2020-08-05, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Advokaten antagligen. Ser inte annars hur det ska komma fram, om inte åklagare/ fö ledare nämner ngt, "bara för att"
Tror också advokaten glappade. Det finns en anledning att hon endast fick småsmulor av förundersökningen då man var mitt uppe i brinnande utredning.
Citera
2020-08-05, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror också advokaten glappade. Det finns en anledning att hon endast fick småsmulor av förundersökningen då man var mitt uppe i brinnande utredning.

Nej, jag skulle tro att den informationen kommer från häktningsförhandlingarna, där åklagaren redovisar vilka utredningsåtgärder som gjorts och kommer att göras.
Citera
2020-08-05, 10:43
Medlem
Citat:
Advokaten antagligen. Ser inte annars hur det ska komma fram, om inte åklagare/ fö ledare nämner ngt, "bara för att"

Nej, jag skulle tro att den informationen kommer från häktningsförhandlingarna, där åklagaren redovisar vilka utredningsåtgärder som gjorts och kommer att göras.
Citera
2020-08-05, 12:14
Medlem
Citat:
Nånting har han gjort vid ån den dagen iaf, fullt upp har han haft. Det va väl ingen brukare som bodde vid den ån, fanns det en enda anledningen till vf han skulle ta tjänstebilen dit?!

Jag tänker att resorna till ån kunde vara ett vilospår.
Thiskon vet att tjänstebilen är puckad, han iscensätter därför att han skulle åka några resor ditt för att dumpa bevis.
I själva verket är bilen tom.

Spanarna sväljer bettet och är säker på att kroppen är dumpad i ån.
Mängder med sök går längs ån helt i onödan.
Sen när han frågar i fängelset ”försvinner fingeravtryck i vatten”?
För att elda på mer sök i vattnet.

Samma sätt med Ljungskile trippen, han använder wilmas kort som vilospår och sen går tillbaka lämnar en jacka som är helt ointressant och en massa letande längs vägen helt i onödan.

Efter några veckor i sån här fall trubbas alltid sökandet av när det inte ger nåt.
Citera
2020-08-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Grovsoprummet tycker jag med att blir den rimligaste alternativet.

'En olydig förfallan kvinnnas' huvud som segertrofé för en muslim. Alltså hennes död tolkade han som seger för islam. Där fick hon vad hon förtjänade, som han sa i häktet.

Dessa är bara mina teorier, inte vet jag annars...

Det var häktes kvinnan som fick vad hon förtjänade.
Citera
2020-08-05, 12:18
Medlem
DaNeShadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo. Men kvarlevorna låg på vinden fram till måndagen. Distinkta äckliga lukter i soprum är inte ovanligt. Och få vet hur lik luktar. Inte ens polisen kände igen liklukten av huvudet tisd o onsd när de var i Ts lght.
Jag läste precis om den delen då dom går in och dokumenterar deras lgh. Dem hittar väskan, tittar i den, men dem öppnar inte folie paketet utan skickar det till rättsmedicin ist. Där öppnas den inte heller samma dag.. Helt otroligt. Min första tanke är att som kriminaltekniker borde dem väl känna att det är liklukt, dem kommenterade att dem kände en 'speciell lukt' när dem gick in i lgh.
Citera
2020-08-05, 12:22
Medlem
DaNeShadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Tror det är för det är vänners identiteter/personnummer/nummer till de, eventuellt telefonnummer också, jag är osäker dock.
Visst, många ggr är det vad det handlar om, men inte alltid. Många ggr är det något om T eller W och väldigt många bilder.
Citera
2020-08-05, 13:19
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Förmodligen så korkad att han trodde polisen skulle vara nöjda med uppgiften att hon dragit till Göteborg och bara se att hennes kort används för biljettköp dit, möjligen förstod han att polisen skulle höra av sig med frågor om han visste något men inget mer. Kanske tom förvånad att Wilmas föräldrar började söka hemma hos han och inte bara nöjde sig med att tro att hon dragit, kanske till Göteborg.
Mamma Linda och systern har aldrig gillat T dom har oxå hört saker T gjort och hur han behandlar henne, plus att Linda tyckte han lät konstig i telefon då hon ringde, dessutom är det vanligt att det är maken, pojkvän som gjort ngt. Sedan hörde HON alltid av sig om det vart slut. Systern visste att W skulle bryta upp med T på onsd/torsd.
Citera
2020-08-05, 13:27
Medlem
Är det någon som förstått varför W inte var välkommen hos sin mamma!
Citera
2020-08-05, 13:29
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej. Det var W han menade då sedan efterkonstruerade han.
Citera
2020-08-05, 13:36
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Nej. Det var W han menade då sedan efterkonstruerade han.
Ja, konstig kommentar att säga när vårdaren typ blev lite paff 🙈
Uppenbart att det Inte gällde Den kvinnan.
Citera
2020-08-05, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Undrar vad Tischo menar att häkteskvinnan fått som hon förtjänat ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in