2020-08-05, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fast polisen har ju hittills visat sig ha en häpnadsväckande oförmåga att förstå bevisvärdet på det dom hittar. Så jag skulle nog dämpa glädjen en aning om jag vore du.

Det går mot att polisen får dra ner på personalstyrkan framöver.

Det blir spennende å se hva resultatet blir. Om politiet får prøve sine nye bevis i lagmannsretten.
Citera
2020-08-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Hva med ryktene om TH sitt alkoholmisbruk? Og hans oppførsel mot sin kone? Det var han som skulle blitt holdt i ørene.

Ja, hva med ryktene om TH?
Jeg mottok et konkret tips om AEH.TH ble ikke omtalt i dette konkrete tipset. Hvorfor skulle jeg da trekke inn TH?
Dette er et rykte som har gått i nærområdet. Dette er ikke dokumenterbare fakta. I likhet med rykter om THs dårlige behandling av AEH, og at TH er psykopat, narssisist etc.
Senast redigerad av Iditarod 2020-08-05 kl. 19:53.
Citera
2020-08-05, 19:52
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Vel, at politiet har tatt beslag i boligen, er et sterkt signal om alvor.

Det går mot tiltale og straffesak.

Jeg er redd du har helt rett. For barna er denne saken en stor tragedie.
Citera
2020-08-05, 19:53
Medlem
Citat:
Det er så absurd hvordan du overdriver hvor ødeleggende det ville være for businessen, eller livsverket som du kaller det, om formuen skulle bli delt i forbindelse med en skilsmisse.

Ved siste oversikt i Kapital ble THs formue anslått til 1,9 milliarder kroner. Hvorav vel halvparten av formuen er THs eierandel på 70% i Elkraft, ca en milliard. Hvis TH solgte seg ned til 60% eierandel i Elkraft, ville han frigjøre 1/7-del av en milliard, ca 140 millioner NOK.

Resten av formuen består av eiendom og holdingselskapet, som jeg antar forvalter overskuddslikviditet på best mulig måte. Hvordan de resterende ca 900 millionene av formuen fordeler seg mellom fast eiendom og eierandeler i andre selskaper, vet jeg ikke.

Det er altså ingen ødeleggende økonomisk katastrofe, selv om formuen skulle bli delt likt mellom ektefellene. TH ville selv ha stor påvirkning på hvordan formuen ble delt. Å sitte igjen med verdier for 800-900 millioner opp til ca 1 milliard, skulle de fleste leve over rimelig greit. Uten å sutre det slag.

Please. Slutt å spre feilinformasjon om at skilsmisse skulle ha noen ødeleggende virkning på forretningene.

Det er ikke der problemet lå. Problemet var heller at TH ikke unnet AEH å ha et godt liv.
Redigert:
Min oppfatning er at han hadde nok selv syntes at det hadde vært enormt skadelig, og etter alt jeg har lest hadde han aldri godtatt et slikt skilsmisseoppgjør, han hadde aldrig latt en avtale utvikle seg til at hun ble så tilgodesett.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-08-05 kl. 20:27.
Citera
2020-08-05, 20:18
Medlem
Har hørt et rykte om at politiet har gjort omfattende undersøkelser av avløpssystemet
i både Sloraveien 4 og nabolaget.

Hvis det stemmer, kan det tenkes kjøttdeig eller syrebad ?

Kan det være et "hemmelig" rom under garasjen eller bakken i Sloraveien 4 som er tilknyttet avløpssystemet ?
Senast redigerad av Bondevik 2020-08-05 kl. 20:25.
Citera
2020-08-05, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Der må jeg si meg helt uenig. Jeg er av den oppfatning at TH absolutt ikke ville forholdt seg rolig til et slikt skilsmisseoppgjør. Alle tegn tilsier at han hadde klikket i vinkel, ut i fra alt jeg har lest. Dette er ikke P. Stordalen som var en meget generøs gentleman i sitt skilsmisseoppgjør.

Tror du misforstår meg. THs forretninger ville ikke gått nedenom og hjem som følge av skilsmisse. Ikke engang om AEH skulle få halvparten.

Men, TH ville ikke tåle at AEH skulle få leve et godt liv med hans penger. Det er kjernen i problemet. AEH skulle ikke få et bedre og lykkeligere liv uten TH men med hans penger.

Det er grunnen til at han drepte AEH.
Citera
2020-08-05, 20:28
Medlem
Citat:
Tror du misforstår meg. THs forretninger ville ikke gått nedenom og hjem som følge av skilsmisse. Ikke engang om AEH skulle få halvparten.

Men, TH ville ikke tåle at AEH skulle få leve et godt liv med hans penger. Det er kjernen i problemet. AEH skulle ikke få et bedre og lykkeligere liv uten TH men med hans penger.

Det er grunnen til at han drepte AEH.
Takk, og hjertens enig. Det gikk opp et lys for meg, jeg redigerte 👍
Citera
2020-08-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Har hørt et rykte om at politiet har gjort omfattende undersøkelser av avløpssystemet

Det nye avløpssystemet som er i bruk, eller det gamle avløpssystemet som ikke lenger er i bruk?

Kummen like ved porten inn til Sloraveien tilhører det gamle avløpssystemet. Det var skrevet tidligere at politiet skulle undersøke de nærmeste naboeiendommene mer grundig. Også naboeiendommene var tilknyttet det gamle avløpet.

Var det da det gamle avløpssystemet på naboeienedommene som ble undersøkt.

Personlig tror jeg ikke på syrebad eller at levningene av AEH ble skylt vekk med avløpsvannet på noen måte.

Edit:
Det var en pumpestasjon på det gamle avløpssystemet som da ikke lenger er i bruk. Tror pumpestasjonen er plassert i nærheten av S4. Men, jeg har aldri sett et avløpssystem. Og er ikke i stand til å visualisere hvordan det ser ut.

Kan det finnes tørrlagte rør under bakken som AEH kan ha blitt skjult i? Hulrom han kan ha murt igjen for å hindre lukt.

Det må da være noen her som vet hvordan slike systemer ser ut.
Senast redigerad av kornblomst 2020-08-05 kl. 20:44. Anledning: Edit
Citera
2020-08-05, 21:05
Medlem
Citat:
Det nye avløpssystemet som er i bruk, eller det gamle avløpssystemet som ikke lenger er i bruk?

Kummen like ved porten inn til Sloraveien tilhører det gamle avløpssystemet. Det var skrevet tidligere at politiet skulle undersøke de nærmeste naboeiendommene mer grundig. Også naboeiendommene var tilknyttet det gamle avløpet.

Var det da det gamle avløpssystemet på naboeienedommene som ble undersøkt.

Personlig tror jeg ikke på syrebad eller at levningene av AEH ble skylt vekk med avløpsvannet på noen måte.

Edit:
Det var en pumpestasjon på det gamle avløpssystemet som da ikke lenger er i bruk. Tror pumpestasjonen er plassert i nærheten av S4. Men, jeg har aldri sett et avløpssystem. Og er ikke i stand til å visualisere hvordan det ser ut.

Kan det finnes tørrlagte rør under bakken som AEH kan ha blitt skjult i? Hulrom han kan ha murt igjen for å hindre lukt.

Det må da være noen her som vet hvordan slike systemer ser ut.
Noen nevnte at eldre rørsystem blir i noen tilfeller blir liggende under bakken når nytt rørsystem blir laget og at kommunen sikkert har tegninger som viser hvor de gamle rørene ligger.
Bilde av gammelt avløpsrør her:

Å grave opp alle gamle rør blir for dyrt. Løsningen som kan utvikles på senteret vil være fri for graving, og innebærer i stedet at nye rør plasseres inne i de gamle, såkalt «no-dig».
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2mdnn/gamle-roer-kan-koste-280-milliarder-de-neste-20-aarene

Avløpsvannet fra Lørenskog går i avløpstunnel med selvfall inn til renseanlegget. Fra Rælingen pumpes vannet fra Nordby til PA1 og videre til renseanlegget.
http://www.nrva.no/index.php/avlop/avlopsnett
(Jeg fant ikke noe om det gamle avløpsnettet).
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-05 kl. 21:17.
Citera
2020-08-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik

Kan det være et "hemmelig" rom under garasjen eller bakken i Sloraveien 4 som er tilknyttet avløpssystemet ?

Ja, det tror jeg. At det kan finnes hulrom som kan skjule et lik. Kanskje. Hvis det er forberedt for det formålet.

Er det lenge siden du hørte ryktet? Det kan være at politiet har funnet ett eller annet da. Og at det er årsaken til at de nå har tatt beslag i eiendommen. Og nekter TH tilgang for øyeblikket.
Citera
2020-08-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Noen nevnte at eldre rørsystem blir i noen tilfeller blir liggende under bakken når nytt rørsystem blir laget og at kommunen sikkert har tegninger som viser hvor de gamle rørene ligger.
Bilde av gammelt avløpsrør her:

Å grave opp alle gamle rør blir for dyrt. Løsningen som kan utvikles på senteret vil være fri for graving, og innebærer i stedet at nye rør plasseres inne i de gamle, såkalt «no-dig».
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2mdnn/gamle-roer-kan-koste-280-milliarder-de-neste-20-aarene

Avløpsvannet fra Lørenskog går i avløpstunnel med selvfall inn til renseanlegget. Fra Rælingen pumpes vannet fra Nordby til PA1 og videre til renseanlegget.
http://www.nrva.no/index.php/avlop/avlopsnett
(Jeg fant ikke noe om det gamle avløpsnettet).

Det var et privat anlegg som husbyggerne antakelig spleiset på. Men de måtte ha en pumpestasjon for at anlegget skulle fungere.

Det fantes sikkert ikke noe kommunalt avløpssystem da de bygde husene sine tidlig på -80-tallet. Da kommunen engang senere kunne tilby offentlig avløpsanlegg, koblet de seg på det. Og det gamle anlegget var overflødig og ble ikke brukt mer.
Citera
2020-08-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Jeg har nylig fått nyss om at AEH og hadde et rusproblem. Det snakkes om alkohol og beroligende medikamenter. Det skal visstnok ikke være misbruk på dagligbasis , men at hun stadig var "utilgjengelig". Hun svarte ikke på telefonen, og åpnet heller ikke, hvis hun fikk besøk. Jeg understreker at disse opplysningene kun er basert på rykter, og må behandles deretter. Hvis det skulle være hold i dette, så kan det være forklaringen på at ekteparet pleide å gå til sengs unaturlig tidlig. Det kan også være en forklaring på hennes påståtte lave status innad i familien. Og kanskje en årsak til at hun måtte holdes i ørene, når det gjaldt økonomien.
Nok en gang - dette er forløpig kun rykter!
Problemet er bare i så fall at de trodde hun burde bli holdt i ørene, når hun etter alt jeg har fått inntrykk av bare behøvde frihet fra undertrykkelse, ikke minst økonomisk undertrykkelse. Var hun i alle år ansatt hos sin mann? Det er jo juridisk dokumentert at hun aldri skulle få en del av avkastningen. Hvis hun hadde problem med alkohol og medikamenter, tyder det bare på at hun hadde behov for å døyve den mentale smerten, og ikke hadde mot til å komme seg vekk. Enig i det noen skrev her en gang, at det eneste alternativet hun egentlig hadde, ville vært et tilfluktssenter.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-08-05 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in