2020-08-05, 10:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djbn
Rånen av såna bilar sker nog i många fall inte helt planerat när det händer ute på allmän plats/mackar osv.. kriminell 1 och 2 ser en bil ute och rånar vid första lämpliga tidpunkt sen förvaras den på lämpligt ställe i parkeringsgarage, eller annan lokal och plockas fram vid behov vid rån, inbrott, skjutningar

Jo. Så är det kanske. Tror ändå det är ganska många som vet något. Såväl bland de tilltänkta offren, bland gärningsmän och personer i deras närhet. Branden i bilen tog sig inte helt. Kanske lyckas polisen säkra DNA. Vad det nu kan tänkas ge. Hemskt det som skett tycker jag. Ingen kan vara okej med det.
Citera
2020-08-05, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Sant.... men det känns ändå så här i efterhand... så "cheap", billigt... och så har vi media som skriver "Hon var ute o gick med sin hund.... " allt blir så oskyldigt... och hon ville inte väcka sina föräldrar (i detta fallet sin pappa o kanske hans nya tjej)... med att hunden blir glad....

Varför blir en hund glad mitt i natten?? för att lill-matte är på väg att (smyga) gå ut?? Komma hem? Komma hem - ja då tar vi ut hunden för att inte väcka pappa....
Det är sjuttioelva bortförklaringar och riktigt till varför tösen var ute halv fyra mitt i natten..
Hade allt varit varit - hon gick ut med hunden - då hon bodde typ fem min från platsen.. inga problem...

Men nu verkar det som om hon skulle ta Bussen hem, MED hunden.... och detta för att hunden inte skulle väcka vårdnadshavare...

Överallt här - det ger mig sand i trosan... det vill säga - det låter illa och saker o ting är inte som sig bör och berättas... Ya knoww!!

Gud att försöka läsa din uruselt skrivna text ger mig huvudvärk. Du har uppenbarligen aldrig hört talas om skälliga hundar. Det är rätt vanligt med hundar som skäller när någon öppnar ”deras” dörr. Dvs när någon kommer hem.
Citera
2020-08-05, 10:13
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Sollentuna alltså, bara att finkamma hela Malmvägen då...

Om man tömmer mobilmasterna runt Donken i Norsborg för den aktuella tidpunkten och sedan jämför med vad en tömning av masterna i närheten av bilen runt ett tidsintervall då bilen borde ha bränts så kanske något användbart kan komma fram.
Citera
2020-08-05, 10:16
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Om man tömmer mobilmasterna runt Donken i Norsborg för den aktuella tidpunkten och sedan jämför med vad en tömning av masterna i närheten av bilen runt ett tidsintervall då bilen borde ha bränts så kanske något användbart kan komma fram.

bränner man bil är man även smart nog att stänga av telefoner, lämna hemma som "alibi"
Citera
2020-08-05, 10:19
Medlem
theMowgs avatar
Noterar att namn å bild på ägaren till Audin är borttagen från Expressens artikel om honom å bilrånet. Kanske inte så smart att gå ut i media med den konstiga rån-storyn.

Jag har funderat på varför han gick ut i media. Både han å hans vän är ju potentiella måltavlor om dom skulle ha signalement på bilrånarna.

Om det var nån form av bedrägeri som det har spekulerats om i tråden, så kanske anledningen att outa sig i Expressen, var för att säga till alla inblandade parter om att han kommer stå fast med historien om bilrånet.
Citera
2020-08-05, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.sthlm
bränner man bil är man även smart nog att stänga av telefoner, lämna hemma som "alibi"

Det gör man givetvis även om man tänker begå andra brott. Mobiler är ett dött spår. Grova brottslingar har koll på sånt.
Citera
2020-08-05, 10:22
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Är det rätt mamma ni hittat? Skulle inte hennes nya man heta Dawid/David?
Jag eller har jag missförstått?

Ingen vet vem mamman är än 🤔
Citera
2020-08-05, 10:23
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.sthlm

Inte helt säkert, de är ju dumma nog att skjuta AK hejvilt utanför Donken. Tror nog att de haft någon mobil med sig utfall att de behöver kontakta någon men om de är smarta kan den inte knytas till dem. Det är värt ett försök.
Citera
2020-08-05, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Sant.... men det känns ändå så här i efterhand... så "cheap", billigt... och så har vi media som skriver "Hon var ute o gick med sin hund.... " allt blir så oskyldigt... och hon ville inte väcka sina föräldrar (i detta fallet sin pappa o kanske hans nya tjej)... med att hunden blir glad....

Varför blir en hund glad mitt i natten?? för att lill-matte är på väg att (smyga) gå ut?? Komma hem? Komma hem - ja då tar vi ut hunden för att inte väcka pappa....
Det är sjuttioelva bortförklaringar och riktigt till varför tösen var ute halv fyra mitt i natten..
Hade allt varit varit - hon gick ut med hunden - då hon bodde typ fem min från platsen.. inga problem...

Men nu verkar det som om hon skulle ta Bussen hem, MED hunden.... och detta för att hunden inte skulle väcka vårdnadshavare...

Överallt här - det ger mig sand i trosan... det vill säga - det låter illa och saker o ting är inte som sig bör och berättas... Ya knoww!!

Hon gick inte. Hon åkte bil.
Citera
2020-08-05, 10:25
Medlem
Pelleficklampas avatar
Verkar som bilen hittats i Sollentuna mer exakt Norrviken.
Enligt mitt i tidningen
Är det nere vid sjön Torparängen?
Eller finns det andra grusplaner i området?

Förövrigt inte så lång ifrån där bilen för Sollentuna skjutningen sollentuna centrum.
Dumpades för några år sen.

Har nån koll var mer exakt bilen hittades.
Citera
2020-08-05, 10:26
Medlem
johan.sthlms avatar
Om polisen kan få bekräftat platser bilen kan ha befunnits tidigare och tömmer de masterna är det nog rätt lätt att börja utesluta vilka som befunnits sig i bilen.

Med 100% säkerhet har minst någon av gärningsmännen besökt donken eller macken en spårbar period innan. Det är bara att börja gallra, tråkigt, tidskränade men nödvändigt.

Hoppas även polisen kollar nattöppna matställen i närheten timmar innan och efter skjutningen och gallra på personer mellan 15-40 med "intressant" bakgrund, de har troligtvis behövt fylla på energi.
Senast redigerad av johan.sthlm 2020-08-05 kl. 10:28.
Citera
2020-08-05, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jag undrar mest vem som egentligen blev rånad på på bilen, enligt Expressen var det en bekant till hans vän medan Larmtjänst skriver att det var bilägaren själv.

Jaha, tror det ”Korrekta” är väns, vän. Larmtjänst ändras nog inte i efterhand om det blivit fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in