2020-08-05, 11:31
Medlem
henkesss avatar
Man överdriver inte då man tycker allt låter märkligt. Morsans nya kille som verkar vara grovt kriminell, kanske en lögn om att BO skulle ha rastat sin hund därute 03:30. Står ingenting om varför dom tog vägen bort mot donken, skulle dom till nya adressen ska dom väl gå bakåt mot shell som jag förstått det. Märkligt att det har kommit fram så här lite information fortfarande, det är verkligen locket på.
Citera
2020-08-05, 11:33
Medlem
9zs avatar
Har kaliber på vapnet som använts bekräftats (ak4/ak5/ak47/...)? Kan det vara fler än ett vapen?
Finns det någon sammanfattning på FB som kan pinnas?
Citera
2020-08-05, 11:34
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Det brukar gå bra att ringa till Skattemyndigheterna och få fram uppgifter även på minderåriga barn.
Pappans namn är ju känt, så man kan utgå därifrån. Man behöver inte uppge sitt eget namn.

Okej, märkligt att ingen vet vem mamman är 🤔
Citera
2020-08-05, 11:35
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Man överdriver inte då man tycker allt låter märkligt. Morsans nya kille som verkar vara grovt kriminell, kanske en lögn om att BO skulle ha rastat sin hund därute 03:30. Står ingenting om varför dom tog vägen bort mot donken, skulle dom till nya adressen ska dom väl gå bakåt mot shell som jag förstått det. Märkligt att det har kommit fram så här lite information fortfarande, det är verkligen locket på.

Hur vet du vem "morsans nya kille" är när ingen verkar veta vem mamman är? 🤔
Citera
2020-08-05, 11:41
Medlem
Nervösa små djävlar som inte hann få riktig fyr på bilen innan de flydde iväg, där med.
Men hittas DNA i bilen betyder det föga. "Bara åkt med i bilen före mordet, inte under skjutningen".

Ett DNA på en handgranat kastad mot en polispiket i Huddinge för några år sedan kunde ju inte binda blatten till något. Han sa "bara känt på granaten dagar innan den kastades".
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-08-05 kl. 11:45.
Citera
2020-08-05, 11:44
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Hur vet du vem "morsans nya kille" är när ingen verkar veta vem mamman är? 🤔

Fått PM tidigare om vem antagligen morsan är. Skulle delge tråden det för ett tag sedan, men behövdes inte då flera andra redan nämnt henne. Men visst kan ju va helt fel morsa också.
Citera
2020-08-05, 11:45
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du slirar på sanningen när du kallar en 12 åring för tonåring, och beskriver nattliga eskapader som normalt beteende för tonåring, när de flesta av oss ser på 12 åringar som småbarn.

Jag anser inte att gå ut med hunden mitt i natten till den aktuella platsen är normalt oavsett ålder. Det handlar om att komma till ro. Att ens komma på tanken att ge sig iväg med hunden till en trafikplats mitt i natten är en indikation på att här finns det djupare problematik i hemmiljön. Att det finns vuxna som dig, som inte ser, att detta är inte så man lever sitt liv, gör det bara mer bedrövligt att se det eskalerande förfallet Sverige drabbats av.

Det handlar alltid om skuld och ansvar när något händer. Särskilt när när ett barn är ute på natten i olämplig miljö. I detta fall slutade det med att barnet mördades. Vi har alla ansvar och en roll i det som sker, och drabbar oss. I detta fall är det bristande ansvar enligt FB (föräldrabalken), och kanske föreligger det ett bristande tillsyn över hund när en hund också är ute vind för våg med ett litet barn mitt i natten.

Jag håller med dig, men för 20 år sedan hade det inte varit några problem för barn/tonåringar att gå ut och rasta hunden på natten under sommarlovet. Det är tyvärr samhällets utveckling som gör att vi måste ha mer koll på våra barn. Jag minns själv hur jag var som ung, sen är 12 lite väl ungt för att ränna ute men allt sker ju i tidigare ålder numera.
Citera
2020-08-05, 11:48
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
Hahaha man får pengarna INNAN man gör jobbet annars kan man lika gärna bli blåst.
Vem vågar blåsa en mördare?
Citera
2020-08-05, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Okej, märkligt att ingen vet vem mamman är 🤔

Det är nog för att ingen orkat ringa till Skatteverket och frågat vem mamman till Milads (eller vad han hette) dotter är.
Citera
2020-08-05, 12:05
Medlem
Citat:
Du slirar på sanningen när du kallar en 12 åring för tonåring, och beskriver nattliga eskapader som normalt beteende för tonåring, när de flesta av oss ser på 12 åringar som småbarn.

Jag anser inte att gå ut med hunden mitt i natten till den aktuella platsen är normalt oavsett ålder. Det handlar om att komma till ro. Att ens komma på tanken att ge sig iväg med hunden till en trafikplats mitt i natten är en indikation på att här finns det djupare problematik i hemmiljön. Att det finns vuxna som dig, som inte ser, att detta är inte så man lever sitt liv, gör det bara mer bedrövligt att se det eskalerande förfallet Sverige drabbats av.

Det handlar alltid om skuld och ansvar när något händer. Särskilt när när ett barn är ute på natten i olämplig miljö. I detta fall slutade det med att barnet mördades. Vi har alla ansvar och en roll i det som sker, och drabbar oss. I detta fall är det bristande ansvar enligt FB (föräldrabalken), och kanske föreligger det ett bristande tillsyn över hund när en hund också är ute vind för våg med ett litet barn mitt i natten.

Polisen klassar som "särskilt utsatta områden":

Alby, Botkyrka
Fittja, Botkyrka
Hallunda/Norsborg, Botkyrka

"Ett särskilt utsatt område innebär att det är ett utsatt område där det finns en obenägenhet att delta i rättsprocesser, att det är svårt eller näst intill omöjligt för polisen att fullfölja sitt uppdrag samt att området i viss mån har ”parallella samhällsstrukturer och extremism”."

Men det går bra för en 12åring att rasta hunden halv fyra på en lördagsmorgon. Inget konstigt med det..
Citera
2020-08-05, 12:06
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Upphittandet utav bilen pa en grusplan i Sollentuna, kan platsen spela nagon roll? Deras hemmaplan / naromrade? Vilseleda till annat gang?
Citera
2020-08-05, 12:06
Medlem
Citat:

Får lov att hålla med här. Även om detta kanske är lite off topic. Är man plötsligt hungrig kl3 på natten och istället för att bre sig en macka ensam går iväg till Mcd som 12 årig liten flicka i ett ghetto område där smågangsters står med väst? Undrar om inte hon blev ditlockad av någon låtsas tuffing på 18 bast som manipulerat henne och endast har 5cm kuk att ragga på småbarn med.
Senast redigerad av Rattattata1 2020-08-05 kl. 12:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in