Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Nu har du citerat den här "Cristhine Hellsten Kerslow" typ tio gånger, och jag har bitit mig i tungan för jag inte vill driva den här diskussionen om skolstängningar. Men hon har fel om matematiken.
Man kan visst slå ut det över hela landets lärare, eftersom man mäter relativt andra yrkesgrupper.
Om man skulle titta på grundskolelärarna enbart från Stockholm, så skulle man även fått gallra ut busschaufförer enbart från Stockholm, och pizzabagare enbart från Stockholm, och taxichaufförer enbart från Stockholm. Och då hade man landat i exakt samma slutsats.
Det är jag fullt medveten om och jag hävdar att de inte har en rättvis bild. Mängder av personal som varit hemma i misstänkt covid har aldrig testats och är ej med i statistiken. Pizzabagare, taxi- och bussförare är övervägande ur andra etniska grupper och har därför blivit oftare svårt sjuka och hamnat på sjukhus menar jag.
Dessutom har skolor inte anmält smittad personal till arbetsmiljöverket eftersom de bara har tagit emot anmälningar som berör personer som varit i kontakt med covid-19 smitta inom vården.
Edit: lol, du har sett mig citera henne ett par gånger, inte 10? Det beror ju på att du hänger här lika ofta som jag gör.🤷🏼♀️🙋🏼♀️