2020-08-05, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Har hørt et rykte om at politiet har gjort omfattende undersøkelser av avløpssystemet
i både Sloraveien 4 og nabolaget.

Hvis det stemmer, kan det tenkes kjøttdeig eller syrebad ?

Kan det være et "hemmelig" rom under garasjen eller bakken i Sloraveien 4 som er tilknyttet avløpssystemet ?

Når skulle dette skje?
Politiet tok over huset i flere uker samme dag AEH forsvant.
Etter det hadde TH samtykket i overvåkning.
Så gikk gan over til full hemmelig overvåkning av huset.
Så ble han fengslet, og så tok politiet over huset hans.
Citera
2020-08-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det var et privat anlegg som husbyggerne antakelig spleiset på. Men de måtte ha en pumpestasjon for at anlegget skulle fungere.

Det fantes sikkert ikke noe kommunalt avløpssystem da de bygde husene sine tidlig på -80-tallet. Da kommunen engang senere kunne tilby offentlig avløpsanlegg, koblet de seg på det. Og det gamle anlegget var overflødig og ble ikke brukt mer.
Ok. Dette som jeg fant her fra 2012 om Riving og fjerning av kummer, stikkrenner/kulverter og rørledninger (Fjellveien- Sloraveien) (se spoiler) kan det være om kommunens gamle rør eller private gamle rør m.m.?

Vet du når kommunen tilbydde offentlig avløpsanlegg der?

Dette fra februar 2019 om innsyn i plantegninger. Hvorfor er Sivilombudsmannen avsender?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-05 kl. 22:32.
Citera
2020-08-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Det har du nok helt rett i.

Bare så pussig at Sandemose er mer opptatt av at TH skal gå fri enn at saken blir oppklart.

Jeg tror faktisk at jeg er mer opptatt av at denne saken skal bli oppklart enn politiet er, og jeg synes det er helt patetisk å se på hvordan denne tråden ender opp i en slags salig enighet om at TH er ondskapen selv, basert på nesten ingenting.

Tenk gjennom hva som er dukket opp, som vi kjenner til siden Lagmannsretten slapp TH ut av varetekt; blodspor, som kanskje stammer fra da AEH ev. ble drept der, mobilen som falt ned en trapp, THs spor som mangler, potespor som mangler ..

Resten er politiet som ikke gir seg.

Jeg skjønner ikke hvordan så mange av dere tror at politiets utholdenhet er en indikasjon på at TH er skyldig, og jeg forstår ikke hvorfor så mange av dere er sikre på at politiet har mye mer.
Citera
2020-08-05, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Problemet er bare i så fall at de trodde hun burde bli holdt i ørene, når hun etter alt jeg har fått inntrykk av bare behøvde frihet fra undertrykkelse, ikke minst økonomisk undertrykkelse. Var hun i alle år ansatt hos sin mann? Det er jo juridisk dokumentert at hun aldri skulle få en del av avkastningen. Hvis hun hadde problem med alkohol og medikamenter, tyder det bare på at hun hadde behov for å døyve den mentale smerten, og ikke hadde mot til å komme seg vekk. Enig i det noen skrev her en gang, at det eneste alternativet hun egentlig hadde, ville vært et tilfluktssenter.

Hun fikk vel også utbetalt en "belønning" på kr 200.000,- når hun ble 68 år eller noe sånt. En gulrot til å holde ut ...
Citera
2020-08-05, 22:21
Medlem
Citat:
Problemet er bare i så fall at de trodde hun burde bli holdt i ørene, når hun etter alt jeg har fått inntrykk av bare behøvde frihet fra undertrykkelse, ikke minst økonomisk undertrykkelse. Var hun i alle år ansatt hos sin mann? Det er jo juridisk dokumentert at hun aldri skulle få en del av avkastningen. Hvis hun hadde problem med alkohol og medikamenter, tyder det bare på at hun hadde behov for å døyve den mentale smerten, og ikke hadde mot til å komme seg vekk. Enig i det noen skrev her en gang, at det eneste alternativet hun egentlig hadde, ville vært et tilfluktssenter.

Jeg har hørt at noen tenkte hun var på et slikt krisesenter. Før nyhetene om kidnapping kom. Og at det fantes grunner til det. AE fremstår som en kvinne uten frihet. Berøvet for sin verdighet.
"Holdes i ørene", for et fornedrende og krenkende tankesett.
Citera
2020-08-05, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg tror faktisk at jeg er mer opptatt av at denne saken skal bli oppklart enn politiet er, og jeg synes det er helt patetisk å se på hvordan denne tråden ender opp i en slags salig enighet om at TH er ondskapen selv, basert på nesten ingenting.

Tenk gjennom hva som er dukket opp, som vi kjenner til siden Lagmannsretten slapp TH ut av varetekt; blodspor, som kanskje stammer fra da AEH ev. ble drept der, mobilen som falt ned en trapp, THs spor som mangler, potespor som mangler ..

Jeg skjønner ikke hvordan så mange av dere tror at politiets utholdenhet er en indikasjon på at TH er skyldig, og jeg forstår ikke hvorfor så mange av dere er sikre på at politiet har mye mer.

Evnen til kritisk tankegang er ikke alle forunt..
Citera
2020-08-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Jeg har hørt at noen tenkte hun var på et slikt krisesenter. Før nyhetene om kidnapping kom. Og at det fantes grunner til det. AE fremstår som en kvinne uten frihet. Berøvet for sin verdighet.
"Holdes i ørene", for et fornedrende og krenkende tankesett.
Enig, helt skrekkelig. Jeg får hår på ryggen. De som tror barna hjalp henne med å flykte, tror jeg har litt for høye tanker om de barna.
Citera
2020-08-05, 22:38
Medlem
Citat:
Enig, helt skrekkelig. Jeg får hår på ryggen. De som tror barna hjalp henne med å flykte, tror jeg har litt for høye tanker om de barna.

Se på det dere skriver.

Alt er basert på spekulasjoner - noen få fjær av noen rykter, som etter å ha blitt kokt opp om og om igjen, dag ut og dag inn, nå er blitt til et råttent heksebrygg av en suppe.

Det jeg skriver her kan være like sant:

AEH og TH var sånn passe lykkelige, omtrent, som 70-åringer flest. Det hendte de kranglet, som 70-åringer flest. Det hendte de drømte om å gå hver til sitt, som 70-åringer flest. Men stort sett hadde de det bra.
Citera
2020-08-05, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, det tror jeg. At det kan finnes hulrom som kan skjule et lik. Kanskje. Hvis det er forberedt for det formålet.

Er det lenge siden du hørte ryktet? Det kan være at politiet har funnet ett eller annet da. Og at det er årsaken til at de nå har tatt beslag i eiendommen. Og nekter TH tilgang for øyeblikket.

Hørte det for noen dager siden, men vet ikke når det ble gjort.
Fikk også høre at politiet sjekket naboens avløp etter det gikk tett.
Citera
2020-08-05, 23:25
Bannlyst
Citat:

Bra at du ønsker en oppklaring. Det virket bare ikke slik. Jeg har aldri sagt at TH er ondskapen selv, men jeg holder det åpent at han kan ha gjort en alvorlig forbrytelse en gang eller to.
Vi får nok snart høre mer om hva P*litiet har funnet i Sv4.
Citera
2020-08-05, 23:30
Bannlyst
Citat:
AEH og TH var sånn passe lykkelige, omtrent, som 70-åringer flest. Det hendte de kranglet, som 70-åringer flest. Det hendte de drømte om å gå hver til sitt, som 70-åringer flest. Men stort sett hadde de det bra.

Det kan hende at de stort sett hadde det bra, men du konkluderer med det. Hvor har du det fra?
Citera
2020-08-05, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Det kan hende at de stort sett hadde det bra, men du konkluderer med det. Hvor har du det fra?
Jeg leste det ikke som en konklusjon. Se det fetade:
Citat:
Se på det dere skriver.

Alt er basert på spekulasjoner - noen få fjær av noen rykter, som etter å ha blitt kokt opp om og om igjen, dag ut og dag inn, nå er blitt til et råttent heksebrygg av en suppe.

Det jeg skriver her kan være like sant:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in