2020-08-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Ska vi nu vara sakliga och lite vetenskapliga så får vi lugna oss. Svaret på frågan är ja, men...

Man har mätt ett par gånger och sett att svarta är 1-2 cm större i snitt. Asiater är däremot 1-2 cm mindre. Svarta hade också något fler extremer men om det beror på urval eller något annat kan man troligen inte svara på.

Myten om att alla svarta är välhängda som hästar kan vi alltså begrava. Om du samlar ihop 100 svarta och 100 vita från gatan är det alltså lite större chans att du hittar en bjässe bland de svarta, om du har tur.
Nu finns det ju stora genetiska skillnader mellan folk från olika delar av Afrika. Desmond Tutu från Sydafrika visade sig vid DNA-sekvensering ha gener som aldrig har hittats bland afroamerikaner som ju härstammar från delar av Västafrika nära de historiska atlantiska slavhandelshamnarna. Så "svarta" är knappast en genetiskt sammanhängande "grupp".
Citera
2020-08-05, 16:59
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av industribrist
Nu finns det ju stora genetiska skillnader mellan folk från olika delar av Afrika. Desmond Tutu från Sydafrika visade sig vid DNA-sekvensering ha gener som aldrig har hittats bland afroamerikaner som ju härstammar från delar av Västafrika nära de historiska atlantiska slavhandelshamnarna. Så "svarta" är knappast en genetiskt sammanhängande "grupp".

Nä, precis som att vita inte är särskilt homogena de heller. Vi har ju allt från Portugal till östra Ryssland att ta hänsyn till.
Citera
2020-08-05, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Worjen
Svarta kukar är generellt större än vita. Inte så konstigt med tanke på att genomsnittet är högre. Men svenskar ligger ganska bra till ändå.

https://e.cdn-expressen.se/images/20/8c/208c3701fb5f495d85c26a6d06cf9e4d/770@40.jpg
Den bilden ligger på Expressens server. Kvalitetsjournalistik återigen, alltså...
Citera
2020-08-05, 17:00
Medlem
Är det någon här som själv definierar sig som svart som har någon annan åsikt?
Citera
2020-08-05, 17:05
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worjen
Svarta kukar är generellt större än vita. Inte så konstigt med tanke på att genomsnittet är högre. Men svenskar ligger ganska bra till ändå.

https://e.cdn-expressen.se/images/20/8c/208c3701fb5f495d85c26a6d06cf9e4d/770@40.jpg
Om kollar på din länk så beror det på vilka afrikanska länder man tar med.
Finns ju ett antal som har lägre snitt än Sverige också.
Citera
2020-08-05, 17:07
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenjin8

Jag definierar mig som neger men har vit kuk. Hur vill du klassificera mig?
Citera
2020-08-05, 17:14
Medlem
BucNasty-s avatar
Citat:

Är vit men har en balle som en svart
Citera
2020-08-05, 17:23
Medlem
finbs ingen vettig statistik(som vanligt) därmed inga vettiga svar, ingen vet
Citera
2020-08-05, 17:26
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det finns faktiskt studier på det och i snitt är de runt 1-2 cm längre än vita, det betyder ju inte att de alltid är det såklart utan det finns många negrer med små kukar också.

Sen har vi ju Asiatiska män som istället har några cm kortare än vita kukar också, kineser, japaner, osv, men även muslimer har lite mindre om jag inte missminner mig.

Edit: Såg nu att några andra hann påpeka samma sak medans jag håll på att skriva.

Vet du verkligen inte skillnaden mellan länder och religioner?
Tror du kuken blir mindre om man blir muslim?
Citera
2020-08-05, 17:26
Medlem
BucNasty-s avatar
Varför är du så nyfiken på kukar? du verkar ha en del trådar om just kukar, är du gay? och vill ha stor kuk eller vad?
Citera
2020-08-05, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BucNasty-
Varför är du så nyfiken på kukar? du verkar ha en del trådar om just kukar, är du gay? och vill ha stor kuk eller vad?

Alla killar gillar väl sin egen kuk iaf?
Citera
2020-08-05, 17:29
Medlem
BucNasty-s avatar
Citat:
Alla killar gillar väl sin egen kuk iaf?

Om den inte är liten klen, men du gillar ju inte enbart din egen kuk eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in