Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
Forutinntatthet om hva som er forkastelig og sunn fornuft har aldri løst en sak.
Man må holde alle muligheter åpne, og da ser nok også du at den teorien stemmer på mange måter med de opplysningene vi har.
Tidslinjer, motiv, alibi, fravær av spor fra andre enn familiemedlemmer, trusselbrev, klageskriv, oppførsel, familiens negative «tilintetgjørende» kallenavn på AE, TH’s løgner, S’ manglende hukommelse fra 0914 samtalen, fravær av TH’s skoavtrykk, kodesignaler osv. osv.
Alt henger sammen med alt hvis man evner å tenke at frykteligere ting har skjedd før.
Familien har visst at de ble avlyttet og overvåket, men har hatt naturlig omgang med hverandre slik at de har kunnet leve ut planen også etter drapet.
Jeg har skrevet det før: poletten falt ned for min del da klageskrivet ble offentlig, og siden har den ligget trygt på plass. Alt vi har fått av opplysninger etter dette, har kun styrket teorien.
Jeg tror etterforskerne også ser dette, og at det ender med at alle fire blir dømt til 21 års fengsel.
Som sagt jeg tror ikke de tre barna var med på å drepe sin mamma.
Men det at datter ble grillet i avhør angående kallenavn viser at noe ulmer i familien. Det må være en grunn til at politiet ønsket å ta dette opp i avhør.
Er kallenavn med negativt fortegn det eneste man kan se på?
Nei
En grinete sønn i telefon som kun ønsker å snakke med sin mor i 92 sekunder, samt en datter som lett finner ny barnevakt kan vise AEH's posisjon i familien. Jeg ønsker ikke å sette barna i dårlig lys, men hvis AEH ble mobbet og sett ned på av sin ektemann ville dette også smitte over på barna. Hvis en datter får tilbud fra bestemor om barnevakt er det mest naturlig å kansellere annen avtale. Selvfølgelig skal bestemor få sitte barnevakt. Det er heller ikke naturlig at en godt voksen sønn kun ønsker å snakke i 92 sekunder med sin mor når han blir ringt opp.
Ektepakt underskrevet kun få dager før julaften viser at TH kunne gjøre hva han ville mot "mobbeoffer" i familien. Hadde barna støttet sin mor ville de ikke tolerert dette.
Kallenavn kan vise på en trist og tragisk måte hvordan TH hadde kontroll på sine barn overfor mammaen i familien.
At ektepakten ikke er prøvd overfor advokat kan vise at AEH ikke hadde støtte av sine egne barn selv når de ble voksen. Kan vise at AEH "sto alene" i familien. At de tre voksne barna i avhør gir full støtte til sin far i denne saken og nekter for noen form for ekteskapsproblemer viser hvem sitt parti de er vant med å ta - sitt fars parti - "pengesekkens" parti. Uten støtte av sine egne barn ville et ønske om skilsmisse bli en veldig hard prøvelse for AEH.
Mye tyder på at AEH ble sett ned på, hun var mest hjemme, tjente lite penger - "et null" - sett gjennom en milliardærs øyne.
Mye tyder på at AEH hadde lavest rang i familien. Mye tyder på en kontrollerende ektemann som psykologisk manipulerte sine barn til å holde sin mor "nederst". Noe som gjorde at han selv kunne gjøre slik han ønsket - ha full kontroll