. Det hendte de kranglet, som 70-åringer flest. Det hendte de drømte om å gå hver til sitt, som 70-åringer flest. Men stort sett hadde de det bra.
Jeg får ikke til å se alternativet på noen som helst måte at AE hadde det bra. Foresten, hva er det for slags mann som er helt besatt av å flytte tilbake til huset der kona ble drept? Helt sykt i mine ører. Ikke noe problem med sovehjertet der i hvertfall.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-08-05 kl. 23:52.
Citera
2020-08-05, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg leste det ikke som en konklusjon. Se det fetade:

"men stort sett hadde de det bra"

For meg er det en konklusjon.
Noen sliter tydelig med å ordlegge seg presist.
Citera
2020-08-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
"men stort sett hadde de det bra"

For meg er det en konklusjon.
Noen sliter tydelig med å ordlegge seg presist.
Sandemose skrev:

AEH og TH var sånn passe lykkelige, omtrent, som 70-åringer flest. Det hendte de kranglet, som 70-åringer flest. Det hendte de drømte om å gå hver til sitt, som 70-åringer flest. Men stort sett hadde de det bra.

Og jeg oppfatter det ikke som at Sandemose konkluderte med at det som står i det nederste avsnittet ER slik, fordi Sandemose skrev Det jeg skriver her kan være like sant:

Det er mulig at det er jeg som oppfatter feil.
Citera
2020-08-05, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Sandemose skrev:

Og jeg oppfatter det ikke som at Sandemose konkluderte med at det som står i det nederste avsnittet ER slik, fordi Sandemose skrev Det jeg skriver her kan være like sant:

Det er mulig at det er jeg som oppfatter feil.

Ja, jeg så det etterpå selv også, så den delen av min kritikk var ubegrunnet.
Citera
2020-08-06, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Ja, jeg så det etterpå selv også, så den delen av min kritikk var ubegrunnet.
Takk for oppklaring! :-)
Jeg håper at saken snart blir løst. Mange andre saker blir kanskje henlagt pga kapasitetsmangel når det blir brukt så mye ressurser på denne saken?

Citera
2020-08-06, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Hun fikk vel også utbetalt en "belønning" på kr 200.000,- når hun ble 68 år eller noe sånt. En gulrot til å holde ut ...
Det er noe med ektepakten som ikke tåler dagens lys. Aeh måtte dermed ryddes av veien før dette ble avslørt. Ellers at th ikke tålte at hun brøt forholdet. Enig i at hun ikke kan være plassert langt unna. Har også hatt mistanke om at hun kan være plassert på boligområdet pga faren for å legge igjen spor. Th er besatt av å få tilgang til bolig. Medisinopplysningsvegringen gir også grunn til mistanke. Ble hun dopet ned og deretter kvalt.
Citera
2020-08-06, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
. Medisinopplysningsvegringen gir også grunn til mistanke. Ble hun dopet ned og deretter kvalt.
At en person ikke vil at opplysninger om medisiner ikke tas med i det som senere vil bli publisert, er helt etter min bok i alle fall. Det er privat mellom lege og pasient og med egen lov som beskytter oss mot at folk får tilgang til. Selv om det er småting, ville jeg holdt det privat. Vi har ingenting med det heller. Politiet vet imidlertid, så at vi ikke får vite har ingen effekt på saken. Folk har lyst til å vite og til og med bedyrer at vi har krav på det. Men det er bare nysgjerrigheten som snakker.
Senast redigerad av Mattagg 2020-08-06 kl. 01:05.
Citera
2020-08-06, 01:00
Bannlyst
Dette kan også være helt eller delvis sant:

AEH har vært utro. Flere ganger. En god grunn til å disse henne i en ektepakt.
AEH har et rusproblem
AEH har satt TH i forlegenhet ved å surve offentlig over dårlig råd
AEH har søkt på leiligheter til leie på Gjøvik
TH kjøpte hyttetomt til AEH ved siden av hytta til familien hennes, men den aldri bebygd
TH har vært utro
TH har et rusproblem
TH har vært kjip med kroner, og ikke unnet AEH noe etter utroskapen hennes
TH har en historie med å løpe etter folk med kniv og trusler
TH har også rasert bilen sin, og anmeldt en annen for å sverte ham for ugjerningen
Citera
2020-08-06, 01:26
Medlem
Et hulrom i gammelt rørsystem er ikke noe hemmelig. Det ligger vel hos kommunen og mange derfra vet om hvor en tar seg frem dit. Det måtte uansett blitt klargjort med å grave ut slam antar jeg. Og så måtte hun plasseres der midt på dagen. Er det snakk om kumlokk? Ser en at noen har vært der nylig?

Det virker som en mulig løsning i teorien, for hun forsvant i tynne luften. Men hvem kunne klargjøre plass i et gammelt rørsystem? Og ikke kunne de klart å skjule nystøpe hull i Sloravn 4 så mye som politiet har undersøkt.

Alt som virker logisk eller mulig ser ikke gjennomførbart ut synes jeg. Og TH måtte jo vært sikker på at ingen rørte rørene de neste 30 årene for det ville tyde på at han gjorde det. Jeg tror hun er litt lenger unna, og på en mye tryggere plass for GM.

Men for all del, det ville være flott om hun blir funnet nå.
Citera
2020-08-06, 01:44
Medlem
Burde ikke hundene i politisøk markert dersom hun ligger i nærheten?
Citera
2020-08-06, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
1) Jeg mener å ha lest dette, men kan huske feil. Trekker uansett den slutningen når politiet bruker det som indisium.
2) Det var tydeligvis ikke uvanlig å gå i dette huset med sko på. Han sa på video at AE også hadde avsatt fottøyspor, men har ikke lest det.
3) Du har rett, Sprox-sporene må ligge øverst og være noe av det siste som skjer. Holder en knapp på S som den som kommer ca. 14 med Sprox sko, går fem skritt inn og fire ut eller omvendt.

Interessant. Du vet nok hvordan dette henger sammen selv, men prøver å fiske teorier over på dine fantasier.

Hvem er S? sønnen? at han kommer og lager spor for moro skyld? hvordan kan zzz vite hvordan dette henger sammen??
Citera
2020-08-06, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hvem er S? sønnen? at han kommer og lager spor for moro skyld? hvordan kan zzz vite hvordan dette henger sammen??
Jeg tror at Slettsnoken mener at S= sønnen. Nei jeg kan ikke vite hvordan dette henger sammen.

Jeg tenker at det er mer vanlig enn uvanlig å ikke gå med utesko på inne i private hjem i Norge.

Politiet fant skoavtrykk inne i Hagens hus både fra AE og fra andre familiemedlemmer, men ikke skoavtrykk fra TH. Det kan eventuelt bety at hovedregelen i ekteparet Hagens hjem var å ikke gå med utesko på inne, men at AE og noen familiemedlemmer allikevel hadde gått med sko på inne en eller flere ganger etter at gulvene sist ble vasket (ettersom politiet fant deres skoavtrykk på gulv inne i huset). (Eller det kan bety at mange gikk med sko på inne men at TH foretrakk å gå uten sko på inne).

Noen har spekulert i om gulv i huset ble vasket på forsvinningsdagen, men det har ikke vært opplyst noe om det i avisartikler.

På en video her opplyses det om at politiet har funnet AEs og familiemedlemmers skoavtrykk inne i huset, og også avtrykk fra andre som har vært innom boligen:
https://www.tv2.no/nyheter/11561365/

I artikkelen står dette:

Inne i Sloraveien 4 har politiet funnet skoavtrykk fra flere personer de har lyktes med å identifisere. Ingen av de tydelige avtrykkene stammer imidlertid fra sko som de vet tilhører Tom Hagen selv.

Kan det eventuelt bety at de fant utydelige avtrykk som stammer fra THs sko?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-06 kl. 03:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in