Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Tishko Ahmed, Wilmas mördare (Uddevalla) har suttit häktad sen 19 nov 2019 - och är nu i fängelse (eller i häktet i väntan på att bli placerad). Han är fortfarande skriven på sin adress i Uddevalla. Du tror väl inte att man släpper en mördare? Med fotboja? Läs på vilka brott man kan avtjäna med fotboja. Och när det gäller mord - dvs brott där MINSTA STRAFF INTE UNDERSTIGER TVÅ ÅR - så är det obligatorisk häktning i väntan på fängelseplacering. Hon sitter i häkte i väntan på en dom som kommer vara fällande. Hon har erkänt ett mord. Och kommer få en straffpåföljd motsvarande 16 år - 18 år eller livstid. Denna straffpåföljd meddelas i sinom tid, normalt två veckor efter sista förhandlingsdag.
Nja hon har erkänt att hon huggt med kniv en gång.
Nja eee jag tror inte att hon får mer än max 2.5 år , vilket tiden för häktningen snart varit ett halvår och kommer räknas in i dagar.
Vad som gjort mig så fundersam (ställt dumma frågor , må så vara) är ..... hon ville ju inte vara tillsammans med BO , men tvingades och pushades dit igen. Hon ville göra slut.
Det i sin tur tycker jag bevisar en slags gängkriminallitet där hon inte fick lämna pga att hon visste för mycket.
Jag får inte detta fallet att gå ihop om inte hon har tvingats till att skydda sig själv.
Nu säger jag inte att det är så men det är den enda rimliga förklaringen jag kan se..
Hon har inte erkänt mord , hon har erkänt att hon hämtat en kniv i köket , hon hade alltså kniven inom räckhåll för att kunna försvara sig ... jag tror inte på fullaste allvar att hon med mening högg ihjäl BO..
Tror ni verkligen att hon högg honom när han låg och sov? Det är ju det märkligaste jag hört.