Citat:
Ursprungligen postat av
radbean
De intervjuade en bekant till flickan som pratade med henne en halvtimme före skotten, hon sa nåt i stilen jag måste bara till Donken min buss går tre sen, kände hon de kriminella, dkulle hon träffa dem?
Hon verkade van ränna ute
Flickan gick ut med hunden (bostad nära MP, ca 5 min promenad), sedan skulle hon ta bussen hem?
Vem sover så hårt att man inte vaknar om flickan går ut... och en nyvaken hund som börjar ruska på sig för en promenad mitt i natten?
Vänner till flickan (pojkar) skulle vara med till MP enl något inlägg i tråden (dessa ville inte gå på minnesstunden). Om någon var med från hon gick ut med hunden så hade de väl kontaktat polisen?
Någonstans i tråden står det att två personer var på MP med skottsäkra västar på sig (kom uppgiften från en kvällstidning?). Om någon sett västar borde man vara så nära att det går att få fler uppgifter om hur de ser ut. Som Du ifrågasätter, kände flickan dessa individer?
Som några tidigare i tråden ifrågasatt... vem hade ansvaret för att denna 12-13-åriga flicka höll sig hemma på natten? Är det mamman som är på semester som bor på adressen (nära BP)?
Många frågor och få svar!