Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Du slirar på sanningen när du kallar en 12 åring för tonåring, och beskriver nattliga eskapader som normalt beteende för tonåring, när de flesta av oss ser på 12 åringar som småbarn.
Jag anser inte att gå ut med hunden mitt i natten till den aktuella platsen är normalt oavsett ålder. Det handlar om att komma till ro. Att ens komma på tanken att ge sig iväg med hunden till en trafikplats mitt i natten är en indikation på att här finns det djupare problematik i hemmiljön. Att det finns vuxna som dig, som inte ser, att detta är inte så man lever sitt liv, gör det bara mer bedrövligt att se det eskalerande förfallet Sverige drabbats av.
Det handlar alltid om skuld och ansvar när något händer. Särskilt när när ett barn är ute på natten i olämplig miljö. I detta fall slutade det med att barnet mördades. Vi har alla ansvar och en roll i det som sker, och drabbar oss. I detta fall är det bristande ansvar enligt FB (föräldrabalken), och kanske föreligger det ett bristande tillsyn över hund när en hund också är ute vind för våg med ett litet barn mitt i natten.
Polisen klassar som "särskilt utsatta områden":
Alby, Botkyrka
Fittja, Botkyrka
Hallunda/Norsborg, Botkyrka
"Ett särskilt utsatt område innebär att det är ett utsatt område där det finns en obenägenhet att delta i rättsprocesser, att det är svårt eller näst intill omöjligt för polisen att fullfölja sitt uppdrag samt att området i viss mån har ”parallella samhällsstrukturer och extremism”."
Men det går bra för en 12åring att rasta hunden halv fyra på en lördagsmorgon. Inget konstigt med det..