Citat:
Ursprungligen postat av
Siegfrid
Här skrev jag om WHOS rapport från Kina och hur man tolkat avsnittet om barns spridning:
Utdrag ur den kinesiska studien du refererar till, Mitt fetade:
”Children
Data on individuals aged 18 years old and under suggest that there is a relatively low attack
rate in this age group (2.4% of all reported cases). Within Wuhan, among testing of ILI
samples, no children were positive in November and December of 2019 and in the first two
weeks of January 2020. From available data, and in the absence of results from serologic
studies, it is not possible to determinethe extent of infection among children, what role
children play in transmission, whether children are less susceptible or if they present
differently clinically (i.e. generally milder presentations). The Joint Mission learned that
infected children have largely been identified through contact tracing in households of
adults.
Of note, people interviewed by the Joint Mission Team could not recall episodes in
which transmission occurred from a child to an adult.
”
Det bör väl kunna förklaras rent logiskt med att barn sällan får symptom? Om personer i ett hushåll som är äldre uppvisar symptom är der ju naturligt att man inom familjen antar att den eller de personerna spridit smittan? Om barnen inte uppvisar symptom men ändå är smittar är det ju ingen som kan säga att de varit orsaken till övriga familjemedlemmars insjuknande. Det är ju vetenskapligt bevisat att de flesta barn får inga, eller lindriga symptom.
Jag förstår inte hur man därmed kan dra slutsatsen att barn inte sprider smittan? Det vet man ju inget om?