2020-08-05, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Selvskryt?

Uansett, det at noen skal ha gjort dette for "at sätta dit TH" er vel omtrent en enda mer søkt teori enn at hun skal ha blitt kidnappet av ukjente fremmede kidnappere med økonomisk motiv.

Jag tror, att om man begår ett brott och vet hur lätt det är att peka på en annan GM,
så gör man det ..?
Citera
2020-08-05, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Eksempel. Anrop til Oda 1 gang pr dag mandag-søndag denne uken. 1 anrop til 9 forskjellige personer i forrige uke. Plutselig har telefonen ryddet, og kun det siste anropet til Oda står i loggen over utgående anrop, selv om de 9 andre anropene til de 9 andre personene er eldre. Og de 9 sistnevnte anropene finnes på listen.

(Jeg tror at det er en logisk grunn til at noen telefoner er programmert til å rydde på en slik måte: Hvis man skal ringe på nytt til en av de man har snakket med i det siste, er det ikke behov for at Oda står oppført 7 ganger. Det er mer praktisk å kunne se flere av de man har ringt til på den anropslisten )

Hvem er Oda?
Citera
2020-08-05, 00:13
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tror, att om man begår ett brott och vet hur lätt det är att peka på en annan GM,
så gör man det ..?

Men formålet da?

Å få penger, eller å få TH til å se ut som han har mördat sin fru?

Hva er det viktigste?
Citera
2020-08-05, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag är enig. Z-z-z är en sansad människa med en god ton i sitt förhållande till andra människor.
Det är tråkigt att se hur spydigheter samlas kring någon som försöker hålla mysteriet kring TH i balans.
Z-z-z är inte enögd...

"Användaren Gassa avstängd för Ohörsamhet.
Avstängd i en månad."
Citera
2020-08-05, 00:20
Medlem
Her holder dere altså fortsatt på med det samme oppgulpet av rykter og slarv.
Citera
2020-08-05, 00:39
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Joa.. Men den helt forkastelige teorien din som går på at hele familien har vært med på å kverke mamma tviholder du fortsatt på, og den er den verste her etter at Legokatten trakk idiotiet sitt. Du har av og til noen interessante betraktninger men faller gjennom hver gang du gjentar denne teorien som er helt renset for sunn fornuft.
Forutinntatthet om hva som er forkastelig og sunn fornuft har aldri løst en sak.

Man må holde alle muligheter åpne, og da ser nok også du at den teorien stemmer på mange måter med de opplysningene vi har.

Tidslinjer, motiv, alibi, fravær av spor fra andre enn familiemedlemmer, trusselbrev, klageskriv, oppførsel, familiens negative «tilintetgjørende» kallenavn på AE, TH’s løgner, S’ manglende hukommelse fra 0914 samtalen, fravær av TH’s skoavtrykk, kodesignaler osv. osv.

Alt henger sammen med alt hvis man evner å tenke at frykteligere ting har skjedd før.

Familien har visst at de ble avlyttet og overvåket, men har hatt naturlig omgang med hverandre slik at de har kunnet leve ut planen også etter drapet.

Jeg har skrevet det før: poletten falt ned for min del da klageskrivet ble offentlig, og siden har den ligget trygt på plass. Alt vi har fått av opplysninger etter dette, har kun styrket teorien.

Jeg tror etterforskerne også ser dette, og at det ender med at alle fire blir dømt til 21 års fengsel.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-08-05 kl. 01:01.
Citera
2020-08-05, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Forutinntatthet om hva som er forkastelig og sunn fornuft har aldri løst en sak.

Man må holde alle muligheter åpne, og da ser nok også du at den teorien stemmer på mange måter med de opplysningene vi har.

Tidslinjer, motiv, alibi, fravær av spor fra andre enn familiemedlemmer, trusselbrev, klageskriv, oppførsel, familiens negative «tilintetgjørende» kallenavn på AE, TH’s løgner, kodesignaler osv.

Alt henger sammen hvis man evner å tenke at frykteligere ting har skjedd før.

Familien har visst at de ble avlyttet og overvåket, men har hatt naturlig omgang med hverandre slik at de har kunne leve ut planen også etter drapet.

Jeg tror etterforskerne også ser dette, og at det ender med at alle fire blir dømt til 21 års fengsel.

TH har trolig fått hjelp av mer eller mindre vitende familiemedlemmer, men først i etterkant.

Å mene i fullt alvor at TH og barna har sittet sammen og planlagt å drepe mamma i lang tid, samtidig som du kaller det en mesterplan blir bare for d**t. Og det blir ikke mer sannsynlig om du gjentar det 500 ganger til.

Skulle det vise seg at du har rett, så skal jeg spise et par Sprox-sko
Citera
2020-08-05, 01:29
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
TH har trolig fått hjelp av mer eller mindre vitende familiemedlemmer, men først i etterkant.

Å mene i fullt alvor at TH og barna har sittet sammen og planlagt å drepe mamma i lang tid, samtidig som du kaller det en mesterplan blir bare for d**t. Og det blir ikke mer sannsynlig om du gjentar det 500 ganger til.

Skulle det vise seg at du har rett, så skal jeg spise et par Sprox-sko
Da er vi uenige, og det er greit. I etterkant ville vært altfor risikabelt, for å lykkes med en plan som dette, måtte alle være innforstått med alle deler av planen.

Planen har trolig blitt «modnet» over tid og datoen ble sannsynligvis satt allerede ved juletider 2017 (S’s facebook jan -18). Denne høsten ble TH introdusert for krypto, og hva passet vel bedre enn å opprette kryptokonto på dagen for oppslag om TH i Dagens Næringsliv juli 2018? En kidnapper ville aldri brydd seg om det - overstaging.

Edit: Sprox-sko smaker fælt har jeg hørt.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-08-05 kl. 01:38.
Citera
2020-08-05, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1 og 3) Jeg ser det som en fordel å få høre lydopptaket hvis man skal korrigere noe som er feilskrevet i avskriften av avhøret. Og jeg tenkte på tilfeller der man ikke har løyet. Det kan være vanskelig å huske nøyaktig hva man sa, hvis avskriften er skrevet slik at det er ugjenkjennelig.

2) Det er også en løsning. Men samtidig er det jo et problem hvis avskriften av avhøret viser at man har sagt noe som man ikke har sagt.

Fra datterens brev angående avhør:
Et annet tilfelle var at jeg fikk følgende spørsmål av avhører der hun gjenforteller meg hva et annet vitne har uttalt at det var ikke bra hjemme. Der jeg gjentar spørsmålet og svaret etter hverandre: «var ikke bra hjemme? Det var i alle fall bra når jeg var hjemme.» Dette er i avhøret blitt til at jeg sier at: «Det var ikke bra hjemme.»
https://www.dagbladet.no/nyheter/hagen-datteras-rop-om-hjelp/72548199

Självklart ska man alltid läsa igenom eller lyssna på förhör där man uttalat sig som vittne eller tilltalad!
Z-z-z ger ett utmärkt typexempel här, på hur det kan gå om man låter en eventuellt tankspridd polisman tolka vad man sagt! Se fetad text.

Det kan vara livsavgörande och få allvarliga konsekvenser om man låter ett fel kvarstå, ens en kort tid. Kommer man efteråt med korrigeringar kan man riskera inte bli trodd, att man manipulerar (har ändrat utsago).

Det är naivt att lita på att varje polisman alla timmar på dygnet antecknar exakt vad man sa!
Citera
2020-08-05, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Men formålet da?

Å få penger, eller å få TH til å se ut som han har mördat sin fru?

Hva er det viktigste?

Båda kan vara viktiga. Det beror på vad motivet är.
Är man ute efter pengar så är det ju en fördel för förbrytaren om man samtidigt kan
få det att se ut som att TH begått gärningen.
Citera
2020-08-05, 04:07
Medlem
Citat:

Tidslinjer, motiv, alibi, fravær av spor fra andre enn familiemedlemmer, trusselbrev, klageskriv, oppførsel, familiens negative «tilintetgjørende» kallenavn på AE, TH’s løgner, S’ manglende hukommelse fra 0914 samtalen, fravær av TH’s skoavtrykk, kodesignaler osv. osv.

Alt henger sammen med alt hvis man evner å tenke at frykteligere ting har skjedd før.

Familien har visst at de ble avlyttet og overvåket, men har hatt naturlig omgang med hverandre slik at de har kunnet leve ut planen også etter drapet.

Jeg har skrevet det før: poletten falt ned for min del da klageskrivet ble offentlig, og siden har den ligget trygt på plass. Alt vi har fått av opplysninger etter dette, har kun styrket teorien.

Men herregud, vad är då motivet till att de kan ha tagit livet av sin mamma?
Tänker man logiskt borde då gjort samma med sin pappa så att de ärver hans pengar?

Jämför motivet att tycka hon är "noll" och lika gärna kan dö -
och vilja ärva miljarder och tycka att han kan dö.
Citera
2020-08-05, 08:11
Medlem
Citat:

For at det skal skje håper jeg virkelig at politiet legger frem beviser på at dette.

Det er helt OK for oss å spekulere, ikke har vi tilgang til bevisen, men vi kan ikke håpe folk blir dømt uten sterke bevis. Så langt vi vet foreligger ikke dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in