Citat:
Din kub hamnar i kvadrant 2, FGM/P, så den är inte utesluten. Vad är det för fel på dig?
I FGM/P finns (n) antal kombinationer och som jag skrev tidigare så måste man modellera vidare inom FGM/P för att finna den n:te kombinationen. FGM/P är anser jag den mest komplexa av kvadranterna.
Vad är dina urvals- och värderings-kriterier för ditt scenario?
I FGM/P finns (n) antal kombinationer och som jag skrev tidigare så måste man modellera vidare inom FGM/P för att finna den n:te kombinationen. FGM/P är anser jag den mest komplexa av kvadranterna.
Vad är dina urvals- och värderings-kriterier för ditt scenario?
Så till din huvudfrågeställning. Vad är utgångspunkterna för "mitt" huvudscenario.
1. Diplomatbuggningen, som visar KGB:s förhandskunskaper om mordplanerna, ett ganska tungt indicium objektivt sett
2. Regeringen Carlsson sanktion av Holmer som allsmäktig spaningsledare-förundersökningsledare för att få full kontroll över informationsspridningen
3. Åströms spanings-PM med regeringen Carlssons stämplar, som uttryckligen friar KGB från misstankar och pekar ut bl a PKK)
4. Holmers närmast idiotförklarade förföljande av "spår" som enligt åklagarna saknar all substans och som senare visar sig utplanterade av STASI och KGB
5. Regeringen Carlssons konsekventa inblandning i polisutredningen, mörkläggning av PU och hemligstämpling av KGB-spåret
6. Regeringen Carlssons öppethållande för i princip alla ogrundade utpekanden av gärningsmän, (såsom VG, PKK, CP och SE) utom för KGB-spåret (som hemligstämplas)
6. Kegö och Barrling, de två säkerhetspoliser som bevisligen utredde Palmemordet och Kurdspåret, enligt vilka PM är löst och OP mördades av KGB
7. Regeringen Palmes folkrättsexpert och sedermera MUST-officeren Bo Theutenbergs memoarer, enligt vilka OP mördades av KGB
Kan någon peka på ett "spår" som har starkare belägg/indicier? Jag kan det inte. Jag vet naturligtvis inte om KGB-spåret är ett villospår. Det kan bara fastställas om regeringen häver hemligstämpeln.
Kom nu inte, någon, dragande med den gamla slagdängan att Kegö och Barrling saknar trovärdighet därför att dom bara gör det helt enkelt. Det gör i så fall varenda betydligt mer perifer källa som åberopats som sanningsvittne på det här forumet. Varför skulle just K&B sakna trovärdighet. För att propagandaminister emeritus Ingvar Carlsson vill ha det så? Och vad är det egentligen som gör dem så icke trovärdiga? Förklara gärna. Och kom nu inte, någon, heller dragande med Bobbos genomskinligt starkt politiskt vinklade insinuation att BT saknar all trovärdighet då han använt ordet PK och därmed visat att han är en mörkblåbrun nazze (som Palme samtidigt skulle ha hyst det allra största förtroendet för).
Ta K&B istället på allvar och försök utreda om deras påståenden kan stämma. För det kan dom och i betydligt högre grad än alla andra foliehatts- och konspirationsteorier som presenteras på det här forumet.