2020-08-05, 14:35
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Det som framkommer i fuppen , är för mig en rent förtvivlad situation där hon har blivit slagen och misshandlad innan händelsen.Tittar man nu på hennes (mrkoll) så är hon fortfarande inte dömd för någonting.

Hon har då friats helt enligt rätts systemet. Och är en fri människa.
Hallå 1.07?

Domen dröjer än och hon har således inte friats enligt rättssystemet. Lunds tingsrätt, inte mrkoll eller eniro, kommer meddela oss när någonting händer.
Citera
2020-08-05, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Hallå 1.07?

Domen dröjer än och hon har således inte friats enligt rättssystemet. Lunds tingsrätt, inte mrkoll eller eniro, kommer meddela oss när någonting händer.

Men visst är det knepigt? (Jag borde skrivit , HAR hon då friats av rätts systemet)? Och är en fri människa.
Jag har sett mängder med människor som blivit dömda i brottsmål , och då står det i mrkoll.

Det står också om henne att hon flyttat till ny adress. Det måste väl ändå anses som rätt och riktigt?
Senast redigerad av Massonite 2020-08-05 kl. 15:29.
Citera
2020-08-05, 15:34
Medlem
5549s avatar
Citat:
Men visst är det knepigt? (Jag borde skrivit , HAR hon då friats av rätts systemet)? Och är en fri människa.
Jag har sett mängder med människor som blivit dömda i brottsmål , och då står det i mrkoll.
Nej det är inte knepigt alls, domen har ju ännu inte förkunnats i det här fallet. Även när vi får en dom så kommer det att dröja innan uppgifter ändras och syns på mrkoll.se, jag säger det nu så att vi slipper den diskussionen om en-två veckor igen.
Citera
2020-08-05, 15:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Nej det är inte knepigt alls, domen har ju ännu inte förkunnats i det här fallet. Även när vi får en dom så kommer det att dröja innan uppgifter ändras och syns på mrkoll.se, jag säger det nu så att vi slipper den diskussionen om en-två veckor igen.

Men men .. i måndags var ju sista rättegångsdagen. Då blev hon väl isåfall fälld eller friad. ? Och blev hon friad , så ändras ingenting i mrkoll förutom den nya adressen hon flyttat till.
Citera
2020-08-05, 15:47
Medlem
Citat:
Men men .. i måndags var ju sista rättegångsdagen. Då blev hon väl isåfall fälld eller friad. ? Och blev hon friad , så ändras ingenting i mrkoll förutom den nya adressen hon flyttat till.
Hon blir troligen fälld eftersom hon kvarsitter i häkte i väntan på att dom meddelas.
Citera
2020-08-05, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon blir troligen fälld eftersom hon kvarsitter i häkte i väntan på att dom meddelas.
Jaha , ok .. domen har alltså inte meddelats den sista rättegångsdagen ? Hon blev alltså inte dömd i rätts salen.
Citera
2020-08-05, 16:13
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Det som framkommer i fuppen , är för mig en rent förtvivlad situation där hon har blivit slagen och misshandlad innan händelsen.Tittar man nu på hennes (mrkoll) så är hon fortfarande inte dömd för någonting.

Hon har då friats helt enligt rätts systemet. Och är en fri människa.

Var kan du läsa att hon blivit slagen och misshandlad? För mig tycks det mer som att han måst i vissa fall fått hålla i henne för hon inte ska få rabiata utbrott...
Hon påstår att hon högg honom i köket, men där finns inget blod men dessto mer i sängen, högtalare och i hallen! Samt att det finns så mycket dropp vid dörren att det är tydligt att han försökt ta sig ut... Vem säger att det inte är det psykfallet som gömt alla nycklar?
Du bör uppsöka en optiker snarast!
Citera
2020-08-05, 16:19
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Jaha , ok .. domen har alltså inte meddelats den sista rättegångsdagen ? Hon blev alltså inte dömd i rätts salen.

Nej... Domen brukar komma efter ett par veckor.
Citera
2020-08-05, 16:32
Medlem
Citat:
Först ska dom falla, vilket den vanligtvis gör 2-3 veckor (dvs den tid rätten överlägger) efter att rättegången avslutats. Därefter ska domen vinna laga kraft, vilket tar tre veckor. Under de tre veckorna kan parterna överklaga tingsrättens dom, och om någon gör det, så ska det hela gå ett varv i hovrätten först, innan någon dom vinner laga kraft. Det kan ta flera månader.
Efter det ska MrKoll uppdatera sitt register, och hur ofta de gör det vet jag inte (men en granne till mig bor - enl. MrKoll - på sin gamla adress, trots att hen är folkbokförd här sedan ett år tillbaka).

Citat:
Man blir inte "dömd i salen" i mordrättegångar. Det sker sällan att man meddelar dom direkt efter avslutad förhandling. Och när det görs, så är det uteslutande i mål som handlar om "småsaker" (ringa stöld, fortkörning osv), och där man har ett erkännande. Då kan rätten (efter enskild överläggning) meddela sitt beslut samma dag.
Citera
2020-08-05, 16:50
Medlem
Citat:
Utgången är ju given då hon erkänt. Nu är det fråga om straffpåföljden.
Citera
2020-08-05, 16:51
Avslutad
Jag tror inte hon sitter i häktet utan hon har flyttat hem till sin far för 7 veckor sedan. Det står så i mrkoll , och då har hon fotboja.
Citera
2020-08-05, 17:08
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jag tror inte hon sitter i häktet utan hon har flyttat hem till sin far för 7 veckor sedan. Det står så i mrkoll , och då har hon fotboja.
Citat:
2020-07-01 BESLUT - Victoria Prescott Hou - fortsatt häktad.

https://www.docdroid.net/1rWthy3/landskrona-b-2146-20-dagboksblad-2020-07-29-pdf#page=5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in