2020-08-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Jeg har nylig fått nyss om at AEH og hadde et rusproblem. Det snakkes om alkohol og beroligende medikamenter. Det skal visstnok ikke være misbruk på dagligbasis , men at hun stadig var "utilgjengelig". Hun svarte ikke på telefonen, og åpnet heller ikke, hvis hun fikk besøk. Jeg understreker at disse opplysningene kun er basert på rykter, og må behandles deretter. Hvis det skulle være hold i dette, så kan det være forklaringen på at ekteparet pleide å gå til sengs unaturlig tidlig. Det kan også være en forklaring på hennes påståtte lave status innad i familien. Og kanskje en årsak til at hun måtte holdes i ørene, når det gjaldt økonomien.
Nok en gang - dette er forløpig kun rykter!

Jeg har også hørt lignende rykte. Noen jeg vet om mener hun har vært på samme rehabiliteringshjem som AEH. Som @Iditarod skriver, er dette kun rykter men verdt å notere seg da ryktet ser ut som å dukke opp fra flere kanter.
Citera
2020-08-05, 14:30
Medlem
allegragellers avatar
Äntligen en uppdatering:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jd6jV0/politiet-strammer-grepet-om-tom-hagens-hus

” Politiet strammer grepet om Tom Hagens hus”
Senast redigerad av allegrageller 2020-08-05 kl. 14:33.
Citera
2020-08-05, 14:32
Medlem
Politiet har tatt beslag i THs hus og ønsker å beholde det i tre måneder i første omgang.

Vært lite aktivitet der en stund, men i dag var politiet tilbake.

Avgjørelsen tas til retten av team TH...da får vi se om retten fortsatt mener det er skjellig grunn osv

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jd6jV0/politiet-strammer-grepet-om-tom-hagens-hus
Senast redigerad av Alterego999 2020-08-05 kl. 14:34.
Citera
2020-08-05, 14:41
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alterego999
Politiet har tatt beslag i THs hus og ønsker å beholde det i tre måneder i første omgang.

Vært lite aktivitet der en stund, men i dag var politiet tilbake.

Avgjørelsen tas til retten av team TH...da får vi se om retten fortsatt mener det er skjellig grunn osv

Det är svårt att förstå, för oss utomstående, vad det är som tar en sådan ovanligt lång tid att undersöka i huset. Hade varit fint om VG hade kunnat ge lite kontext till detta genom att intervjua någon med erfarenhet av liknande utredningar!

” – Undersøkelsene som politiet gjennomfører i Sloraveien 4 er både tidkrevende og sammensatt arbeid av svært dynamisk karakter. Av hensyn til etterforskningen kan vi heller ikke kommentere hva slags undersøkelser politiet gjennomfører, skrev påtaleansvarlig Haris Hrenovica til VG i juli.”
Senast redigerad av allegrageller 2020-08-05 kl. 14:48.
Citera
2020-08-05, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
At barna er vant til å leve nøkternt viser akkurat hvordan de ble oppdratt. Jeg mener også at barna er skadelidende i denne saken og at de er uten skyld for noe som har hendt.

For å utdype det.
Jeg tror TH printet inn i familien at å tjene penger var noe av det viktigste. Å leve nøkternt var del av dette.
Derfor ble han milliardær
Han manipulerte blant annet sine barn til å tro at AEH ikke bidro til familien fordi hun ikke tjente så mye som han gjorde.

"Han manipulerte blant annet sine barn"
Dette vet du da strengt tatt ingenting om. Fint om du påfører at du tror det er sånn, istedet for å liksom konkludere. Virker så useriøst.
Citera
2020-08-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Äntligen en uppdatering:

I første omgang ønsker politiet å ta beslag i huset i tre måneder.
"Det vil etter loven kunne innebære at politiet tar kontroll over huset, og nekter Tom Hagen tilgang til eiendommen, inntil saken mot ham er avgjort eller det foreligger en rettskraftig dom."
Så TH har hatt tilgang til eiendommen etter at han ble løslatt 8. mai. Tilgang, i følge med politiet kanskje, for å hente klær osv.

Har han benyttet seg av denne tilgangen?

Legger politiet press på TH nå, dersom det er ting han ønsker å hente ut, må han nå kjappe seg mens han fremdeles har tilgang.

Og politiet vil vokte han med falkeblikk, og sjekke alt han ønsker å ta med seg ut.

Hvis retten lar politiet ta beslag i boligen, vil politiet skifte låser slik at TH rent fysisk ikke har tilgang til egen bolig? Eller ta beslag i alle nøkler som finnes. Eller nøyer de seg med sperrebånd osv.

Tror dette beslaget vil vare frem til saken er oppklart og det foreligger rettskraftig dom.
Citera
2020-08-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Äntligen en uppdatering:

Desperasjonen begynner å vise seg.

Og SH svarte riktig: «Oversend beslutningen om beslag til rettslig prøving av Nedre Romerike tingrett!»

Dessverre er jo Nedre Romerike tingrett for tett på nabosladderet og det håpløse politiet, og som nikkedukker for «de beste etterforskerne vi har i landet» kommer jo de til å si at det et greit at politiet tar beslag i boligen.

Tipper at SH anker den avgjørelsen (med mindre andre hensyn blir viktigere) og vinner i lagmannsretten.

Til alle «TH er drapsmann»-folk!
Kan dere ikke bruke kvelden på å komme på gode grunner for at politiet tar beslag i eiendommen?

Og husk på at «det vil legge press på TH» er et syltynt argument, som aldri står seg i en norsk rettssal.

PS. Jeg trodde at politiet ville gi seg etter ferien, men så viser det seg at de har flere krampetrekninger på lager.
Citera
2020-08-05, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Desperasjonen begynner å vise seg.

Og SH svarte riktig: «Oversend beslutningen om beslag til rettslig prøving av Nedre Romerike tingrett!»

Dessverre er jo Nedre Romerike tingrett for tett på nabosladderet og det håpløse politiet, og som nikkedukker for «de beste etterforskerne vi har i landet» kommer jo de til å si at det et greit at politiet tar beslag i boligen.

Tipper at SH anker den avgjørelsen (med mindre andre hensyn blir viktigere) og vinner i lagmannsretten.

Til alle «TH er drapsmann»-folk!
Kan dere ikke bruke kvelden på å komme på gode grunner for at politiet tar beslag i eiendommen?

Og husk på at «det vil legge press på TH» er et syltynt argument, som aldri står seg i en norsk rettssal.

PS. Jeg trodde at politiet ville gi seg etter ferien, men så viser det seg at de har flere krampetrekninger på lager.

Hei Sandemosegutt
Jeg er åpen for flere løsninger, men jeg tror at politiet har litt mer talent enn du krediterer dem.
Er det ikke bra da, at de vil sjekke huset grundig?
Finner de ikke noe av betydning for saken, så vil jo det hjelpe til med å renvaske Tom.

For du vil vel at saken skal løses, eller?
Citera
2020-08-05, 18:43
Medlem
Vel, at politiet har tatt beslag i boligen, er et sterkt signal om alvor.

Det går mot tiltale og straffesak.
Citera
2020-08-05, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Det har du nok helt rett i.

Bare så pussig at Sandemose er mer opptatt av at TH skal gå fri enn at saken blir oppklart.
Citera
2020-08-05, 19:03
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Fast polisen har ju hittills visat sig ha en häpnadsväckande oförmåga att förstå bevisvärdet på det dom hittar. Så jag skulle nog dämpa glädjen en aning om jag vore du.

Det går mot att polisen får dra ner på personalstyrkan framöver.
Citera
2020-08-05, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Jeg har nylig fått nyss om at AEH og hadde et rusproblem. Det snakkes om alkohol og beroligende medikamenter. Det skal visstnok ikke være misbruk på dagligbasis , men at hun stadig var "utilgjengelig". Hun svarte ikke på telefonen, og åpnet heller ikke, hvis hun fikk besøk. Jeg understreker at disse opplysningene kun er basert på rykter, og må behandles deretter. Hvis det skulle være hold i dette, så kan det være forklaringen på at ekteparet pleide å gå til sengs unaturlig tidlig. Det kan også være en forklaring på hennes påståtte lave status innad i familien. Og kanskje en årsak til at hun måtte holdes i ørene, når det gjaldt økonomien.
Nok en gang - dette er forløpig kun rykter!

Hva med ryktene om TH sitt alkoholmisbruk? Og hans oppførsel mot sin kone? Det var han som skulle blitt holdt i ørene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in